Režie:
John BoormanKamera:
Philip H. LathropHudba:
Johnny MandelHrají:
Lee Marvin, Angie Dickinson, Keenan Wynn, Carroll O'Connor, Michael Strong, John Vernon, Sharon Acker, Sandra Warner, Bill Hickman, Sid Haig, Kathleen Freeman (více)Obsahy(2)
Při přepadení banky je stárnoucí gangster Walker (Lee Marvin) postřelen svým komplicem, který vzápětí zmizí s ukradenými penězi i s ženou svého přítele. Walker se dostane do pověstné věznice v Alcatrazu, kde si musí odpykat dlouholetý trest. Po celou dobu svého trestu je posedlý jedinou myšlenkou-jak krutě se pomstí zrádnému společníkovi a nevěrné ženě. Když však je konečně najde, zjistí náhle, že má co dělat s celou zločineckou organizací.... (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (99)
Naprosto jedinečný film, který vám zase připomene, že film nemusí být jen obyčejné zaznamenání toho, co se děje před kamerou, ale je možné více propojit hudební, respektive celou zvukovou složku s tou obrazovou. "Bez okolků" má děj, ale ten je tak trochu až na druhém místě, protože v první řadě je to, jak je obraz a zvuk podán. To vytváří skvělý dojem. Bohužel to, že se trochu na děj zapomíná, se pak postupně směrem k závěru projevuje víc a víc. Škoda, protože jinak by to byl neskutečný film. ()
Dokoukáno s maximálním sebezapřením - minimálně v první polovině jsem skutečně měl tisíc chutí tu blbost vypnout. Ten film je vyprávěn strašně zmatečně - čert aby se vyznal v tom, o co tam vlastně šlo. Osobně mě opravdu nekonečně iritovalo sledovat honbu toho prošedivělého chlápka za jeho zatracenýma prachama, kvůli nimž postupně odkrágluje jednoho záporňáka za druhým. Bože, dopřej mé intuici dostatek prostoru, aby mě před podobnýma kravinama na ČT2 do budoucna ochránila. ()
Boorman už aj tu ukazuje, že chce robiť netradičné filmy. Lenže šesťdesiatkove a sedemdesiatkove trilery (vrátane bondoviek) sú pre dnešného diváka (pre mňa?) príliš smiešne - hlavne pri pästných súbojoch neviete či sa máte smiať alebo... Ale to je problém väčšiny filmov z tej doby, snáď len FRANCÚZSKA SPOJKA a Melvillov SAMURAJ nestarnú. Film sa viac drží predlohy ako Helgelandova verzia (ODPLATA), hlavne čo sa štýlu rozprávania príbehu týka. Ale jednotlivé scény sú pramálo pamätné, hlášky úplne absentujú. Hlavný hrdina sa rovnako ako v Odplate nevolá Parker, ale teraz je to asi dobre, lebo Marvin nepôsobí natoľko drsne/sympaticky ako v románe. Gibson asi najlepšie poňal tohto nejdnoznačného hrdinu. Ale Statham (PARKER) tiež nebol zlý, i keď nešlo o zázračný film. Ale obe novšie spracovania sú určite zábavnejšie, než Bez okolku... ()
Přímost, drsnost a cyničnost Dirty Harryho, kafkovskost Rozhovoru od Coppoly ( nebo taky Domina od Stanley Kramera ), asociační střihy ve stylu Angličana od Stevena Soderbergha ( ten se sám přiznal, že z tohoto filmu vykrádal ), psychedeličnost let šedesátých, výborná vizuální stránka ( typické syté barvy + jejich sladění, využívání velkých otevřených prostor nebo naopak sixties "kubistického" strohého interiérového designu ), rychlé tempo. Ukrytá perla. John Boorman měl na začátku kariéry výbornou formu, škoda že tyhle filmy u nás vůbec neběží a málokdo je ( a režiséra ) zná... -- A Lee Marvin byl asi největší "cool motherfucker" let šedesátých -- "You´ll ask him for the money, he´ll say no, and you kill him" - "Yeah, Something like that" -- A napodruhé jdu na 5*. Film, která mý ukrytý podprahový rozměr ( nutí k dalším shlédnutím ) a jeho feeling vám z hlavy jen tak nevymizí, stejně jako obrazy z něj ()
Tento snímok ide bez okolkov rovno k veci. Z môjho pohľadu sa jedná o jeden z najdrsnejších thrillerov rokov 60. a aj keď sa predsa len tou krvou a násilím trochu šetrí, v rámci svojej dekády to bolo terno. Pozitíva som vychytal. Ale aj napriek tomu ( a pre mňa oslnivému vizuálnemu prístupu k látke ), ide o nudný a paradoxne vzhľadom k minutáži aj rozvláčny snímok, ktorý som neveril, že ma bude viac nudiť, ako priťahovať. ()
Reklama