Obsahy(1)
Mladá reportérka Yuri natáčí pro kabelovou televizi pochybný dokumentární snímek o tajemných a nadpřirozených událostech. Náhoda tomu chtěla, že se ocitla v oblasti, kde se začne probouzet legendární Godzilla s ještě legendárnější chutí ničit. Díky mladé reportérce a jejím přátelům můžete sledovat nelítostný boj mezi Godzillou na své cestě zdevastovat Tokio a strážními monstry (Baragona, Mothry a King Gidora), která stojí na straně lidí. (Scytale)
(více)Recenze (31)
Takaši Jamazaki, režisér obdivované Godzilly Minus One, uvádí GMK jako jeden ze svých nejoblíbenějších godzillích filmů, a tak není divu, že mezi oběma snímky najdeme více či méně okaté podobnosti. Už v GMK například Godzilla dokáže svým "atomovým dechem" vyvolat de facto jaderný výbuch s charakteristickým hřibovitým oblakem a závěrečná scéna je prakticky stejná. Film však také v letmých zmínkách tne do japonského militarismu a ne zrovna ideálního vyrovnání se s imperiální minulostí země. Režisér Šúsuke Kaneko se také vrací ke kořenům celé série, když Godzillu opět ztvárňuje nikoli jako antihrdinu, ale jako ztělesnění zla - tentokrát však takového, které nepřichází od nepřátel (jako atomová bomba), nýbrž vyrůstá z Japonska samého. Oproti mnoha jiným pozdějším godzilláckým filmům se také GMK snaží zdůrazňovat, že během zápasů trpí a umírají spousty nevinných lidí. Byť některé scény s nahodilými lidskými postavami jsou spíše černohumorné. _____ Propojení klasických "suitmation" technik s poněkud rudimentárními, nicméně střídmě a vhodně užitými, digitálními efekty, považuji za zdařilé. Jde prostě o odlišnou poetiku, než jakou se snaží ohromovat drahé a na realismus / plauzibilitu orientované hollywoodské blockbustery. ()
Digitálna éra dorazila aj do tejto ságy a v tomto filme sú už scény, kde sú monštrá kompletne digitálne. A vyzerá to hrozne. Nehovoriac o novom designe Godzilly, ktorá vyzerá viac ako Tyranosaurus ako Godzilla. Hlavne je to šokujúce po tom, ako sa v predošlých dvoch dieloch podarilo inovovať výzor Godzilly, urobiť ho špecifickým no hrozivým zároveň. Príbeh je dosť dríst a postavy sú strašne nezaujímavé, no to by nebolo samo o sebe až také zlé, ako pre mňa nepochopiteľné rozhodnutie urobiť z Godzilly ultimatívne zlo a z King Gidoraha najväčšieho hrdinu. Kde ostali tradícia a hodnoty? ()
Asi nejpropracovanější destrukce. Tvůrci si poprvé v historii Godzilly dávají záležet, aby jejich "hrdina" nebořil jen anonymní papundeklové kulisy, poprvé je v téhle míře zdůrazňováno, že v těch domech jsou lidé. Což bere filmu kouzlo, protože destrukce poprvé působí fyzicky nepříjemně. Nevím, jestli to není u téhle béčkové série s velkými gumovými loutkami spíš poněkud rušivé. Rozhodně se ale na ty souboje dobře kouká - jsou jiné než doposud, víc využívají digitálních efektů - dost na béčkovou přetaženost, ale ne tolik na pálení očí. Škoda nataženosti a nudného nosného příběhu. ()
Tak sa nám tu v tomto prípade pekne pošejkrovalo s mytológiou, posypalo sa to v určitých situáciách dosť morbídnym humorom a nezabudlo sa ani na odporne nedokonalé CGI efekty. Ale čo čakať od ( vtedy ) takmer 50 ročnej série, ktorá sa už vlastne nemala kam uberať. Bojové ´´kaiju´´ sekvencie, si ale stále udržiavajú to svoje dokonalé, pre ,,obyčajného,, diváka riadne rozpačité kúzlo a potvrdzujú, že ´´old school´´ bude stále obľúbenejší, než digitálne orgie. ()
Asi 3 nejlepší Godzilla film, jen zase podotýkám ten cpanej humor at byl chtěný nechtěný byl hroznej a trapnej. Nicméně příběh byl poměrně zdařilý a kostýmy i efekty byly bez chyby, herci jako vždy strašně špatní vyhrabaní z koše. Film jsem si užíval stejně jako celou serii godzill kterou jsem o víkendu zkoukl, jediné co bych asi ještě vytkl je zbytečná zdlouhavost která film dost ubíjí a to v kecacích scénách kterých tu je více než dost. ()
Galerie (5)
Photo © Toho
Zajímavosti (16)
- Původní verze scénáře počítala v rolích „Strážných monster“ z konečného ansámblu pouze s Baragonem, jehož měli doplnit Varan (z filmu Daikaijû Baran, 1958) a Anguirus (poprvé se objevující v Godzilla Raids Again, 1955). Nakonec však byli místo nich zvoleni King Ghidorah a Mothra; argumentem byla větší známost a lepší marketingový potenciál těchto monster. Obě monstra však prodělaly výrazný re-design, jehož cílem bylo je prezentovat jako podstatně slabší než jejich soupeř, Godzilla. (Israha)
- John Wallis z „Talk DVD“ prohlásil, že příběh je slabý a vážný a že tento nový pohled a chování monster nebude fungovat. (Terva)
- Původně si tvůrci přáli, aby Godzilla vypada více jako ještěrka a měla ocas a záda v jedné linii. Proti byl však herec Mizuho Yoshida, který Godzillu hrál a pro kterého byl vzpřímený postoj přirozenější. (Terva)
Reklama