Režie:
Steven SpielbergScénář:
Richard MathesonKamera:
Jack A. MartaHudba:
Billy GoldenbergHrají:
Dennis Weaver, Jacqueline Scott, Eddie Firestone, Lou Frizzell, Gene Dynarski, Lucille Benson, Tim Herbert, Carey Loftin, Dale Van Sickel, Charles Seel (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Spielbergův film, který byl původně natočen pro televizi. V Evropě ho však uváděli v kinech. Obchodní cestující Mann jede po arizonské poušti na jednání se šéfem. Cesta probíhá poklidně do té doby, než se objeví cisterna řízená tajemným řidičem. Začne Manna vytlačovat ze silnice, chce ho dostat pod vlak, atd. Jaký má důvod? Spielberg natočil film s rozpočtem 350 000$ za dva týdny podle historky Richarda Mathesona z Playboye, který říkal že to sám zažil. (woody)
(více)Videa (1)
Recenze (395)
tak překvapivě dobrý film. Čekal jsem přeci jenom něco jiného. Tedy horšího, nedávno jsem viděl Rest stop a tak nějak jsem upustil od těhlech thrillerů, a navíc jsem se poměrně bál když tohle byl jeden z prvních větších Spielbergových filmů, ale nakonec to dopadlo výborně. Jak tady každej říká Spielberg měl skvělej nápad neukazovat řidiče, tahle věc totálně dopomohla utvořit atmosféru. Herec Weaver byl dokonalej a scéna v restauraci mi díky němu utkvěla v hlavě. Dobrý film. ()
Opravdu velmi netypické Spielbergovo road movie. Kdybych jeho jméno neviděl v kolonce režie, tak bych ho pravděpodobně vůbec jako autora nehádal. To aby si vzal člověk lupu, aby v tomto snímku zaznamenal některé jeho autorské rysy. Každopádně hodně povedená záležitost, kterou nejvíce ocení jistě řidiči, kteří pravidelně absolvují dlouhé tratě. Skutečně řidičova nejdivočejší noční můra. Zároveň snímek skvěle funguje i jako podařená reklama na pevnost karosérií amerických aut. Lepší 3 hvězdy. Super záležitost, kterou dal Steven Spielberg určitě široké veřejnosti jasný signál, že jako režisér rozhodně stojí za pozornost. ()
Parádní démonický náklaďák (Spielberg ale fakt neměl ukázat, že má řidiče) vs. nesympatický vyměklý středostavovský hrdina, který se musí přizpůsobit zákonu džungle. Nápaditá kamera a režie házejí jeden pěkný záběr za druhým, ale po mém někdejším nadšení mi to už dnes přijde natahované, pramálo napínavé a hrdina i rádio v autě otravní. Ale na televizák ze začátku 70. let solidní snímek a po zásluze nejslavnější z filmových "duelů v poušti". ()
Volný pád, až na dno čistého šílenství. Vyprahlá Arizona, kterou vede rozpálený asfalt. A na něm se odehrává strhující, precizně natočený a sestříhaný souboj nervů. Spielberg, tehdy ve svých teprve pětadvaceti letech, ukazuje světu své filmové nadání a natáčí napínavý televizní snímek, který se po letech dočkal i uvedení v kinech a může tak být považován za regulérní Stevenův debut. Nejvíc se mi líbí (krom senzačních kamerových vychytávek) scéna v bistru, kde hlavní hrdina vede vnitřní monolog a snaží se odhalit pachatele, jenž mu dělá ze života peklo. Pokud vám nevadí se přes hodinu dívat, jak se na dálnici zběsile předjíždí dvě auta, bude se vám Duel líbit. Mě okouzlil i na čtvrtý pokus. Skvělý atmosférický počin s vynikající columbovskou hudbou Billyho Goldenberga. Velmi originální dílo. ()
Spielberg sa s kamerou v ruke asi narodil. Thriller, ktorý mimoriadne a maximálne ťaží z každého možného záberu a i keď ide o obyčajný, dnes už ničím výnimočný príbeh s pointou mačky a myši, tak mi jednoducho takmer nedovolil zapochybovať, že sa pozerám na vtedy budúceho filmového mága. Kvalitný moto-súboj, skvelá hudba, nápady na ceste a zábery kamery, ktoré dodnes vídavame v nejednej autonaháňačke. 80%. ()
Reklama