Režie:
Steven SpielbergScénář:
Steven SpielbergKamera:
Janusz KamińskiHudba:
John WilliamsHrají:
Haley Joel Osment, Jude Law, Frances O'Connor, Brendan Gleeson, Sam Robards, William Hurt, Ken Leung, Kathryn Morris, Jake Thomas, Ashley Scott (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Svět budoucnosti se změnil. Ledovce roztály, miliony lidí přišly o půdu pod nohama a jejich životní prostor se radikálně zmenšil. Situace si vyžádala absolutní kontrolu nad růstem populace. Chybějící místo zaplnili roboti. Jsou lidem k nerozeznání podobní a rok od roku jsou dokonalejší. Ten poslední, kterého sestrojil profesor Hobby, je tak dokonalý, že je schopen milovat, snít a cítit stejně jako člověk. Má podobu jedenáctiletého chlapce, jmenuje se David a společnost ho předala manželům Henrymu a Monice Swintonovým. Jejich syn Martin leží v nemocnici, kde v umělém spánku čeká, zda bude objeven lék na jeho smrtelnou nemoc. Manželé mají Davida vyzkoušet, a pokud se rozhodnou, mohou aktivovat jeho emoce. Profesor však manžele varuje, že si to mají dobře rozmyslet, protože je to krok nevratný. Žena to přesto po čase udělá a chlapec k ní začne cítit lásku. Dostane plyšového medvídka Tedyho, který patřil Martinovi. Stane se však to, co nikdo nečekal a Martin se uzdraví. Velmi záhy se ukáže, že pro dva chlapce není v rodině místo a Monica malého, vroucně milujícího robota odveze do lesa daleko za město, kde ho vysadí a odjede. Šokovaný David se rozhodne najít pohádkovou vílu Modrovlásku, která dokázala proměnit dřevěného Pinocchia v opravdového chlapce. Doufá, že jako skutečný chlapec se bude moci vrátit k mamince... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (918)
Fantazii se meze nekladou a pan S. se tímto heslem řídí. Vezme skvělého medvídka, spojí jej s klukem na baterky (reklama na duracell a energizer :o) přihodí robertek a Viktorko, dělej si s nima co chceš. No tak sedím s potem v čele u právě tikající bomby a nevím, jestli přestřihnout modrý nebo červený drátek. Na jednu stranu chci přestřihnout modrý a zachránit skvěle hrajícího Haleye a Juda, kteří ze svých chladných obvodů zahřívali mé city, i když část filmu je vlastně přehřívali. V ten moment směřují mé kleštičky k drátu červenému. Ale jelikož jsem orga, která dokáže vyjádřit své city i k mecha (se svým počítačem a ledničkou si povídám a hladím je často) nemám důvod, proč představivost pana S. shazovat. I přes všechny nedostatky se mi moje obvody nepřetavily a já mám další svou filmovou lásku. Teddy, moje postýlka čeká :o) ()
Navzdory všemožným zklamaným kritikám si myslím, že tento film se Spielbergovy povedl velmi a nemá cenu bádat na tím, jaké by to bylo od Kubricka, protože tohle je prostě Spielberg. A i když se ohání mamutím sentimentem a z filmu se stává silně slzopudná záležitost, na jeho kvalitách to nic nemění. Výtka směřuje akorát k samotnému závěru, kde takřka veškeré aspekty filmu ustupují příšerné přesládlosti. ()
Soundtrack John Williams: 1. The Mecha World [6:23] ,2. Abandoned in the Woods [3:07] ,3. Replicas [5:58] ,4. Hide and Seek [3:08] ,5. For Always - Lara Fabian [4:43] ,6. Cybertronics [3:30] ,7. The Moon Rising [4:27] ,8. Stored Memories/Monica's Theme [10:56] ,9. Where Dreams are Born (Monica's Theme) [4:24] ,10. Rouge City [4:56] ,11. The Search for the Blue Fairy [6:13] ,12. The Reunion [7:45] ,13. For Always - Lara Fabian/Josh Groban [4:41], ()
Formálně promyšlené, originální dílo, které mě před těmi dvanácti lety zmátlo právě svým epizodickým vyprávěním, ale dnes musím kromě netradiční (ale fungující) struktury obdivovat, jak například hladce kombinuje hororové konvence s těmi pohádkovými. Kubrickovské je to z tematického hlediska velmi (typických motivů lze vypozorovat hned několik) a hlavně se to vyloženě nabízí rozebírat lacanovskou psychoanalýzou (hrůza z odhalení "reálného reálna" atd.), podobně jako třeba Vertigo nebo Psycho. To mě vede k domněnce, že Spielbergova kariéra má s tou Hitchcockovou několik styčných bodů - stejně jako filmy "mistra hororu" jsou ty Spielbergovy ve své době považovány spíše za oddechovou zábavu a není jim věnován dostatek pozornosti ze strany "seriózních" kritiků a akademiků. Přitom se s plynoucím časem ukazuje, že jde o důmyslné a komplexní filmy, které spojuje zřetelný - dá-li se to tak dnes říct - autorský rukopis. ()
Spieleberg to se mnou prostě umí, nechápu jak jsme se s tímhle filmem takhle dlouho mohli míjet, ale vastně je to dobře, protože přes jeho ten příběh plný fantazie a zajémavých témat k zamyšlení bych dříve neviděl to hlavní jakou obrvskou porci lidské lásky a citu v sobě tenhle příběh má. Hudba Johna Williamse opět dokonale přesná k pocitům, které ve mě A.I. Umělá inteligence vyvolala. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (28)
- Ačkoliv se Jack Angel při namlouvání Teddyho přímo neúčastnil natáčení, byl každý den v případě potřeby k dispozici na place. (HellFire)
- Jedna z budov Manhattanu je ve skutečnosti subwoofer počítače Apple Macintosh (z dílen Harman-Kardon). (HellFire)
- Celosvětová premiéra proběhla 26. června 2001 v New Yorku. (Varan)
Reklama