Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
Affonso BeatoHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Cecilia Roth, Marisa Paredes, Antonia San Juan, Penélope Cruz, Fernando Fernán Gómez, Carmen Balagué, Pedro Almodóvar, Cayetana Guillén Cuervo (více)Obsahy(1)
Estéban tragicky zemřel. Bylo mu čerstvých sedmnáct a poslední řádky v jeho deníku patřily otci, se kterým se nikdy nesetkal, protože matku opustil dřív, než se o existenci svého syna stačil dozvědět. Estébanova matka se proto rozhodne vydat po stopách svého mládí, transvestitu Lolu najít a dodatečně ho spravit o jeho otcovství. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (294)
Podle množství cen, které Vše o mé matce dostalo, i podle zdejších komentářů, jsem čekal něco, co mě fakt posadí na zadek, což se bohužel úplně nestalo. Přesto patří Almodóvarovi veliký obdiv za to, že v jeho filmu řeší muž převlečený za ženskou své rodinné problémy a přitom to vůbec nepůsobí směšně. ()
70% - Skvělé herecké výkony a Almodóvarova řemeslná zručnost jsou hlavními klady tohoto posmutnělého filmu. Vzhledem k jeho vážné povaze mě ale naivně laskavý svět, do kterého je depresivní příběh zasazen, příliš nepřesvědčil. Vše o mé matce pro mě není ani tak o kvalitě, jako o vkusu. A na můj vkus se film drží příliš při zemi, co se týče hloubky, do které se rozhodl vypustit sondu (do psychiky žen, matek…). Částečně to dohání za vlasy přitaženým prostředím, a to mě připravovalo o dojetí v místech, kde se autoři očividně snažili o citové zemětřesení. Hlavně mi však unikla ona myšlenka o matkách a mateřství… Patrně si pod těmito pojmy představuji něco jiného, než co mi scénář nabídl. Podivný, a v mnoha ohledech neuvěřitelný film o ženách (s minimální účastí mužů), je přesto poutavý od začátku do konce, a celá ta kritika je pouze vysvětlení, proč nedávám plný počet tak kvalitnímu snímku. ()
Pedro Almodóvar se pomalu, ale jistě stává mojím oblíbeným režisérem. Nechodí vyšlapanou cestičkou a jeho filmy nejsou o "obyčejných" lidech. Přesto dýchají životem a vyzařují zvláštní kouzlo. Také tento film, ve kterém cestuje Manuela zpět po stopách svého života, je dechberoucí ukázkou režisérova porozumění člověka. ()
Nechcem a ani nemôžem sa pridávať k zástupom obdivovateľov tohto filmu a vlastne celého diela Pedra Almodóvara, nakoľko je tento film považovaný za jeho vrcholné dielo. Napriek tomu, že sa ani v najmenšom nepovažujem za moralistu, nemám záujem sledovať telenovelové osudy transvestitov, lesbičiek, prostitútok, feťákov a inej zberby a hľadať v tom umenie. Pre mňa bolo umením tento film vôbec dopozerať. ()
Nudil jsem se. Přestože jsem dobře věděl, jak oceňovaný a kladně hodnocený film právě sleduji, přestože jsem počítal s tím, že půjde o trochu "jinou" podívanou, než jsem u drtivé většiny dnešní produkce zvyklý, a přestože jsem se hodně snažil srovnat s příběhem krok a s neobvyklými hrdinkami se ztotožnit, nuda na mě doléhala stejně jako lhostejnost téměř ke všemu, čím si dámy musely projít. Almodóvar je bezpochyby talentovaný filmař a za odvahu přenést emoce i do řad transvestitů a prostitutek si zaslouží obdiv, ale po většinu času jsem si byl vědom, že my dva jsme se bohužel minuli a ani svůdný pohled Penélope Cruz nemá na to, aby nás nějak svedl dohromady. Snad příště.. :) 70% ()
Galerie (67)
Zajímavosti (17)
- Manuela Colemanová je postava ze staršího Almodóvarova snímku, Květ mého tajemství (1995). (džanik)
- Pedro Almodóvar svůj film věnoval herečkám Bette Davis, Gene Rowlands a Romy Schneider. (džanik)
Reklama