Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dávná pověst o muži s píšťalou nemá začátku ani konce. Krysař po staletí putuje od města k městu a jeho tvář má nesčetně podob. V tajemných ulicích starobylé Prahy ožil jeho příběh jen na jediný den a možná jen proto, aby se stal filmem. Objevil se na přelomu jednoho roku jako přízrak a stejně tak i zmizel. Hned při prvních krocích městem spatřil Agnes, Kristiána a budoucí svědky jejich manželského slibu, jak v otevřeném červeném kabrioletu objíždí kostely a prosí o svatební obřad. Dívka s věnečkem ve vlasech, nosí pod srdcem nový život. Ale všude jsou odmítáni. Muž s fujarou a v dlouhém plášti, nadaný podivuhodnou schopností přinést lidem očistu, až dosud lásku nepoznal. Pro něj i pro Agnes je jejich setkání jako blesk z čistého nebe. Marně Kristián volá jméno své milé, marně jim ďábel nastražuje léčky. V té zběsilé silvestrovské noci se zrodilo pouto, které je ale třeba vykoupit. Každý tu něco ztrácí, každý se musí něčeho vzdát

Krysař, který nalezl inspiraci ve stejnojmenné předloze Viktora Dyka i v muzikálu Daniela Landy, je osobitou a originální filmařskou reflexí staré legendy. Na otázku, proč byl film točen vlastně "v přímém přenosu", v průběhu 24 hodin, F. A. Brabec - spoluscenárista, kameraman a režisér v jedné osobě - odpověděl. "Snažil jsem se najít klíč na zpracování Krysaře tak, aby zůstal silný emotivní příběh o lásce a zároveň abychom nevytvořili 'jen' klasickou 'dobovku'. Extrémní podmínky natáčení, kde musí všichni ze sebe dostat opravdu všechno, pomohly umocnit emotivní proniknutí pod kůži všech hrdinů. Faleš nebyla možná, nebyl na ní čas. Zahráli jsme si s přirozeným vyčerpáním, se zimou i s povinností něco dokončit.Věřím, že jsme v hraných scénách dosáhli větší autentičnosti a expresivnosti,.a že divák bude vtažen do děje se stejným nasazením jako celý filmový štáb." (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (192)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Za 24 hodin natočené, ale vydržet na to hodinu koukat, to je docela výkon. Jákl chodí po Praze, Krajčo po ní jezdí kabrioletem, Geislerová pobíhá mezi nimi a pod nohy se jim motá přehrávající Dobrý. Navíc je tu jakýsi kompars maškar, neboli největší křeč celého tohohle zbytečného honu za rekordem. Jediné, co se povedlo (a co rozhodně vznikalo déle), jsou písně Daniela Landy. Když u nich zavřete oči, můžete si představovat film, který by se k nim hodil víc. Práce kvapná, málo platná. ()

Kapybara odpad!

všechny recenze uživatele

Označení "film" je v tomto případě zavádějící. Příběh 0, atmosféra 0, celkové vyznění 0. U některých patetických dialogů jsem se s chutí zasmála, ale to tvůrci zřejmě neměli v úmyslu. Jináč jsem se celou dobu mohla udrbat nudou. Nějak jsem nepochopila, co tam dělal ten paňáca ve zvonici a proč chtěl tolik tu čarodějnou fujaru. Zbytek se mně slil v rozmazanou šmouhu, kdy Krajčo s Geislerovou popojížděj zasněženou Prahou, kolem nich poskakujou maškary v červeným a do toho tam hudrá nějaká rádobymoudra chlápek s pytlem přes hlavu. Potom Krajčo foukne do fujary a zemře. Geislerová odejde s tím zakuklencem, který dá fujaru paňácovi a ten se strašně raduje a poskakuje nadšením ve zvonici. Tak to je celé. Kdyby se to aspoň netvářilo tak vznešeně, takhle mi to připomíná obdobně "hluboké" snímky Kamenný most a Zpráva o putování studentů Petra a Jakuba, které se také urputně snaží předat jakési důležité "poselství". Zkrátka řečeno, chcete-li ztratit hodinu svého drahocenného času, podívejte se na Krysaře. Zcela určitě budete litovat! ()

Reklama

-bad-mad-wolf- odpad!

všechny recenze uživatele

Film nebo divadlo? Experiment nebo samolibá umělecká mazanice? Co si mam vzít z ultimátně zbytečné kokotiny, ve které kameraman v časovém presu těká po všem kolem sebe, aby v kombinaci s jedním reflektorem naplnil hypotézu o experimentálním poetickém fláku? Aspoň, že jste nám už v úvodu velkoryse oznámili, že se točilo jediný den. Prakticky nekoukatelná záležitost. ()

maverick10 odpad!

všechny recenze uživatele

Kde nic neni, ani smrt nebere. Sceny se toci v kruhu, jeden snimek jako druhy je k zblazneni stejny a parkinsonova ruka pana osvetlovace, zapricinila nesymetricnost mych ocnich panenek. Filmova, resp. muzikalova hudba je asi to jedine s kladnym znaminkem. To ostatni bych hodil do pytle na odpadky a zakopal hodne hluboko, jeste niz, nez jsou ulozeny ceske poklady typu Playgirls ci Byl jednou jeden polda. . . ()

IvcaSammet odpad!

všechny recenze uživatele

Předpokládám, že byl zřejmě celý filmový štáb zhulený, jinak si nedokážu vysvětlit, jak jinak by dokázali něco takového natočit ... Kdybych se na film nedívala ve společnosti, dávno bych ho vypla a ani se nedodívala, ale bohužel, musela jsem. Každopádně mě nehorázně vytáčela nejen kamera, to příšerné kuželovité světlo a scénář, ale nejhorší na tom byl ten dav zfetovaných uječených demetů v červených barvách ... Už nikdy, NIKDY!!! Tak nehorázně zkazit tak krásné dílo :( Jeden z největších odpadů filmové historie, a to jsem špatných filmů viděla hodně!! ()

Galerie (8)

Zajímavosti (5)

  • Film je natočen podle knížky Viktora Dyka. (HappySmile)
  • Snímek produkovala matka Petra Jákla ml. (LEGACY)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v Prahe v časti Staré Mesto. (dyfur)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno