Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sociolog Víťa Jakoubek je tuctový třicátník, otec dvou dětí. O sobotách pomáhá tchánovi na chatě, přes týden obíhá obchody s nákupní taškou a v práci se marně pokouší uplatnit své znalosti. Jeho nezáživný život, plný zmatků a banálních katastrof, se změní, když dostane od ředitele úkol - prozkoumat hodnotový žebříček čerstvých maturantů. Když si ho na gymnáziu spletou s novým studentem a on se marně snaží omyl vysvětlit, rozhodne se přijmout nečekanou roli, aby snáze pronikl k názorům mladých. Do jeho skutečné identity je zasvěcena pouze ředitelka školy, emancipovaná žena, které se očividně líbí. Zatímco Víťovi se začíná v bezstarostném světě maturantů líbit, jeho rodinný život se dostává do stále větších problémů a roztržka s manželkou Janou se stále prohlubuje. Mezi "spolužáky" tráví pořád víc času, jde s nimi na diskotéku, koupí si oblečení pro mladé, pomalu se sbližuje se spolužačkou Evou a poznává, že středoškoláci dospělými opovrhují stejně jako jejich názory a hodnotami. Situace se vyhrotí, když se třídou odjede na chmelovou brigádu a zúčastní se nočního tahu, při němž studenti zdemolují kolotoč. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (361)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Název jak od starýho Romera, pozadí uklízečky Haliny přes celou úhlopříčku a sebedestruktivní projekt sociologa Víti, na jehož hlavě by šlo naštípat šest hektarů lesa a on by vám přitom ještě teskně zapěl "O Tannenbaum".. Krutě pravdivá pouť po kouzelných scenériích bezstarostné existence až po song Nikdy se nevrátí pohádka mládí, přičemž výsledek výzkumu nepřinesl (jako tradičně v téhle branži) nic objevného a já jdu vynést odpadky. Šteindler, hlavně v prvních dvaceti minutách, evidentně odkoukal grimasy bezradného trouby od nejslavnější postavy Rowana Atkinsona.. ()

sator 

všechny recenze uživatele

Jinak film vidíte ve 20ti jinak ve 40ti .... Chudí, spoutaní, Jen rychle ukradnout smíme někdy vzácnou chvilku radosti a blaha. Lidé pracující mají nejvíc pout. Milence však pro ta pouta bolí hlava. Přesto však drahá na paměti měj, My že svému osudu i sami trochu chceme. Zvítězíme? Ustoupíme? Prohráme? Chtěl bych tě tu.. Spolu bychom rozhřáli snad ledy. Láskou v sobě také křídla dáváme. Chtěl bych se statečnou ženou vzlétnout naposledy. Mojmír Hušek ??? --profesor Jaroslav Spousta ()

Reklama

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Milan Šteindler se svým filmem ještě na poslední chvíli okopává kotníky již téměř uhynulého režimu způsobem, který se mi líbí. Spousta hlášek, komických situací a přitroublý pohled starého mladíka Víti, kterému se vymkne jeho sociologický výzkum z rukou. Krásný je konec, kdy si jeho nová dočasná láska přeje vše, co on už vybudoval a proti čemu se mladí vzpírají :-) ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Milan Šteindler jako sociolog Víťa Jakoubek, otec dvou dětí, je v tomto filmu doopravdy kouzelný a místy dohání diváka až k slzám:-) Jinak tento často reprísovaný film z pera Holiny Pawlowské není zas až takový terno, musím tady naprosto souhlasit s komentem Igiho B. Sází jen na Šteindlerovou komiku a na scénář H. Pawlovské ("Díky za každé nové ráno"). Tenkrát to šlo a nikomu to tak nějak nevadilo, bylo to něco nového, ale postupem času a především dneska, je oba už vůbec nemusím. Jejich komika je místy fakt ubohá ! Ti si tak dnes můžou stěžovat ! Nikdy ale nezapomenu na ten jeho přihlouplí výraz a některé jeho gesta a hlášky. Jako kluk jsem na tom vlastně vyrůstal. Dobové hlášky typu bagr, tenistky jsem vyhrál v krabičkách, jsou už dnes tak trochu k smíchu ale přesto jsou dnes některými mladými znovu a znovu objevováni (ostatně jako jiné hlášky) a mladí si pak myslí že jsou děsně "KING". K. Pollertová byla fajnová a za její ztvárnění krásné a sexy Evičky dávám nakonec 3*. Vůbec nepochybuji o tom že jde patrně o nejlepší Šteindlerův film, dneska už stěží podobný film natočí. Klasika z konce osmdesátých let a jeden z těch lepších filmů z této dekády. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Chytrá odpověď na všechny ty výzvy o angažovanosti tehdejších třicátníků, a nemožnosti se skutečně angažovat. Jakoubkova proměna je dokonalá, vedená v podstatě logicky i co se vedlejších postav týče, jen ten konec je spíše bonmotem. Přesto se ve filmu nachází několik hluchých míst, kde nebaví, a paradoxně ani kozy Pollertové to nezachrání. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (41)

  • Ve scéně s kufříkem v továrně je chyba. V továrně jsou stroje nastaveny na tloušťku ltd desek (lamino-třískových desek) a kufřík by strojem nemohl projet. I kdyby, tak je tam vedlejší, stejně velká místnost – hala (balírna), kde se vše balí do papíru a následně projede strojem, kde se na výrobek nabalí fólie a projede to pecí, kde se zataví. Rovnou z pece vede cesta výrobku po pásu dolů, o patro níže, do haly, kde je expedice. Tam už se vše lifruje do kamiónů. Takže i kufřík by Jakoubkovi (Milan Šteindler) musel přinést někdo ze spodního patra a tudíž někdo jiný, než Vietnamec jako ve filmu. Ten by ho mohl přinést jen vyvrtaný, ale nezabalený... (sator)
  • Valná většina městských scén se natáčela na pražském sídlišti Zahradní město. (rawboy)
  • Mládenca, ktorý Víťu púšťa sadnúť v MHD, si zahral spevák skupiny Plexis Petr Hošek. (Jello Biafra)

Reklama

Reklama