Režie:
Steven SpielbergKamera:
Vilmos ZsigmondHudba:
John WilliamsHrají:
Richard Dreyfuss, François Truffaut, Teri Garr, Melinda Dillon, Bob Balaban, J. Patrick McNamara, Warren J. Kemmerling, Roberts Blossom, Philip Dodds (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Francouzský vědec Claude se svým tlumočníkem, kartografem Davidem, objeví letku vojenských letounů, která zmizela před třemi desetiletími. Letadla nejsou poškozená, fungují, ale po pilotech není ani stopy. Starý muž, který byl jediným svědkem, tvrdí, že v noci vyšlo slunce a zpívalo mu. Brzy poté se v poušti Gobi objeví pohřešovaná řecká loď Cotopaxi. V Indianapolis se zase krátce poté na řídící věži podaří zachytit hovor dvou pilotů civilních letadel o zjevení UFO. Stát Indiana je postižen masivními výpadky proudu, a tak je do práce povolán i technik Roy. Právě on na opuštěné silnici zažije setkání s UFO. Začne ho ve vozidle pronásledovat a spolu s ním tak činí i policie, ale kosmická loď mizí na noční obloze. Roy je UFO fascinován a stává se stále více posedlým obrazy, které se mu v mysli stále objevují. Vidí horu a neznámá síla ho nutí ji neustále z něčeho modelovat. (Nova Cinema)
(více)Videa (2)
Recenze (771)
Mágia v púšti za zvukov opantávajúco jednoduchej hudby. Spielbergova slávna nadpozemská sci-fi, ku ktorej aj napísal scenár, čo sa uňho nestáva často. Pre niekoho klasika, pre iného (napr. pre Terryho Gilliama, ako som zachytil) trápna, detsko-detinská rozprávka so svetielkami v tme. Ja, ak príde reč na mimozemšťanov, mám radšej agresívne krváky á la Votrelec. Ale aj toto sa mi páčil. Každopádne, ak je pravda, že kvôli tomuto Spielberg odmietol (spolu s Richardom Dreyfussom) návrat do Čeľustí 2, potom troška ľutujem. Radšej by som si v ich podaní pozrel návrat do Amity, aby som pravdu povedal. Možno by to napokon bol o dosť lepším horor. ()
Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Jeden ze 200 nejlepších sci-fi filmů - 200 Greatest Sci-Fi Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Tenhle laskavý Spielbergův sci-fi film na mne vždy znovu zapůsobí a cítím, jako bych se setkání u Ďáblovy věže ve Wyomingu zúčastnil i já. Geniální Spielbergova režie, skvělé triky a výprava i výborný casting (toho malého kluka Barryho nadšeného pro zmrzlinové mimozemšťany jsem přímo baštil). A klíčová pětitónová melodie Johna Williamse: http://www.youtube.com/watch?v=ENnJxu_y-nU&list=RDqDDThITaAhw Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=bDSFfphswpY ()
Nemusíme ukázať miliónové triky , aby sa navodila atmosféra stretu s cudzími civilizáciami. Toto sa podarilo Spielbergovi na celej čiare. Príbeh, ktorý Vás chytí a neviete sa dočkať konca filmu, aby ste uvideli, či je to len komplot vojenských zložiek, alebo UFO existuje a ako vlastne tí mimozemšťania budú vyzerať .... ()
Táhlo se to jako sopel malýho cikána, ale kupodivu to fungovalo. Asi proto, že to bylo tehdy určité novum. Dnes by to byl existenciální provar na způsob Turínského poníka. Pamatuju si jen tři klíčové momenty. Ne, čtyři. 1. Světla nad Velkým Malíkovem. 2. Osoby modelující robertek ve tvaru skály. 3. Znělku, kterou se komunikovalo s emzáky. 4. Návrat unesených. A tohle vše na tom bylo to nejkrásnější. ()
Po filmařské stránce je to machrovina největší, ale některé části filmu jsem prostě nechápal a otázka Proč ? padala poměrně často a rušila tak větší vnímavostní ponor do všeho toho užasného, napínavého a neznámého. Navíc já mám stejně radši postel a v ní holku a sebe, nebo- li blízká setkání prvního druhu. ()
Galerie (230)
Zajímavosti (113)
- Původně měli mimozemšťané mít nadpozemsky rychlé pohyby nebo dokonce létat. Nakonec se tvůrci spokojili s dětmi navlečenými do gumových obleků. (Othello)
- Název vychází z knihy J. Allena Hynka „The UFO Experience: A Scientific Study“. Autor v ní definoval tři druhy blízkého setkání: 1) Blízké setkání prvního druhu – vizuální pozorování neidentifikovaného létajícího objektu zdánlivě vzdáleného méně než 500 stop, které vykazuje znatelné úhlové rozšíření a značné detaily. 2) Blízké setkání druhého druhu – fyzický efekt, jako je elektronická interference nebo reakce zvířat, nebo fyziologický efekt, jako je paralýza či teplo, nebo fyzikální nebo chemické stopy, jako je spálená vegetace. 3) Blízké setkání třetího druhu – přítomnost pohyblivého tvora, jako je humanoid, robot nebo zdánlivý pilot UFO. Sám Hynek se ve filmu ukáže na konci, kdy vylézá z kosmické lodi jako jeden z válečných pilotů, kouřící dýmku. (sator)
- Šlo o třetí film Stevena Spielberga, ke kterému složil hudbu John Williams. (džanik)
Reklama