Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dávná pověst o muži s píšťalou nemá začátku ani konce. Krysař po staletí putuje od města k městu a jeho tvář má nesčetně podob. V tajemných ulicích starobylé Prahy ožil jeho příběh jen na jediný den a možná jen proto, aby se stal filmem. Objevil se na přelomu jednoho roku jako přízrak a stejně tak i zmizel. Hned při prvních krocích městem spatřil Agnes, Kristiána a budoucí svědky jejich manželského slibu, jak v otevřeném červeném kabrioletu objíždí kostely a prosí o svatební obřad. Dívka s věnečkem ve vlasech, nosí pod srdcem nový život. Ale všude jsou odmítáni. Muž s fujarou a v dlouhém plášti, nadaný podivuhodnou schopností přinést lidem očistu, až dosud lásku nepoznal. Pro něj i pro Agnes je jejich setkání jako blesk z čistého nebe. Marně Kristián volá jméno své milé, marně jim ďábel nastražuje léčky. V té zběsilé silvestrovské noci se zrodilo pouto, které je ale třeba vykoupit. Každý tu něco ztrácí, každý se musí něčeho vzdát

Krysař, který nalezl inspiraci ve stejnojmenné předloze Viktora Dyka i v muzikálu Daniela Landy, je osobitou a originální filmařskou reflexí staré legendy. Na otázku, proč byl film točen vlastně "v přímém přenosu", v průběhu 24 hodin, F. A. Brabec - spoluscenárista, kameraman a režisér v jedné osobě - odpověděl. "Snažil jsem se najít klíč na zpracování Krysaře tak, aby zůstal silný emotivní příběh o lásce a zároveň abychom nevytvořili 'jen' klasickou 'dobovku'. Extrémní podmínky natáčení, kde musí všichni ze sebe dostat opravdu všechno, pomohly umocnit emotivní proniknutí pod kůži všech hrdinů. Faleš nebyla možná, nebyl na ní čas. Zahráli jsme si s přirozeným vyčerpáním, se zimou i s povinností něco dokončit.Věřím, že jsme v hraných scénách dosáhli větší autentičnosti a expresivnosti,.a že divák bude vtažen do děje se stejným nasazením jako celý filmový štáb." (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (192)

AgnesDee odpad!

všechny recenze uživatele

V tomto filmu snad není nic, co by bylo dobré. Najdeme zde samozřejmě všechny aspekty, které Brabec ve svých filmech používá (vlající hadry, tlemící se dementy, odpornou kameru), ale taky se zde objevilo něco nového: světelná záře reflektoru, která nejen, že pronásleduje každého jako nějaký stalker, ale také ji obsluhuje nějaký krypl, který trpí třesavkou a neumí mířit na lidi, které má asi osvětlovat. Panebože, já musela několik scén přeskočit, abych to mohla dokoukat. Herecké výkony byly příšerné, ale nejhorší byl kupodivu Karel Dobrý jako nějaký psychokněz, nebo co to vlastně byl. Sice se snažil hrát a jeho pokusy o hraní byly na začátku filmu ještě trochu dobré, ale později, kdy se převlékl za žida a za blázna, který utekl z psychiatrické léčebny, který pravděpodobně utloukl své oběti koulí na kuželky, byl ještě víc nesnesitelnější, než opilý Richard Krajčo, kterého nemám ráda ani za střízliva, natož v opilém stavu. Shrnuto a podtrženo, tohle je horší než jakýkoli jiný jeho film, a to jsem brečela žalem i u Máje. ()

Ony 

všechny recenze uživatele

Brabec si asi řekl, že když se mu nepodařilo úplně zmrcasit Kytici, musí si to někde vynahradit. No, ale byl to experiment, takže: ZADÁNÍ: Natočit film o moderní době s využitím staré legendy. POMŮCKY: filmařské leccos, pár ucházejících herců, Praha POSTUP: Hlavně rychle, schnell, schnell! ZÁVĚR: Rychlost není vše. Nicméně jako jeden z produktů vzniklo skutečně něco jako film a ne úplně nezajímavý. ()

Reklama

mcleod 

všechny recenze uživatele

Aha a tohle má s Dykovým Krysařem společného co? Podobně jako u Brabcova Máje... výběr předlohy výborný (jedny z nejgeniálnějších českých literárních děl), prvotní nápad režiséra určitě dost zajímavý s velkým potenciálem, který ale není ani v nejmenším naplněn. Je to škoda, nějaké osobitější zpracování by jim určitě slušelo... i to natáčení Krysaře během jediné silvestrovské noci mohlo přinést hodně zajímavého (vedle toho rekordu, který autorům ze srdce přeju, ale asi to není to hlavní, o co by měl film usilovat). Co naopak považuji za největší průšvih a co nedokážu vůbec pochopit, jsou ty Brabcovy úpravy předloh (ostatně stejně jako u zmíněného Máje), díky kterým z filmových zpracování mizí všechno, co dělá z původních textů tak neskutečně strhující literární díla. Pak už z toho nezbyde nic jiného než tohle... ()

Jazzzz 

všechny recenze uživatele

Tento film je každopádně originální, doba po kterou se točil se na něm dosti zle podepsala a kdyby si s natáčením dali trochu víc práce a natáčeli ho proto, aby stvořili dobrý film a ne proto, aby se dostali do nějaké knihy rekordů mohl z toho být film mnohem lepší. Někdo možná nazve film nudným, ale podle mě má dobrou atmosféru a doplnění hudbou Dana Landy této atmosféře jenom napomáhá. Bohužel musím přiznat, že tento film nepatří k těm na které se budete dívat opakovaně, jednou maximálně dvakrát a myslím si že více ne. ()

SkyLukey odpad!

všechny recenze uživatele

Nikdy nepochopím, proč se divadelní hry cpou do filmu. Co je platné to, že Krysař je nejrychleji natočený film, když je film nekoukatelný paskvil u kterého si člvvěk přeje, aby film zkončil, nebo přinejmenším nebyl nucen se něj dívat ve škole? Jestli se už točí takové zvrhlosti jako je tohle, a dostává za to tučné honoráže (jakože nemalé) můžu natočit film i já. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (5)

  • Snímek produkovala matka Petra Jákla ml. (LEGACY)
  • Film se natáčel od 31.12.2002 10:00 do 1.1.2003 9:45. Natáčení tedy trvalo necelých 24 hodin a jde o nejrychleji natočený film na světě, zapsaný v Guinnesově knize rekordů. (zigot7)
  • Film je natočen podle knížky Viktora Dyka. (HappySmile)

Reklama

Reklama