Režie:
Peter BogdanovichKamera:
László KovácsHrají:
Barbra Streisand, Ryan O'Neal, Madeline Kahn, Kenneth Mars, Austin Pendleton, Michael Murphy, Sorrell Booke, Graham Jarvis, Randy Quaid, M. Emmet Walsh (více)Obsahy(2)
Ryan O’Neal a Barbra Streisand v bláznivé komedii o roztržitém hudebním vědci, excentrické mladé dámě a čtyřech navlas stejných zavazadlech. Americká crazykomedie s hvězdným obsazením je založena na existenci čtyř navlas stejných kabel, mezi nimiž dojde k řadě záměn. V jednom zavazadle jsou šperky závratné ceny, v dalším jsou zase přísně tajné vládní dokumenty. Zcela bez důležitosti není ani zavazadlo třetí, ve kterém má jistá dáma svoji „garderóbu“ na cestu. Zdánlivě bezcenná je poslední taška, plná „kamení“, pokud by ovšem její obsah nesloužil k demonstraci převratné vědecké teorie. V důsledku toho dojde i k propletenci lidských osudů. Tak se seznámí dvě zcela rozdílné osobnosti – roztržitý hudební teoretik Howard a excentrická slečna Judy... Děj samotný se odehrává jednak ve velkém hotelu, jednak v ulicích San Francisca, a je „prošpikován“ množstvím gagů a nápadů. Film získal Cenu britských kritiků za nejlepší komedii roku 1972 a byl v témže roce vyhlášen za pátý nejnavštěvovanější film v USA i Kanadě. (Česká televize)
(více)Recenze (126)
Kouzelně ztřeštěná komedie s vesele zašmodrchanou zápletkou a dokonale sehraným párem Ryan O´Neil a Barbra Streisand. Barbra předvádí živelnou vichřici a svým rozkošným půvabem mě zlomila na svou stranu. Režisér Peter Bogdanovich se podílel i na scénáři a tempo, které od první minuty nastaví na vysoké obrátky, vybičuje až ke groteskou zavánějící honičce v závěru. 90% ()
V prvej polovici sa mi zdalo, že je to celé príliš chaotické a bláznivé, ale potom prišla druhá polovica s bláznivou naháňačkou a tá prvá polovica sa mi zdala celkom pokojná. Najlepšou scénou je pre mňa určite sklo a rebrík na ceste. Kostkovaný kufřík vytvoril komédiu, ktorá má správne tempo, stupňovanie a vyvrcholenie na súde, takže som spokojný. Na dokonalého Funèsovho Oscara tomu chýba dokonale bláznivý hlavný hrdina, ale aj O'Neal a Barbra neboli zlí a s jej výzorom v mladom veku nemám žiadny problém, jednoducho je pekná aj s tým nosom. ()
No vida, tuhle komedii jsem kdysi viděl a je to naprostý masakr. Uťáplý hudební profesor přijíždí do hotelu s příšernou uječenou snoubenkou a stává se terčem krásné studentky, která se nezastaví před ničím, aby ho dostala. Oba mají stejné kufříky, pak je tu kufřík se šperky a kufřík s tajnými dokumenty. A taky plejáda výborných postaviček co po nich jdou či sledují vlastní zájmy. Zpočátku to vypadá "jen" na konverzačku (plnou neskutečných hlodů), ale pak přibývá dalších a dalších fyzických gagů a v poslední třetině se to mění na grotesku, u které jsem řval smíchy a musel si některé scény vracet. Honička v San Franciscu je tak dokonalá, že sem zvedl hodnocení, třeba naprosto geniálně vypointovaná scéna se sklem :D A finále u soudu s neurotickým soudcem je třešnička na dortu (s luxusní pointou). Výborní povětšinou neznámí herci, kupodivu krásná Barbra, milion fórků které na poprvé nemáte šanci ani pobrat a na konci výborný odkaz na O´Nealovu Love Story. I nějaká ta romantika se najde. Zasloužených 5* a komedie roku 1972. ()
Je hloupé říct, že jsem smál, ale nevěděl jsem čemu? Do toho! Tak tedy: Jakub se smál, ale nevěděl čemu! Pravda, příběh byl stupidně jednuduchý na pochopení, ale protože těch ruksaků bylo tolik a detektivů snad víc než Agentů z Matrixu..... hlava se mi z toho, lidičky, tak zamotala, že jsem pomalu nevěděl, čí jsem. Jistojistě ale vím, že Barbra je génius a dabing v podání Viktora Preisse naopak výsledný dojem kazí (je totiž neuvěřitelně neposlouchatelný). ()
Tohle a Raz, Dva, Tri (skrabnuto Cestou do Ameriky) jsou nejlepsi komedie co jsem kdy videl. Neodolatelně ujetá blbinka, u které jsem se ovšem královsky bavil. Souhra mezi Barbrou a Ryanem je jednoduše dokonalá, stejně jako jejich vzájemné slovní přestřelky. Strajsandu jsem nikdy za velkou krásku nepovažoval, ale tady byla k sežrání. O'Neal taktéž super. Co je v kterým kufru jsem sice netušil už po pěti minutách, ale to vůbec nevadilo. Celé to inferno navíc vygraduje ultimátní scénou u soudu, která je prostě bez konkurence. Doporučuji velmi povědený Český dabing. ()
Galerie (71)
Photo © Warner Bros. Pictures
Zajímavosti (8)
- Jedna z posledních pronesených vět ve filmu "Láska znamená, že se nikdy nemusíš omlouvat" je vtipnou narážkou na dva roky starší zahraniční film Love Story (1970). I zde je totiž jednou z posledních řečených vět, tentokrát však s mnohem dramatičtějším podtextem. (Chegi)
- Píseň "You're The Tap" zazní ve filmu dvakrát: první verze pod úvodními titulky, kde ji zpívá pouze Barbra Streisand, ve druhé při závěrečných titulcích se k Barbře přidá i Ryan O'Neal. (Robbi)
- Česká verze měla "zničené" titulky, takže až po letech se mohli diváci podívat na elegantní ručku Barbry Streisand, jak v úvodu filmu převrací listy v knize, na jejichž stránkách jsou napsáni herci a filmový štáb. (Robbi)
Reklama