Reklama

Reklama

Nikdo nemůže ukrást takový balík a zůstat přitom naživu... Bývalý letecký akrobat Charley Varrick v podání Waltera Matthaua představuje hlavu kriminálního gangu, který v přestrojení vyloupí zapadlou městskou banku v Novém Mexiku. Zdánlivě dokonalý plán ale dostává vážné trhliny ve chvíli, kdy policejní hlídka na místě činu odhalí kradené auto. Během přepadení banky se strhne smrtící přestřelka, která si vyžádá několik obětí. Při zběsilé automobilové honičce je navíc vážně postřelena Charleyho manželka Nadine, která mu později na následky zranění umírá v náruči. Z celé akce tak vyvázne naživu pouze Charley a nevyzpytatelný výtržník Harman. Naléhavost celé situace ještě umocní zjištění, že pobočka banky představovala velkou pračku špinavých peněz a podařilo se jim zmocnit pořádného balíku. Charley okamžitě vytuší, že horké peníze patří mafiánům, kteří je budou chtít dostat za každou cenu zpět. Dvojice bankovních lupičů na útěku sice nalezne dočasné útočiště v obytném přívěsu za městem, jenže v patách jsou jim policisté i elitní profesionální zabiják ve službách mafie. Charley moc dobře ví, že z Nového Mexika se jen tak živí nedostanou. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (75)

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Přestože se jedná o nedoceněnou klasiku, je film řazen mezi dvacet nejlepších neo-noirových thrillerů 70. let. A je to film, z něhož se v pozdějších desetiletích hodně čerpalo, i když odkazuje na některé starší filmy o bankovních loupežích. A to je jeden z důvodů, proč je příběh a zejména charaktery postav dnes poměrně známé a vývoj děje do značné míry předvídatelný. Role bankovního lupiče se s chutí ujal Walter Matthau v domnění, že se tak zbaví nálepky komediálního herce. V době svého uvedení však film neměl zrovna na růžích ustláno. Mezi režisérem Donem Siegelem a Walterem Matthauem vznikly spory a zejména Matthau se o filmu nevyjadřoval příliš pochvalně. Studio Universal nakonec o film ztratilo zájem a brzy byl stažen z kin. Z dnešního pohledu se však jedná o vynikající filmařský počin Dona Siegela, který navazuje na jeho mimořádně úspěšný film s Clintem Eastwoodem Drsný Harry (1971). Siegel byl zkrátka úspěšný, a tak je osudu tohoto filmu věčná škoda. Matthau tedy v neobvyklé roli lupiče a drsňáka. Už to je samo o sobě přitažlivé. Navíc když bankovního lupiče nehledá ani tak policie, jako spíš mafie, které uloupené peníze patřily. Takový námět vždy vzbudí určité divácké sympatie a zvědavost. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Okrádať MAFIU sa nevypláca, pretože si posvieti na tých, čo majú v danej lúpeži prsty. Totiž prachy si uložila do jednej banky, ktorú prepadne dobre zorganizovaná skupina, na čele s jej šéfom - Charleyom Varrickom. Po uskutočnení plánu a následnej strate dvoch členov v akcii, zostávajú len dvaja, samozrejme, starší a mladší. O chvíľu na to budú mať v pätách nielen „strážcov zákona” , ale aj profesionálneho nájomného vraha MOLLYHO, ktorý sa nezastaví takmer pred nikým a ničím. Harman Sullivan bude mať síce toľko peňazí, že by si s nimi mohol užívať hockde, kde by ho napadlo, no, Charley mu zrovna neverí, a radí mu : „Ostaň pre istotu v prívese, k tomu si otvor fľašu Whiskey, a čakaj...” . A o napätie bude dostatočne postarané. / K filmu. Walter Matthau je, ako zvyčajne, bezchybný, excelentný a vynikajúci. Jeho „kolegu” si zahral Andrew Robinson, ktorý nedávno EXCELOVAL v Drsnom Harrym, pod taktovkou Dona Siegela, a tento zaujímavý režisér si odskočil i sem, a nakrúca zabudnutý kriminálny klenot kinematografie. ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Úvodní loupež i závěrečná vypečená honička auta a letadla jsou scény perfektní, ale to, co se více než hodinu děje mezi nimi, mě už tolik nebavilo. Ano, Don Siegel je ze všeho cítit na sto honů (a je to dobře), ale Charley Varrick měl být tak o dvacet minut kratší, aby mě nenudil ani chvilku. A ještě jedna výtka - ačkoliv je Walter Matthau pochopitelně pašák, nijak extra jsem mu tentokrát palce nedržel, což mě taky docela překvapilo a zamrzelo zároveň. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Zapomenutý klenot, ve kterém mne hned od prvního záběru uhranula vizuální vytříbenost. Jsou tam geniálně vybrané lokace. Fakt krása film sledovat. Do toho dobrá zápletka se sebejistým mazákem Waltherem Matthau, který stáří a nedostatek fyzičky vynahrazuje chytrostí a zkušenostmi. Typická sedmdesátková drsnost a neúcta k ženám je přítomna hlavně v postavě nájemného killera, což je totální macho s fajfkou, který vždycky někam nakráčí a představí se I'm Molly. Hodně se mi líbil i ředitel banky. Měl furt takovej ironickej úsměv. Don Siegel prostě umí a napětí dokáže vykřesat i z tak nenápadné scény, jako je finální startování auta. ()

Mol 

všechny recenze uživatele

I LIKE YOUR BED. YOU MAY FIND THIS HARD TO BELIEVE BUT I'VE NEVER SLEPT ON A ROUND BED! IS THAT SO? WHAT'S THE BEST WAY? NORTH, SOUTH, EAST OR WEST? Charley Varrick je ale frarej. Z mrtvoly jeho ženy se ještě doutná a on už klátí sekretářku svého protivníka. Hlavně myslel několik tahů dopředu. S takovou mozkovou kapacitou by porazil i počítač IBM v šachu. Kriminálky ze sedmdesátých let mají něco do sebe, jen ty křiklavé barvy co se nosily, byly úděsné. Killer Molly a ten jeho pitomej klobouk. Kdyby se raději ohákl do stylového černého obleku a navrch černé brýle, udělal by líp. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (5)

  • Tímto filmem se inspiroval režisér Quentin Tarantino při tvorbě Pulp Fiction. Ve filmu hraje John Vernon postavu jménem Maynard Boyle. Tarantino použil jméno Maynard pro postavu hranou Duanem Whitakerem. Rovněž slavná hláška Marselluse Wallace o kleštích a letlampě pochází z tohoto filmu a pronáší ji právě postava Maynarda Boyla. (JayKey)
  • Práškovací letadlo BOEING A75N1, ve kterém se snaží Charley Varrick (Walter Matthau) na konci filmu uniknout, bylo v Oakdale v Kalifornii 31. prosince 1976 zničeno. Třiatřicetiletý pilot se při práškování nedokázal vyhnout drátům vysokého napětí a při nehodě zahynul. (ČSFD.cz)
  • Pletené svatební prsteny, které ve filmu nosí Walter Matthau a Jacqueline Scott, jsou stejné, jaké nosí Charles Bronson a Lee Remick ve filmu Telefon (1977), rovněž režírovaném Donem Siegelem. Rovněž se v něm objevil i žlutý Lincoln Continental, kterým lupiči odjedou po loupežném přepadení. (ČSFD.cz)

Reklama

Reklama