Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jakub, jehož celoživotní láska Věra zemřela za záhadných okolností, je přesvědčen, že za její smrt je zodpovědný boss regionálního podsvětí. Jakub je feťák a občasný dealer, který bojuje s drogovou závislostí, přesto se rozhodne smrt své dívky pomstít. Čas pro pomstu by měl nastat na večírku s maskami v nočním klubu, ale Jakub v klíčový moment nedokáže vystřelit na toho, kdo je podle jeho přesvědčení vrahem. Nalézá ovšem svědka, který může objasnit, jak došlo k Věřině smrti, a děj dospívá k osudovému rozuzlení... Třetí celovečerní film režiséra Milana Šteindlera je příběhem o mladých lidech tápajících v životě blízko propasti v podobě drog. Ve filmu, který osciluje mezi černou komedií a psychologickou detektivkou, vytvořili hlavní role Jan Dolanský a Radek Kuchař. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (276)

fantoci 

všechny recenze uživatele

Je to hodně depresivní film ale je v něm taky spousta srandy. Každopádně miluju scénu kdy si oba kámoši vyprávěj svý zážitky po hulení trávy a nebo tu kdy si jedno malé roztomilé zvířátko najde cestu až do sousedovic guláše.Ale konec, konec ten se teda moc nevydařil. Nebo jestli vydařil tak to se páni autoři aspoň u mě trefili dost vedle protože konec je horší než studená sprcha uprostřed bezstarostnýho spánku. ()

honajz odpad!

všechny recenze uživatele

Naprosto nezvládnutý scénář, timing scén, dialogy, střih, snad jen kamera je slušná. Dialogy skutečně tahají za uši celou dobu, a oba hrdinové mi fakt nejsou ničím sympatičtí. Nemám ani rád filmy o prázdných lidech potácejících se odnikud nikam. A kdo je vrah, neříkejte mi, že je to tak komplikované, že to nikomu nedošlo během prvních chvil filmu. A jestli to mělo nabídnout nějaký pohled na dnešní feťáky, tak je to spíše oslavuje, než haní, a ta rovnováha mezi dramatem a komedií - tedy aby to byla tragikomedie - zde rovněž nefunguje. koho je mi líto, je Dočolomanský, který se zde zbytečně zahazuje. ()

Reklama

L_O_U_S 

všechny recenze uživatele

Na tenhle film jsme šli do kina se školou. Vyučující museli být z tohohle obrazu života, kdy je braní drog naoko super zábava, nejspíš dost vyděšení. Jinak poměrně atmosférické a depresivní. Přiznám se, že mě konec docela překvapil. Určitě by se to ale obešlo bez vzpomínkových scének z dětství, kdy se rodiče s lehkým a nepřirozeným smíchem dívají na děti, hrající si ve vodě. "Myslela si, že jsou to nějaký knížky." "No jasně, Pexeso, to je náruživej čtenář..." (147.) ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Dva nerozluční kamarádi Jakub a Radek mají největší potěšení z drogového rauše. Když se jim jednou za čas v jejich zhulených kebulích rozjasní, nemile zjišťují, že svět kolem nich není jen konopí a pervitin, ale vyřítí se na ně problémy, které jdou za hranici zákona. Tenhle film považuji tak nějak za zapomenutý a vymykající se z tvorby Milana Šteindlera. Ten obměnil svůj ustálený tvůrčí tým, nepovolal k sepsání scénáře svoji dvorní scenáristku Halinu Pawlowskou a pokusil se jít cestou nevšedního experimentu. Vznikl snímek, co má charakteristiku černé komedie s detektivní zápletkou, která nemá problém přejít do dramatického vyostření. V titulních rolích září Jan Dolanský, ještě s chlapeckou vizáží, a Radek Kuchař, ještě před svými 150 kily. Oba vydatně hláškují a daří se jim zvládat i dramatické pasáže. Méně kvalitním tahem se ukázalo zobrazení rodinného zázemí postavy Dolanského. Toho ve větší či menší míře kontrolují jeho rodiče, Michal Dočolomanský a Sylva Legnerová, jejichž působení ve filmu ještě dostalo i retrospektivní pasáž, která ukazuje podivné rodičovské výchovné metody na prázdninové dovolené na chatě u jezera. Ještě se sluší podotknout, že všichni slovenští herci jsou předabování českými herci, přičemž by to ani tak nevadilo, kdyby se nejednalo o známé slovenské tváře, které jsou nebo byly majiteli poměrně libozvučných hlasů. A aby se do filmu dostal i nějaký ten mafiánský prvek, zlotřilého majitele hudebního klubu ztvárnil (zesnulý) Vladimír Marek, poměrně specialista na podobné zloduchy. Film postupně chce rozhodně překvapovat. Scenáristicky i režijně. Režijní styl se svým uchopením blíží k videoklipové formě, která ovšem není nikterak nesnesitelně přehnaná. Scénář scenáristy a skladatele Martina Němce tentokrát spolehlivě odhání dosavadní Šteindlerovu stálou diváckou klientelu. Příznivci jeho opusu Díky za každé nové ráno film moc neocení, fanoušci jeho režijní prvotiny Vrať se do hrobu! také budou nevěřícně zírat, zda se stále jedná o tvorbu toho samého režiséra. Film oslavil dvacáté výročí svého vzniku. Má svoje tvůrčí finesy, originalitu a zub času ho ještě úplně neohlodal. 8/10 ()

Aargh 

všechny recenze uživatele

Dolanský a Kuchař se snažili, ale především díky nesourodému scénáři a nepřirozeným dialogům se jim film zachránit nepodařilo. Dabovaný Dočolomanský působil občas až trapně, stejně jako mnoho scén napříč celým filmem (škorpión, pouštění draka,...). Pozitivně bych hodnotil obrazové zpracování a několik málo povedených hlášek, ale na tři body to nestačí. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (8)

  • Po filmu ještě v témže roce vyšla i stejnojmenná knižní podoba. (Erico)
  • Na pozvánce se píše, že maska na mejdanu v klubu Zoo je podmínkou. To znamená, že by všichni účastníci měli mít masku. Na mejdanu je ale vidět hned několik lidí bez masek. (Petr.Penicka)
  • Ve filmu trpí Jakub (Dolanský) psychickou i fyzickou závislostí na drogách resp.na pervitinu.Faktem je,že lidé závislí na pervitinu ovšem žádné příznaky fyzické potřeby nemají, jelikož fyzická závislost na pervitinu neexistuje.Jedná se pouze o psychickou závislost. (bohhous22)

Reklama

Reklama