Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Karel Steklý se ochotně přizpůsobil normalizačním požadavkům a v první půli 70. let mimo jiné vytvořil "satiru" na dění v roce 1968. Zvolil nadsázku, když do centra dění postavil mluvícího hrocha (z jehož břicha se ovšem ozývá spolknutý člověk), kterého se snaží ke svým mocenským zájmům zneužít proradní politici. Veselí tu nalezneme málo, zato převažuje nebývalá trapnost. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (118)

salalala 

všechny recenze uživatele

Snad nejtrapnější a nejútrpnější film československé kinematografie. Karel Steklý se pokoušel o satiru na události ze srpna 1968, jeho pokus je ovšem natolik bizarní, že to nefunguje jako vůbec nic. O příběhu nemá smysl přemýšlet, protože žádný není a celé je to jen sled prapodivných scének, které nedávají moc smysl (jaký význam má třeba to, že zpěvačka má brýle, bez nichž není schopná zpívat? jaký smysl má to, že učitelka ze školy vidí v Hrochovi převtělení operního pěvce a zblázní se?) a mají pouze zesměšnit tehdejší reformní komunisty, na něž přímo odkazují konkrétními momenty nebo nenápaditými jmény. Humoru je tu naprosté minimum a snad jen podvratný vtip o dočasném uzavření hrošího pavilonu funguje, jinak opravdu prázdnota, nuda a vůbec nic. Jako by tvůrce tohle ani nebavilo, protože střih je leckdy odfláknutý, scény na sebe někdy moc nenavazují a hudba je totálně zoufalá, vyjma "hroší" písničky, která je ucházející. Je až fascinující, jak prvoplánový Hroch je, protože je to opravdu ta nejjednodušší a nejzoufalejší satira, jaká by kohokoli napadla při změně politického režimu. O tom, že asi sami tvůrci neočekávali větší úspěch, svědčí i obsazení, v němž není jediná velká hvězda, ale spíš povědomé tváře, mezi nimiž vyniká přehrávající Matyáš, totálně mimózní Jiří Lír a prkenná Helga Čočková. Hroch je opravdu film, který stojí za vidění kvůli tomu, jak je trapný, nudný a zlý, jen je potřeba při jeho sledování znát reálie a osoby, na které odkazuje, protože bez nich už půjde o opravdový a nepochopitelný odpad. 15 % ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Aj v ´´onej´´ dobe sa propagovali nezmysli, ako je to dnes. Síce archaickými spôsobmi ( žiadny net, či influencerské rádoby múdrosti ), ale v konečnom dôsledku to malo podobný význam. Odrb@ť dav. Táto groteska, ale nevie s materiálom pracovať. Nevie, či chce byť satirou, socialno-kritickým zrkadlom, či paródiou v štýle Lipský, Macourek, Vorlíček. ()

Reklama

evilmind 

všechny recenze uživatele

Opravdu hodně trapná normalizační agitka, plná známých českých herců. Pobavila zvláště komunistická představa Karla Kryla, zpívajícícho Dubčekovým spiklencům ve sklepě. Jeden bodík dávám za to, že jsem se konečně dozvěděl, proč Naďa Urbánková odjakživa nosí ty obří brejle... a ne, ten vtip jsem, stejně jako většinu v tomhle filmu, nepochopil. Hlavně proto, že nejsou vtipné. ()

nevermore odpad!

všechny recenze uživatele

Snad jsem neviděl horšího filmu. To je opravdu kombinace všeho nejhoršího, co si jen člověk umí představit. Dementní zápletku už tu popsali jiní, k té se nebudu vracet. Naprosto otřesná je hudba plná skřeků, prapodivných zvuků nebo smíchu a dalších vyluzovaných zvuků ani nevim z čeho (člověk plave pod vodou a ozývá se bublání). Kulisy nejsou ani k smíchu, člověk by rovnou plakal. Herci se kolikrát na sekundu odmlčí a pak něco řeknou, je to jak nalepený na poslední chvíli. "Štěstí přichází jak....(sekunda ticha) diškréce.." situací jako tahle - x. Vtipné je zejména to, že HROCH je natolik špatný, že se ani samotným komančům nelíbil: přední normalizační filmový kritik Jan Kliment, pochválil Steklého za odvahu zpracovat téma pražského jara, ale i on připustil, že ne vždy se vše povede. Je k tomu víc potřeba co dodávat? Poslední důležitá věc!! Pokud ste někdo filmoví masochisti, tak ani Vy nadšeni nebudete. Chápu, že si někdo pustí neuvěřitlenou slátaninu aby se bavil, různý škvár Typu BOTOSTROJ, RUDÁ ZÁŘE NAD KLADNEM. Ano to jsou úsměvné filmy. Filmy V TOP 200 NEJHORŠÍCH FILMŮ jsou převážně trapné, ale HROCH, je tak neuvěřitelně N-U-D-N-Ý a chaotický a kolikrát ani neslyšíte, co herci řkají, jak blbě je nazvučený. Prostě je to jeden z absolutně nejhorších filmů, co jsem viděl a nedoporučuju ani těm, co si libují ve škvárech a občas si schválně pustí špatný snímek. A největší zklamání: Líre, proboha, co si to tu hrál za odpornou nesymaptickou, úplatnou, zmatenou, nevtipnou a tragickou figurku? Film je nesledovatelný, nemá děj, a hodnocení by muselo být snad záporné. Je to horší než odpad.... ()

PatoP odpad!

všechny recenze uživatele

Toto čo malo byť? Zatiaľ najhorší film od režiséra Karla Steklého. Takto blbo reagovať na 68 rok, to som ešte fakt nevidel. Z toho musel aj normalizačnému ústrednému dramaturgovi Tomanovi tuhnúť úsmev na tvári. "Za volantem nepřítel" a "Tam, kde hnízdí čápi" sú oproti tomuto paškvilu brilantné filmy. Len neviem, čo mal K.Steklý proti hrochom, keď im toto vykonal. ()

Zajímavosti (2)

  • První verzi scénáře odevzdal Karel Steklý již v roce 1964, tehdy byl odmítnut. S nastupující normalizací a potřebou nového vedení ČSF vyjádřit se k událostem Pražského jara se Steklý rozhodl scénář aktualizovat. Tato nová podoba scénáře byla jednomyslně schválena k realizaci. (Xell)
  • Film vznikol na politickú objednávku a jeho úlohou bolo prekrútiť udalosti z roku 1968. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama