Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dávná pověst o muži s píšťalou nemá začátku ani konce. Krysař po staletí putuje od města k městu a jeho tvář má nesčetně podob. V tajemných ulicích starobylé Prahy ožil jeho příběh jen na jediný den a možná jen proto, aby se stal filmem. Objevil se na přelomu jednoho roku jako přízrak a stejně tak i zmizel. Hned při prvních krocích městem spatřil Agnes, Kristiána a budoucí svědky jejich manželského slibu, jak v otevřeném červeném kabrioletu objíždí kostely a prosí o svatební obřad. Dívka s věnečkem ve vlasech, nosí pod srdcem nový život. Ale všude jsou odmítáni. Muž s fujarou a v dlouhém plášti, nadaný podivuhodnou schopností přinést lidem očistu, až dosud lásku nepoznal. Pro něj i pro Agnes je jejich setkání jako blesk z čistého nebe. Marně Kristián volá jméno své milé, marně jim ďábel nastražuje léčky. V té zběsilé silvestrovské noci se zrodilo pouto, které je ale třeba vykoupit. Každý tu něco ztrácí, každý se musí něčeho vzdát

Krysař, který nalezl inspiraci ve stejnojmenné předloze Viktora Dyka i v muzikálu Daniela Landy, je osobitou a originální filmařskou reflexí staré legendy. Na otázku, proč byl film točen vlastně "v přímém přenosu", v průběhu 24 hodin, F. A. Brabec - spoluscenárista, kameraman a režisér v jedné osobě - odpověděl. "Snažil jsem se najít klíč na zpracování Krysaře tak, aby zůstal silný emotivní příběh o lásce a zároveň abychom nevytvořili 'jen' klasickou 'dobovku'. Extrémní podmínky natáčení, kde musí všichni ze sebe dostat opravdu všechno, pomohly umocnit emotivní proniknutí pod kůži všech hrdinů. Faleš nebyla možná, nebyl na ní čas. Zahráli jsme si s přirozeným vyčerpáním, se zimou i s povinností něco dokončit.Věřím, že jsme v hraných scénách dosáhli větší autentičnosti a expresivnosti,.a že divák bude vtažen do děje se stejným nasazením jako celý filmový štáb." (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (192)

AgnesDee odpad!

všechny recenze uživatele

V tomto filmu snad není nic, co by bylo dobré. Najdeme zde samozřejmě všechny aspekty, které Brabec ve svých filmech používá (vlající hadry, tlemící se dementy, odpornou kameru), ale taky se zde objevilo něco nového: světelná záře reflektoru, která nejen, že pronásleduje každého jako nějaký stalker, ale také ji obsluhuje nějaký krypl, který trpí třesavkou a neumí mířit na lidi, které má asi osvětlovat. Panebože, já musela několik scén přeskočit, abych to mohla dokoukat. Herecké výkony byly příšerné, ale nejhorší byl kupodivu Karel Dobrý jako nějaký psychokněz, nebo co to vlastně byl. Sice se snažil hrát a jeho pokusy o hraní byly na začátku filmu ještě trochu dobré, ale později, kdy se převlékl za žida a za blázna, který utekl z psychiatrické léčebny, který pravděpodobně utloukl své oběti koulí na kuželky, byl ještě víc nesnesitelnější, než opilý Richard Krajčo, kterého nemám ráda ani za střízliva, natož v opilém stavu. Shrnuto a podtrženo, tohle je horší než jakýkoli jiný jeho film, a to jsem brečela žalem i u Máje. ()

codeas 

všechny recenze uživatele

Tento film byl jakýsi pokus o nejrychlejší natočený film v historii. Za pouhých 24 hodin (to zní jako název nějakého seriálu :) musí stačit natočit film. Film stihli natočit, však jako rekord se jim to nevyplatilo jelikož byl i natočen film za kratší dobu. Celkový film je zmatený a přijde mi jako skoro zbytečný. Největší a vlastně jedinné(plus) je hudba Daniela Landy. ()

Reklama

SkyLukey odpad!

všechny recenze uživatele

Nikdy nepochopím, proč se divadelní hry cpou do filmu. Co je platné to, že Krysař je nejrychleji natočený film, když je film nekoukatelný paskvil u kterého si člvvěk přeje, aby film zkončil, nebo přinejmenším nebyl nucen se něj dívat ve škole? Jestli se už točí takové zvrhlosti jako je tohle, a dostává za to tučné honoráže (jakože nemalé) můžu natočit film i já. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Je vidět, že film je natočen záměrně za jediným cílem, a to tím dostat se do Guinessovy knihy rekordů, což se mu nakonec podaří. Jen na tom všem nechápu to, proč to ještě cpou do kin, protože na tohle jít do kina, tak mi je toho kilča líto. Rozhodně to nezaujme každýho, a rozhodně se to nebude líbit každýmu, spíš to ocení fakt jen člověk, který se o tento typ filmů zajímá a těch zrovna příliš není. Netvrdím, že by to bylo fakt strašný, až na odpad ohodnotitelný, fascinuje mě, že tvůrci dokázali něco takového za jeden den vůbec natočit, a docela mě udivuje to, že do filmu dokázali vpravit jistou atmosféru, která se táhne celým filmem. Ale kvalita se na tom filmu opravdu hodnotit nedá, za kvalitou to ani mířený nebylo, a tak oceňuju hlavně to, že to natočili, a že se do toho vůbec pustili. Mezi "obyčejnými" českými filmy tohle bude dozajista unikát na který si plno lidí vzpomene, když bude proč, jinak nevidím důvod se k tomu znova vracet. ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

Film na motivy románu Viktora Dyka, navíc s super hudbou Daniela Landy ze stejnojmenného muzikálu, to vše znělo velmi slibně. Když si to vzal na starost F.A.Brabec (tvůrce např. Kytice), začínalo mne trochu mrazit, navíc když celý film měl být natočen během jednoho jediného dne - to už jsem začínal mít úplně husí kůži. Navíc v hlavní roli Petr Jákl - to už jsem si představit vůbec nedovedl, nicméně toho měl kompenzovat zase Richard Krajčo. Takže jsem to riskl - a resumé je následující: Film jako celek je totální kravina, která má společného s předlohou snad jen název a hlavní postavu. Jákl je (jak jsem čekal) pěkně topornej, a Krajčo má bohužel roli totálního idiota, takže ten to moc nevyrovnal. Takže jediné, co se na filmu dá hodnotit kladně, je hudba z muzikálu - za to je ta hvězdička. Po znechucení filmem jsem si pro spravení nálady musel hnedka muzikál pustit z cd... ()

Galerie (8)

Zajímavosti (5)

  • Pro Richarda Krajča to byl první Silvestr strávený v Praze. (HappySmile)
  • Snímek produkovala matka Petra Jákla ml. (LEGACY)
  • Film je natočen podle knížky Viktora Dyka. (HappySmile)

Reklama

Reklama