Reklama

Reklama

Temný stín nad L.A.

  • USA Dark Blue (více)
Trailer

Obsahy(1)

Prosazování zákona je v méně luxusních čtvrtích L.A. proklatě drsná záležitost, to ví elitní detektiv Perry velice dobře. Tentokrát musí spolu s mladým partnerem vyřešit brutální vraždu, která rozpoutala rasovou bouři po celém městě. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (98)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Kurta Russella jsem chtěl zřejmě vždycky vidět jako zkorumpovaného policistu alkoholika, protože od začátku tohoto filmu mi bylo jasné, že jeho role je opravdu přímo pro něj a že v ní bude skvělý až do konce. A také byl. Temný stín nad L.A. je překvapivě dobrá kriminálka, sice o něco delší než by se mi líbilo, ale se zajímavým příběhem a důrazem na lidské svědomí. Kromě Russella se skvěle předvedl i Brendan Gleeson. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Sheltonova notně přitvrzená variace (odpověď) na (Super)prohnilé C. Zidi(ho)? Možná. Spíše však další přírůstek do rozšiřující se nekompromisní sbírky D.Ayera aneb L.A.- „město andělů“? Bývávalo! Buďto to vzdali nebo na ně jednoduše (v pekle) nezbylo místo. Jak vidno, nejen Francie (pařížský Montmartre), ale i Amerika resp. L.A. je „oblíbenou to turistickou destinací“ pro bující korupci a organizovaný zločin ve státní sféře. Po pravdě, ono kde se mu nedaří. Nemusíme chodit daleko, že Praho! Balancování na hraně zákona je nebezpečné, nelze ho oddalovat do nekonečna, přičemž stačí jednou překročit mez a není cesty zpět. Max tak s havrany a bez fanfár. Jeden dávno ztratil ideály (pokud nějaké kdy měl), stejně jako se (kdovíkde, kdovíkdy) vytratila původní ušlechtilá myšlenka a žebříček morálních hodnot. Z ústředního motta „pomáchat, chránit, sloužit“ zbylo resp. bylo přebyto jediným, „mlčet“ aneb nehledáme (skutečné) pachatele, ale pachatele odpovídající jejich profilu. I přes celkem nekompromisní vyznění snímku, byť závěr dává jistou naději a ukazuje světélko na konci tunelu (někdo to nazývá klišé), je divák svědkem celé řady odlehčených momentů, to zejména díky „věčně žíznivému“ K. Russellovi (Sgt. Eldon Perry), kterému tento typ rolí od nepaměti sedne jak dětská prdelka na nočník (byť osobně dávám o něco málo přednost variaci, pracovně nazvanou, „věčně žíznivý šachový velmistr“).Zdatně mu sekunduje „obdivovatel historických památek-belgických Brugg“ B. Gleeson coby jeho zkorumpovaný šéf Jack Van Meter. Daleko za nimi povlává bezkrevný S. Speedman, který to uhrává „na plichtu“ s jediným „něco jako výrazem“ coby det. Bobby Keough, kterého Perry provází (rychlo)kursem zvaným škola života. Vítaným zpestřením jsou i střípky z osobního života všech hlavních hráčů, zabraňující jisté černobílosti postav resp. usnadňující (divákovi) lépe pochopit jejich chování. P.S. byť dokážu i pochopit důvody, které Ayera vedly k smířlivějšímu konci (tj., „návratu andělů do L.A. byť s notně ohořelými křídly“), osobně se taky řadím mezi ty, kteří by přímočařejší (cyničtější) alternativní závěr uvítali. 75% ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Obvyklý případ zkorumpovaných policistů na pozadí incidentu s Rodneym Kingem. Film, který ničím nepřekvapí a pracuje přesně podle zavedených žánrových schémat, ale je potřeba mu přiznat tempo a solidní herce, díky čemuž je trošku delší stopáž snadněji stravitelná. Možná bych hodnotil i výš, nebýt závěru a tradičnímu americkému proslovu před davy. 60% ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

V první polovině trochu chaotický, ale ve výsledku takový klidnější Training Day odehrávající se na pozadí rasových nepokojů. Ayerovi tyhle policejní filmy fakt jdou. Scénář je zprvu trochu chaotický, ale jakmile se to usadí, je to dost zajímavé a zábavné především díky perfektnímu Kurtu Rusellovi. Režijně je to však hodně rutinní a ve finále dost zapomenutelné. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Rok po oscarovom 'Training Day' prichádza scenárista David Ayer s ďalším filmom o prehnilom a skorumpovanom policajnom svete. Nie každý je schopný napísať každý rok jednu oscarovú pecku, nie každý je ju schopný zrežírovať. Takže buď je Shelton až taký priemerný rutinér, že pokazil čo sa dalo, alebo Ayer jednoducho len vyžmýkal svoj predchádzajúci počin, trošku obmenil príbeh a myslel si, že z toho bude trhák. Nepodarilo sa, ale zas až taký vývar to nebol. Nápad je dobrý, akurát zbytočne dlhá cesta k samotnému záveru ma dosť odrádzala. Zostrihanie tak o 15minút by vynieslo filmu možno nie oscarovú nomináciu, ale určite štvrtú hviezdu odo mňa. Herci sa snažia, výber hudby poteší a napätie a vyostrené scény patria k tomu lepšiemu v podobnom type filmov. Záver je veľmi dobre zvládnutý. 70%. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (4)

  • Natáčení probíhalo v americké Kalifornii v lokalitách Los Angeles, La Verne, San Dimas, Watts nebo Parker Center. Dále se natáčelo ve filmovém studiu Center se sídlem v Los Angeles. (Terva)

Reklama

Reklama