Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladý číšník Michal, který pracuje v restauraci, se dostane do maléru, když je přepaden a okraden o tržbu, kterou měl na šéfův příkaz doručit do banky. Protože je v podmínce, je mu jasné, že mu nikdo neuvěří, a předstírá, že je vše v pořádku. Současně požádá o pomoc kamaráda, taxikáře Tomáše, který si kvůli němu půjčí od nebezpečného veksláka Adamce šedesát tisíc korun. Protože půjčka je jen na týden a s dvacetiprocentním úrokem, začnou oba shánět peníze. Všichni, na které se obrátí, je odmítnou a Tomášovi se nepodaří prodloužit lhůtu splatnosti. Navíc ho dva Adamcovi kumpáni zmlátí. Náhodou kamarádi zjistí, že v přepadení má prsty jeho kolega Kadlec se svým zetěm, garážmistrem Burešem, který šmelí s ukradenými vozy. Michal zavolá Burešovi jako náhodný svědek, a ten je po krátkém váhání ochoten zaplatit za mlčení. Vzápětí však naivní mladíky oklame, a ještě se dostane na stopu Tomáše. Kamarádi vymyslí s pomocí Michalovy dívky Magdy podraz, kterým by vytrestali veksláckého šéfa i zdánlivě bezúhonné ničemy Kadlece s Burešem a předali je i s důkazy policii. (TV Nova)

(více)

Recenze (297)

Sabrewulf 

všechny recenze uživatele

Dannyho parťáci po česku? No to zrovna ne, nicméně pořád jde o hodně slušnou komedii s pohodovým a relativně nápaditým scénářem. Když porovnám české komedie z dneška, které nemají žádný děj ani vtip, opravdu jde o výrazný nadprůměr a zcela jistě o jeden z nejlepších Soukupových kousků. Snažím se na tom najít nějakou "špínu", ale vůbec mi to nejde. Sympatická záležitost. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Nevim, čim to je, ale já mam tenhle film pořád nějak víc a víc rád. Sice je to celý takový naivní a v podstatě se Tofifé s Vaculíkem chovaj jako úplný dementi. Jeden si nechá ukrást 60 litrů a tváří se jakoby nic a druhej nechá 60 litrů ležet jen tak v autě. To i na dnešní poměry by bylo docela odvážný. Natož potom v roce 1988, kdy to bylo, jak nechat v autě půl mega. Ale strašně mě dostává, jak tam všichni okrádaj a podváděj všechny. Když se to tak vezme, je to takovej film bez kladnejch postav. Skoro jak od Coenů :-) No a ta atmosféra noční Prahy z konce 80. let taky stojí za to. Tenhle film prostě zraje jak kořalka. ()

Reklama

Phobia 

všechny recenze uživatele

Co dodat; slečny si na zdi vylepovaly plakáty s Vaculíkem a Tofim, zamilovaně na ty přeslazené filmové idoly let osmdesátých koukaly a film byl naprostý hit. Chcete se nevěřícně zasmát, mladí nepamětníci? Když šla ségra tehdy kupovat plakáty, chtěla Vaculíka a Bartošku, ovšem soudružky prodavačky jí tuto kombinaci odmítly prodat:-))). No vážně, ségra mohla koupit buď Vaculíka a někoho méně populárního, nebo Bartošku a někoho méně populárního - asi v rámci rovnoprávnosti, aby byl nějaký ten placatý papírový krasavec dostupný pro každou mladou soudružku:-))). 55% ()

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

slušně napsané ( i když s odstupem trochu vykonstruované a lehce překombinované), dobře zahrané a natočené (od Soukupovy svižné režie, přes výbornou kameru Vladimíra Smutného)...výborné vykreslení dobové atmosféry a specifik tehdejší Prahy ( bary, hotely, taxikáři, veksláci atd.)...jeden z produktů tuzemských osmdesátých let, který si snad i zaslouží nostalgii, jež je s ním spojovaná ( s přimhouřením oka i ta píseň, která není tak pitomě rozverná jako Davidovy songy, ne že by to bylo něco vyloženě úžasnýho, ale dá se to snést, za což může přítomnost členů Elánu)...Sagvan Tofi nebyl svého času jenom mejdanový ksicht, ale majitel příjemně civilního hereckého projevu, a Soukup uměl řemeslo (jak se taková věc vytratí v tak masivní míře, je fakt záhada...)...přes výhrady mám tenhle film fakt rád... ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Podraz na druhou. Filmová tvorba režiséra Jaroslava Soukupa, předlistopadová i porevoluční, bezesporu nepatří k reprezentativnímu vzorku československé kinematografie, ale svým způsobem vypovídá cosi o lidech a době. Kamarád do deště je dnes, po třiceti letech, spíše dokumentárním prostředkem pro pochopení společenského vývoje v závěrečné fázi perestrojkového období – obraz normalizačního podsvětí je ve filmu ilustrován v nadmíru atraktivním, až nezvykle přímočarém sledu; většina scén doslova pulsuje magickým étosem, který o časech veksláků a jiných podvodníků vypovídá v nefalšované, autentické podobě. Dojem nenucenosti, a přece kritičnosti přitom Soukup vytváří tím, že pošetilosti obou hlavních hrdinů, tedy Michala a Tomáše, konfrontuje právě s realitou doby jako světem promyšlených plánů, schválností, chyb či neuvážených, a snad i neuvědomělých krutostí. Jistou roli v tom všem samozřejmě může hrát i podvědomá nostalgie, spjatá především s osobami Sagvana Tofiho a Lukáše Vaculíka, jejichž herecké kreace i přes nepopiratelnou slabost náleží k dobovým fenoménům; naopak Karel Augusta, nedoceněný hráč malých rolí, zde získal příležitost, jak na sebe upozornit mimo zavedený komediální obor. Některé filmy chtějí delší čas a pokud jim ho dopřejeme, je docela možné, že v nich objevíme jejich skrytou hodnotu, o níž v době premiéry neměl nikdo ani tušení. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (24)

  • Režisér Jaroslav Soukup spomína: "V roku 1986, keď som dokončil Discopríbeh, som zavolal scenáristovi Mirkovi Vaicovi, že by som chcel natočiť film s Lukášom Vaculíkom (Tomáš) a Sagvanom Tofim (Michal). Mal som v hlave určitú predstavu o námete, ktorý by mal byť akčný a štýlom vychádzať z Lásky z pasáže. Takže sme si začiatkom roku 1987 s Mirkom sadli a začali pracovať na príbehu. Scenár bol písaný priamo na telo Lukášovi, Sagvanovi a tiež Karlovi Augustovi, ktorý hral podvodníka Kadleca. Po niekoľkých mesiacoch začalo v Prahe natáčanie. Celý príbeh je vymyslený, nie je v ňom nič, čo by bolo inšpirované skutočnosťou." (Raccoon.city)
  • Ako prezradil režisér Jaroslav Soukup, hudba, ktorú počujeme vo filme, nie je hudba komponovaná priamo pre film. Hudobnú dramaturgiu celého filmu si urobil sám a vybral skladby prevažne slovenských autorov, ktorých má v obľube. Len titulná pesnička "Dávej, ber", ktorú takisto zložili slovenský autori Ján Baláž a Vašo Patejdl, bola urobená iba pre film. (Raccoon.city)
  • Poľská herečka Beata Andraszewicz stvárnila vo filme fotografku Magdu. V reálnom živote svojej dcére dala meno takisto Magda. A dokonca sa rovnako ako postava z filmu zaujíma o fotografovanie. (Raccoon.city)

Související novinky

Zemřel Ladislav Potměšil

Zemřel Ladislav Potměšil

12.07.2021

Ve věku 75 let dnes v nemocnici Motol opustil český filmový svět herec Ladislav Potměšil. S informací o úmrtí přišel deník Blesk s odkazem na vyjádření Potměšilova syna Jana. Herec známý například z… (více)

Reklama

Reklama