Režie:
Steven SoderberghKamera:
Steven SoderberghHudba:
Cliff MartinezHrají:
Michael Douglas, Don Cheadle, Jacob Vargas, Benicio Del Toro, Dennis Quaid, Tomas Milian, Catherine Zeta-Jones, Emilio Rivera, Erika Christensen (více)Obsahy(1)
Kriminální snímek známého režiséra Stevena Soderbergha vznikl na motivy britského televizního seriálu Traffik z roku 1989. Film se ovšem odehrává na americko-mexické hranici. Tři vzájemně propletené příběhy pojednávají o nikdy nekončícím boji proti drogové mafii. Mexický policista Javier Rodriguez se i navzdory své předvídavosti zaplete s kolegou do války dvou konkurenčních drogových gangů. Předseda amerického protidrogového úřadu Robert Wakefield zjistí, že jeho šestnáctiletá dcera je závislá na tvrdých drogách. Spořádaná panička Helena Ayalová teprve po zatčení svého muže zjistí, že její manžel je jedním z hlavních amerických distributorů drog, dovážených z Mexika… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (477)
Pseudodokument, jemuž výrazně dominuje vytříbená forma obrazu stylizovaná do pestrobarevných filtrů modré a žluté. Soderberghovo opus magnum vypadá vedle jeho dalších počinů jako vytržené z kontextu a leč je obsah zranitelný a v celku působí spíše rozpačitým dojmem, v detailech je vidět jeho síla a nejedna scéna se vám vryje do paměti. Škoda jen těch pár nezajímavých dějových linek a střihových hrátek (vůbec bych se nedivil, kdyby původní verze sahala na 4 hodiny čistého času). ()
Obsadenie takmer ako v Dannyho trilógii, rovako financované hollywoodskym štúdiom. Soderbergh si zobral na mušku otázku pašovania a distribúcie drog na americko-mexickej hranici, čo je nie príliš často filmovaná téma. Možno aj áno, ale nie zaujímavá pre európskych distribútorov. Všetky epizódy pôsobia maximálne uveriteľne, sú dokonalé zahrané a každá končí výraznou pointou. "Ako s nimi dokážeme držať krok? Ale oni sú predsa ďaleko pred nami...." ()
Zručně natočený, nadprůměrný film o drogách, u kterého mi, narozdíl od jiných uživatelů, kamera nelezla krkem. Díky většímu počtu příběhů a samotnému tématu jsem měl však trochu problémy si najít nějakou postavu, které bych vyloženě fandil, takže mi bylo vlastně jedno, jestli skončí pod kytkama nebo ne. Nějaké moje sympatie měl alespoň Douglas, ale po dost pochybné změně názoru před veřejností a dost nedůvěryhodném chování jeho dcery (od kdy se prominentní, vcelku inteligentní dceruška nechá obšťastňovat od pochybného barevného dealera jen aby dostala fet?!) mě přestal zajímat i jeho osud. Budou to ještě 4*, ale na víc snímek nemá. ()
Jakkoliv na čtyři hvězdičky můj dojem stačí, z tohohle Soderberghova kousku jsem až tak nadšený nebyl. Obsahuje sice celou řadu zajímavých scén, vyskytuje se tam řada zajímavých postav a vypovídá o nadmíru zajímavém tématu, ale vadila mi vyloženě roztřesená digitální kamera, v některých případech i použití filtrů a několik motivů ve scénáři taky zaskřípalo. Nejvíc pak ten, kdy si vysoký vládní úředník - v americké hierarchii prakticky na úrovni ministra spojeného v tom nejužším smyslu slova s činností tajných služeb - hledá celý zoufalý svou dceru po feťáckých doupatech. Pokud by se v reálném životě do podobné situace dostal, vyřešilo by se to diskrétně výpomocí příslušných úředníků a "specialistů". Silné jsou scény z Mexika o propojení narkomafie s nejvyššími mocenskými posty v zemi. Celkový dojem: 75 %.V každém případě film disponuje velmi slušným hereckým ansámblem. ()
Traffic je velké dílo Stevena Soderbergha. Perfektním způsobem divákovi představuje život drogových dealerů, překupníků, protidrogových institucí a "koncových uživatelů". Střih je skvělý a přechod mezi lokacemi taktéž. Kamerové filtry udělaly své a dávají filmu dokumentární vzhled. Excelentní herecké výkony jsou podpořeny vynikající kamerou a prací ražiséra. Traffic určitě patří mezi deset nejlepších filmů poslední doby. ()
Galerie (52)
Photo © 2001 USA Films
Zajímavosti (36)
- V původní verzi filmu bylo zmíněno, že Caroline a její kamarádi chodí do školy Cincinnati Country Day. Tato škola po uvedení filmu proti asociaci svého jména ve spojení s drogami ostře protestovala a proto byla zmínka o škole vynechána v DVD verzi filmu. (don corleone)
- Na začátku filmu se baví Michael Douglas se senátorem Harry Reidem. Původně byl napsaný scénář pro tuto scénu, ale senátorovi se nelíbil, proto vedl s hercem pouze improvizovaný dialog. (don corleone)
- Jako součást přípravy pro scény, ve který byli teenageři zhulení, jim byl foukán pepermintový prášek do obličeje, aby měli zarudlé oči a červený nos. Místo kokainu se pro natáčení používalo sušené mléko. Se šnupáním mléka to přehnal Corey Spears (Bowman) a onemocněl z toho. (don corleone)
Reklama