Režie:
John BoormanKamera:
Philip H. LathropHudba:
Johnny MandelHrají:
Lee Marvin, Angie Dickinson, Keenan Wynn, Carroll O'Connor, Michael Strong, John Vernon, Sharon Acker, Sandra Warner, Bill Hickman, Sid Haig, Kathleen Freeman (více)Obsahy(2)
Při přepadení banky je stárnoucí gangster Walker (Lee Marvin) postřelen svým komplicem, který vzápětí zmizí s ukradenými penězi i s ženou svého přítele. Walker se dostane do pověstné věznice v Alcatrazu, kde si musí odpykat dlouholetý trest. Po celou dobu svého trestu je posedlý jedinou myšlenkou-jak krutě se pomstí zrádnému společníkovi a nevěrné ženě. Když však je konečně najde, zjistí náhle, že má co dělat s celou zločineckou organizací.... (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (99)
Hezké, přestože to nikdo nemusí vidět, než umře. Proč taky? Zábavný novodobý noir (ty staré se točily o dost dřív, že), dělaný v době,kdy tyhle filmy měly na kahánku. Boorman byl velmi odvářný, bohužel nedotahující (viz konec) Přesto to má grády a perspektivu, a hlavně ohromný vizuál, co se zaryje do paměti. Kino na obrazovce počítače -- dnes. Aspoň občas tohle -- a spokojenost se koná. ()
Divnej a zmatenej začátek, pak trochu nuda, zhruba teprve od půlky se to pomalu rozjede... Ale existuje hromada podobnejch a mnohem lepších filmů. Lee Marvin je celkem dobrej, záporáci naopak takový úplně nevýrazný. Sem tam trochu akce, sem tam nějaký podivný flashbacky, jakž takž fungující drsná atmosféra. Co je zrovna na tomhle filmu tak kultovního, zásadního a přelomovýho, jsem moc nepochopil... 50% ()
Za najlepsi film rezisera Johna Boormana povazujem kultovy strasidelny hixploitation Deliverance, ale holt, kazdy nejako zacina. Tuna sa reziser dohodol s Lee Marvinom /Man Who shoot Liberty Valance/ aby natocili nesurodu a zmysel velmi nedavajucu dramu, o ktorej divak nevie, co si ma mysliet. Pribeh tu aj nejaky je, ale Marvin sam film nestaci utiahnut. Tempo divaka nudi, dialogy blbe, len miestami dobre, celkovo nemam rad tento film a jeho popularitu na tejto databaze som doteraz nepochopil. 30 % ()
Přímost, drsnost a cyničnost Dirty Harryho, kafkovskost Rozhovoru od Coppoly ( nebo taky Domina od Stanley Kramera ), asociační střihy ve stylu Angličana od Stevena Soderbergha ( ten se sám přiznal, že z tohoto filmu vykrádal ), psychedeličnost let šedesátých, výborná vizuální stránka ( typické syté barvy + jejich sladění, využívání velkých otevřených prostor nebo naopak sixties "kubistického" strohého interiérového designu ), rychlé tempo. Ukrytá perla. John Boorman měl na začátku kariéry výbornou formu, škoda že tyhle filmy u nás vůbec neběží a málokdo je ( a režiséra ) zná... -- A Lee Marvin byl asi největší "cool motherfucker" let šedesátých -- "You´ll ask him for the money, he´ll say no, and you kill him" - "Yeah, Something like that" -- A napodruhé jdu na 5*. Film, která mý ukrytý podprahový rozměr ( nutí k dalším shlédnutím ) a jeho feeling vám z hlavy jen tak nevymizí, stejně jako obrazy z něj ()
"You threaten a financial structure like this for $93,000? No, Walker, I don't believe you." Hrdina až téměř kavkovského rozměru (snaží se získat zpět peníze, které mu zřejmě nikdo nechce dát a každý se radši nechá zabít), mírně suréálná/psychidelická atmosféra, dokonalá režie, zvuk a střih (klapaní Walkerových podpadků a následné zjevení v době jeho ex-manželky), spousta asociačních feedbacků a velmi strohý Lee Marvin. Po shlédnutí POINT BLANK mi v hlavě uvízlo spoustu obrazů, kterých se asi jen tak nezbavím. Předloha Richarda Starka se dočkala dalšího z pracování ve filmu PAYBACK, ta je o něco zábavnější, ale rozhodně se s POINT BLANK nemůže srovnávat co se formy týče - ta je zde úplně dokonalá. ()
Galerie (48)
Zajímavosti (11)
- Podle románu Richarda Starka "Lovec" (The Hunter) (Terva)
- Bez okolků se dostal i do projektu "1001 filmů, které musíte vidět, než zemřete". (Terva)
- Film byl v roce 1968 promítán na Cinelandia, které se nachází v centru Brazilského města Rio de Janeiro, jako protest proti smrti 18 letého studenta ze střední školy Edson Luís de Lima Souto. Student byl zabit vojenskou policií. Protestovalo se proti diktatuře a demonstranti používali transparenty s filmovými dekoracemi a hesly. (Terva)
Reklama