Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (143)

majky19 

všechny recenze uživatele

I tento snímek na mě zanechal velmi pozitivní dojem a musím konstatovat, že společně s "Partií krásného dragouna" se tento film řadí dle mého soudu k tomu nejlepšímu, co filmová tetralogie nabídla. Kromě tradiční osvědčené detektivní skupiny zaujmou svými hereckými výkony např. Miloš Kopecký v roli majitele hotelu, Zdeněk Řehoř a Slávka Budínová v rolích podezřelých, ale nelze vyzdvihovat pouze jedince, jelikož film je kolektivní záležitostí a když všichni netáhnou za jeden provaz, tak to většinou nikdy nemá kloudného výsledku. V případě této tetralogie ovšem celý herecký i tvůrčí ansábl pracuje dobře a divák to na výsledku jistě pozná a ocení. Škoda, že současná televizní tvorba nedosahuje takových kvalit jako ta dřívější. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Další ze skvělých děl doplňkového kvadriptychu proslulého Markova a Sequensova seriálu HŘÍŠNÍ LIDÉ MĚSTA PRAŽSKÉHO budí dnes údiv i obdiv nad tím, jak bylo možné v poměrně krátké době necelých pěti let natočit téměř dvacet skvělých filmů, z nichž ty barevné jsou nepopiratelným vrcholem celého cyklu. Nemá smysl pět na tomto místě ódy na skvělé postižení atmosféry hotelu ESPLANADE, takřka geniální stavbu, která dokázala jeho interiéry beze zbytku přenést do barrandovských ateliérů, či scénář nebo režii za to,s jakou bravurou se vyrovnala se zachycením doprovodného korupčního prvorepublikového prostředí v jednom z předních tehdejších pražských hotelů. O odvrácené tváři prvorepublikové demokracie jsme se v tomto pozoruhodném díle díky vraždě dověděli takřka vše. I o tom, jak fungovalo a působilo tehdejší maloměsto a jeho dobová "high society". Postavení policie bylo nepoměrně prestižnější; to, co si mohla dovolit "čtyřka", by bylo dnes nepředstavitelné. Svého Horáce Hogafoga z LIMONÁDOVÉHO JOEA vysoce povznesl mimořádným výkonem svého již tehdy vyzrálého herectví do výšin tentokrát smrtelně vážně - byť v ochranném obalu úsměvného nadhledu - Miloš Kopecký tentokrát v podobě umocněně hochštaplerského ředitele hotelu Hnízda. Osobně jsem opakovaně ocenil i půvaby - dnes už bohužel ryzoryze historické - obou dam: jak zesnulé Slávky Budínové, tak zvláště nedoceňované Mileny Dvorské. "Svět v šedomodrém" - i tak lze charakterizovat EXCELSIOR - je dílo nadčasově působivé a strhující. Určitě - po svém, osobitě, s nenapodobitelným svérázem svého pohledu i tématu - patří k historickým vrcholům naší národní kinematografie. ()

Reklama

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Jo nejen za starých časů se v nóbl hotelech děli věci – každý s každým to taky není žádná novinka – stačí se podívat na náš šoubyznys. Ale když dojde k vraždě a navíc je snad každý podezřelý – tak to je ten správný případ pro radu Vacátka a jeho pověstnou mord-partu. S tímto celovečerním filmem jsem byl rovněž velice spokojený a to doslova od A po Z. Nenašel jsem na něm skoro žádnou slabinu, snad jen některé malé pasáže byly lehce slabšího rázu. Navíc super obsazení i co se ostatních herců a hereček týče. ()

patrik221 

všechny recenze uživatele

Tak tohle bylo neco! Po dlhej dobe poctivá kriminálka ktorá sa vyrovná tým starým americkým klasikám s takými borcami ako Eastwood či Michael Caine. Už od prvných minut sem tušil, že to bude podívaná - tak sem si k tomu dal doutník. No ale tohle sem nečekal.... Má to šmrnc ako Tenkrát v Americe a hviezdy ako v Podraze. A ty tady předvádí priam herecký koncert kterej vám nedá vydechnou dokud společne s Marvanem nezjistíme kdo je vrah.Tohle má styl a já sem už skoro zapomnel, že se takové poctivé filmy delají! P.S Kopecký priam excelentný ale kdy on hrál špatne, že? :D ()

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Klasika z Hříšných lidí města pražského převedená na filmové plátno neztrácí ani v celovečerním filmovém zpracování nic z nenapodobitelné atmosféry. Samotnému příběhu by se dalo leccos vytknout, ale celkové kouzlo prvorepublikových figurek a typického prostředí vonícího starými dobrými časy to bohatě vyvažuje. Příjemně odpočinková podívaná. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Při přesunování nábytku, byly nalezeny hašlerky nalepené pod deskou stolu. Později se zjistilo, že je tam lepil Jaroslav Marvan. (Witta)
  • Scény z exteriéru byly natočeny před hotelem naproti Wilsonově nádraží. (Witta)
  • Pan Marvan se moc nesnesl s Milošem Kopeckým. Marvan nechodil zkoušet do divadla, díky tomu mohl točit už ráno, kdežto pan Kopecký zase mohl až odpoledne, takže ráno točili společnou scénu jen se záběrem na Marvana a odpoledne zase to samé jen s Kopeckým a pak se to spojilo dohromady. Marvan si přitom třeba neodpouštěl rýpnout, že by tu pan Kopecký měl být a přitom věděl, že to nejde. (cariada)

Reklama

Reklama