Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Řekové říkají, že jenom ženy, které omyly své oči pláčem, mohou vidět jasně. Pro Manuelu toto přísloví neplatí. Té noci, kdy auto srazilo jejího syna Estebana, pláče, až jsou její oči úplně suché a současnost i budoucnost splývají ve vzdálené temnotě. V hlavě se jí promítají poslední zápisky jejího syna. „Dnes ráno jsem prohlížel máminu ložnici, až jsem našel svazek fotografií. Všechny byly v půli přestřižené. Předpokládám, že tam byl můj otec. Mám ten dojem, že právě tato půlka v mém životě chybí." Matka mu nikdy neřekla, kdo byl jeho otec... ovšem hledat v Barceloně muže jménem Lola není vůbec snadné... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (292)

N.Strauber 

všechny recenze uživatele

Jistá osoba zde na ČSFD se může radovat, protože se konečně dočkala toho, že jsem se dokopal k Pedrovi. Zato já se příliš radovat nemůžu a pochybuju, že si ještě někdy pustím něco od Almodóvara. Co to vůbec mělo znamenat? Bavilo mě to tak na 2*, ale druhá polovina byla lepší a moje kritika je především z toho důvodu, že mi to zkrátka nesedlo a nebyl to můj šálek a už vůbec ne můj čaj. A nemám právo tvrdit, že to byla blbost, protože to není pravda. Našel jsem tam mimochodem kvalitní práci s kamerou a dobře zvolenou hudbu, zároveň pokus o zajímavé téma a tak trochu "jiný" film. Proto celkový padesátiprocentní dojem zaokrouhluju na 3*. Teď zpět k mým výhradám: měl jsem pocit, že herecké výkony vesměs nebyly příliš dobré a hlavně mi žádná postava nebyla sympatická, s žádnou jsem se nemohl ztotožnit nebo se vcítit do myšlenek, takže mi bylo srdečně jedno, jak to dopadne. Ani žádné dialogy mě nedojaly, takže se nedá nic dělat, asi jsem dřevo...:) (Někdo mi tam navíc připadal nadbytečný.) Kromě několika drobných chyb mě u tohoto pomalého filmu zaráželo i občasné nelogické chování postav - proč např. ten cvok běžel za tím taxíkem? Ale pokud si někdo po přečtení tohoto komentáře pomyslí, že pan Strauber nepochopil základní děj nebo poselství filmu, tak se plete! Nelituju toho, že jsem podnikl svůj první (a asi i poslední) výlet do tvorby z nějakého důvodu významného španělského režiséra Almodóvara. ()

Sawy 

všechny recenze uživatele

Trvalo mi dobrých dvacet minut než jsem do filmu dokázal proniknout,o to silnější a emotivnější zážitek mě ale čekal v jeho druhé polovině.Almodóvar rozumí ženským hrdinkám jako žádný jiný režisér,mužské postavy jsou pak téměř úplně odstaveny a sledujeme herecký koncert několika skvělých hereček včele s Cecilií Roth v hlavní roli a s andělsky krásnou Penélope Cruz v její asi nejlepší roli.To neustálé dojímání na konci už hraničilo s vydíráním diváka,ale nevadí,aspoň jsem si u filmu po delší době zase zaplakal.Za ten slabší začátek strhávám jednu hvězdičku,ale už se těším na další setkání s Almodóvarem,po Volver a Vše o mé matce už vím,že to rozhodně není žádný béčkař. 85 % ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

S Pedro Almodóvarem to mám hodně těžké. Jeho filmy na mě často působí jako příběhy vytržené z telenovely, akorát jen zpracované nebývale artovým způsobem. Režisérův oblíbený svět plný transvestitů a homosexuálů mě míjí, problémy jeho postav jsou mi často vzdálené a když tento svět navrch ještě zkombinuje se světem feťáků a prostitutů, které vykresluje tak pozitivním způsobem coby dobrosrdečné oběti, ocitáme se teprve na vzájemně odlišných vlnových délkách a nerozumíme si. Navzdory tomu musím uznat, že Vše o mé matce je snad nejlepším Pedrovým filmem, co jsem zatím viděl a to z několika důvodů. Formální zpracování včetně barevné stylizace, hudby a vizuálu je zde úchvatné. Výjimečně jsem se v Almodóvarově filmu sektal se sympatickou postavou, jakou představuje ústřední silná ženská hrdinka – matka po ztrátě syna, v podání Cecilie Roth. Místy jde tudíž o velice silný film, s nejednou skvělou a působivou scénou, který mě i v něčem zasáhl, jindy se objevuje i kousek vtipu. Bohužel režisérova záliba v transvestitech, jeho vnímání světa i celý telenovelově laděný scénář způsobily, že ke konci už jsem nedokázal udržet o příběh a emoce z něj vždy plný zájem a celkový dojem mám rozporuplný. Po 4 viděných filmech mám už plně jasno, Pedro Almodóvar točí zkrátka pro jinou cílovou skupinu. [70%] ()

Vědma 

všechny recenze uživatele

Shodou náhod jsem minulý týden viděla film Vše o Evě. Proto dávám pět hvězdiček, za tu poctu tomuto skvělému filmu. Trošku to bylo místy citově vyděračské, ale nemohla jsem si pomoci, slzy mi tekly samy. Viděla jsem od Almodóvara zatím jenom Volver, kterým jsem byla nadšená. Tohle se mi líbilo ještě víc. Líbí se mi ten typ jeho hrdinek. Ženy, které se brodí bahnem, ale zůstávají samy čisté. Takové opravdové madony. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Trochu zvrátené ako som si už Almodovara zvykol. Sexuálne necitlivé, nepríjemné narážky všade okolo. Pritom má ísť o dielo veľmi senzitívne. Oceňujem ale veľmi príjemnú hudbu. Divím sa, koľko má tento režisér fanúšikov, pretože po vzhliadnutí jeho diela je jasné, že sa veľmi opakuje. Prečo v takmer každom filme musí vystupovať transvestita, to mi je záhadou (hoci v záverečných titulkoch trochu objasnenou). ()

Galerie (69)

Zajímavosti (17)

  • Agradův (Antonia San Juan) monolog vychází ze skutečné příhody, kdy jednou v argentinském divadle selhala elektronika a režisér zrušil představení. Herečka Lola Membrivesová se tehdy publiku nabídla, že pokud zůstane, bude jim vyprávět o svém životě. (džanik)

Související novinky

Miniprofil Pedro Almodóvar

Miniprofil Pedro Almodóvar

04.01.2007

Stačí říct \"Mluv s ní\" a každý, kdo se alespoň sem tam otře rukávem o pokladnu kina, ví, že jde o jeden z nejlepších filmů režiséra Pedro Almodóvara. Kino Aero nám v režisérově miniprofilu během… (více)

Reklama

Reklama