Režie:
Ron SheltonScénář:
David AyerKamera:
Barry PetersonHudba:
Terence BlanchardHrají:
Kurt Russell, Scott Speedman, Michael Michele, Ving Rhames, Brendan Gleeson, Kurupt, Dash Mihok, Jonathan Banks, Lolita Davidovich, Khandi Alexander (více)Obsahy(1)
Prosazování zákona je v méně luxusních čtvrtích L.A. proklatě drsná záležitost, to ví elitní detektiv Perry velice dobře. Tentokrát musí spolu s mladým partnerem vyřešit brutální vraždu, která rozpoutala rasovou bouři po celém městě. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (98)
Odehrává se to na pozadí nechvalně známé kauzy zbití Rodneyho Kinga policisty v roce 1991 a následných masivních násilných protestů v L.A. a já se na to náhodou poprvé podíval dneska, kdy máme čerstvě za sebou zabití George Floyda policistou a následné masivní násilné protesty. Je strašidelný vidět, že se za 30 let nic nezměnilo... Rok po Training Day vyrukoval Ayer s další výživnou a dobře obsazenou storkou o (ne)zkorumpovaných fízlech prohánějících se v losangelských ulicích. Recept je podobný, zkorumpovaný mazák vs nováček se svědomím, ale přes kopírák se rozhodně nejede, je to spíš antiteze, viz. silně odlišný závěr. Sheltonova režie není tak výrazná jako Fuquova, ale vinu za to, že film poněkud zapadl, bych neházel na něj ani na nikoho jiného, to se prostě stane. Žánrový zářez je to solidní a speciálně se mi líbilo, jak to pracuje s policajtskou nadřazeností. ()
Přímočařá „ellroyovština“ s typicky rozvrženými postavami (ranař, nováček a jejich šéf) znovu předvádí, že největší nebezpečí nepředstavují sami zločinci, ale policisté, kteří se buď z opojení mocí, nebo prostě ze zištných důvodů začnou chovat hůř než ti, které by měli zatýkat. Člověku až začne vrtat hlavou, jestli je to opravdu problém jenom policejního sboru v L.A. ()
Kdysi jsem film viděl na vhs,a nebavilo mě to.Na filmboxu jsem se snažil film skouknout znovu,ale usínal jsem,a to poměrně často.Když sjedu Sheltonovi filmy,v čele s hrůzou jménem Bílí muži neumí skákat tak se nedivim,že to dopadlo tak jak to dopadlo.Prostě někdo točit umí,někdo ne.Nebudu tady rozebírat proč to tak je a dám 40%. ()
Jaj aj, tenhle druh filmů nemám ráda. Zkorumpovaní poldové, zničené manželky policistů, synové, kteří sotva znají svého tátu, město v plamenech, rasová diskriminace... Je to nějak ohraná písnička, a navíc, Kurt Russell má fakt minimální charisma. Jo, kdyby to hrál Bruce Willis, nebo Vin Diesel, to by byla jiná podívaná. Ale nebylo to úplně nudné, navíc se mi líbil Speedman, takže jednu hvězdičku za to. ()
Bolo zaujimave si po case pozriet tento starsi film podla scenara Davida Ayera vzhladom na velku podobnost s filmom Street Kings, ktory pre zmenu Ayer reziroval a scenar prenechal niekomu inemu.Ta podobnost medzi týmito filmami je tak velka, ze to vyzera akokeby boli Street Kings remakom filmu Dark Blue. Hlavna zapletka je uplne identicka. Akurat v Dark Blue je naviac linia o rasovych nepokojoch, ktoru pokladam za zbytocnu a otravnu. Aj kvôli tomu sa mi viac pacia Street Kings, ktori sice nie su bezchybni, ale su dynamickejsie zrezirovani, vdaka comu sa ani na chvilu nenudite. Dark Blue je ovela civilnejsie natocene, hlavna postava nie je taka zabednena a vztah poslusny vojak (Russel) a jeho pochybny sef (Brendan Gleeson) je uveritelnejsi. Na druhej strane o co je tento vztah v Street Kings beckovejsie vykonstruovanejsi, tak o to je efektnejsie podaný vdaka opulentnemu prehravaniu Foresta Whitakera, ktore ale kazdemu nesadne. Vysledkom su ale dva nadpriemerne policajne filmy, ktore stoji za to vidiet. 6/10. ()
Galerie (28)
Zajímavosti (4)
- Natáčení probíhalo v americké Kalifornii v lokalitách Los Angeles, La Verne, San Dimas, Watts nebo Parker Center. Dále se natáčelo ve filmovém studiu Center se sídlem v Los Angeles. (Terva)
- Původní scénář napsal James Ellroy pod názvem "Plague Season". (Terva)
Reklama