Režie:
Ted TetzlaffScénář:
Mel DinelliHudba:
Roy WebbHrají:
Bobby Driscoll, Arthur Kennedy, Paul Stewart, Barbara Hale, Ruth Roman, Anthony Ross, Ken Terrell, Lee Phelps, Richard Benedict, Tom Coleman, James Nolan (více)Obsahy(1)
Devítiletý Tommy Woodry si v jednom kuse vymýšlí. Poslední z jeho historek o tom, že se bude s rodiči stěhovat na ranč, málem stála Tommyho rodinu byt, ve kterém žijí. Jedné dusné letní noci se Tommy rozhodne spát na požárním schodišti a oknem vidí, jak jeho sousedé, manželé Kellersonovi, zavraždili ve svém bytě neznámého muže. Samozřejmě, že si svůj noční zážitek nenechá pro sebe, ale rodiče i policie to považují pouze za další z jeho smyšlených historek. Manželé Kellersonovi však ví, že si Tommy nevymýšlí a rozhodnou se ho zbavit. (liquido26)
(více)Recenze (12)
Je to mozno az trochu prilis priamociare a scena v taxiku je na hranici WTF. Ale to je asi tak vsetko, co by mohlo vadit. Postavit bezbranneho chlapca bez dospelej opory proti vrahom je skvely napad. V drtivej vacsine podobnych zanroviek ma totiz dospeleho ochrancu (dokonca aj v Sam doma😁). Tvorcovia z tohto originalneho faktu tazia velmi solidne napatie a finale je paradne. Navyse to ma krasnu formalnu stranku a vdaka kratkej stopazi velmi prijemny svih. Strateny zanrovy poklad. 8/10 ()
Jedné noci vidí malý Tommy, že jeho sousedé zavraždili ve svém bytě neznámého muže. Nikdo mu ale nevěří, tedy samozřejmě až na ten vraždící páreček :-) Jedná se o thriller spíše béčkového ražení. Odehrává se celý v jednom činžáku s několika málo herci a trošičku mi připomínal Hitchcockovo Okno do dvora. Nicméně atmosféra a napětí tomuto filmu-noir nechybí a když to srovnám s těmi dvěma nudami ze stejného žánru, které jsem viděl včera, nemůžu dneska hodnotit jinak než za pět. ()
Starý newyorský barák s požárním schodištěm, na životě ohrožený bezmocný kluk kterému nikdo nevěří, a scénář, který mu neustále háže pod nohy všemožné klacky. Malý neznámý thriller, který strhne jak leckterá žánrová klasika. Napětím a stísňujícím pocitem nabušený, až “akčně” odsýpající bez zbytečných odboček, s jednoduchou, ale o to efektněji naplněnou dramatickou premisou. A s hezky vygradovaným finále. [Noir Film Fest] ()
Jednoznačně nejlepší kousek na letošním Noir Film Festu. Budované napětí a tajemná newyorská atmosféra nenechá diváka chladným. V jednom momentu si myslíte, že dětský hrdina má už vyhráno, ale díky scénaristickým kličkám se situace opět vygraduje do maximálních výšin. Nesmím opomenout skvělou kameru, svícení, a herecké výkony. Především bych chtěla vyzvednout herecký um malého Bobbyho Driscolla. Na tuto méně známou noirovou jednohubku budu vzpomínat ještě dlouho. ()
Totální šablona pro snad všechny následující filmy o nepohodlném svědkovi (třeba Disturbia je možná víc nepřiznaným remakem tohohle než Okna do dvora). Je to na dřeň (tématu) osekané tak precizně, že to vlastně vůbec nezestárlo a i dnes je to takřka dokonalá (a neprávem zapadlá) žánrová jednohubka. 80 % ()
Reklama