Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dávná pověst o muži s píšťalou nemá začátku ani konce. Krysař po staletí putuje od města k městu a jeho tvář má nesčetně podob. V tajemných ulicích starobylé Prahy ožil jeho příběh jen na jediný den a možná jen proto, aby se stal filmem. Objevil se na přelomu jednoho roku jako přízrak a stejně tak i zmizel. Hned při prvních krocích městem spatřil Agnes, Kristiána a budoucí svědky jejich manželského slibu, jak v otevřeném červeném kabrioletu objíždí kostely a prosí o svatební obřad. Dívka s věnečkem ve vlasech, nosí pod srdcem nový život. Ale všude jsou odmítáni. Muž s fujarou a v dlouhém plášti, nadaný podivuhodnou schopností přinést lidem očistu, až dosud lásku nepoznal. Pro něj i pro Agnes je jejich setkání jako blesk z čistého nebe. Marně Kristián volá jméno své milé, marně jim ďábel nastražuje léčky. V té zběsilé silvestrovské noci se zrodilo pouto, které je ale třeba vykoupit. Každý tu něco ztrácí, každý se musí něčeho vzdát

Krysař, který nalezl inspiraci ve stejnojmenné předloze Viktora Dyka i v muzikálu Daniela Landy, je osobitou a originální filmařskou reflexí staré legendy. Na otázku, proč byl film točen vlastně "v přímém přenosu", v průběhu 24 hodin, F. A. Brabec - spoluscenárista, kameraman a režisér v jedné osobě - odpověděl. "Snažil jsem se najít klíč na zpracování Krysaře tak, aby zůstal silný emotivní příběh o lásce a zároveň abychom nevytvořili 'jen' klasickou 'dobovku'. Extrémní podmínky natáčení, kde musí všichni ze sebe dostat opravdu všechno, pomohly umocnit emotivní proniknutí pod kůži všech hrdinů. Faleš nebyla možná, nebyl na ní čas. Zahráli jsme si s přirozeným vyčerpáním, se zimou i s povinností něco dokončit.Věřím, že jsme v hraných scénách dosáhli větší autentičnosti a expresivnosti,.a že divák bude vtažen do děje se stejným nasazením jako celý filmový štáb." (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (192)

Ony 

všechny recenze uživatele

Brabec si asi řekl, že když se mu nepodařilo úplně zmrcasit Kytici, musí si to někde vynahradit. No, ale byl to experiment, takže: ZADÁNÍ: Natočit film o moderní době s využitím staré legendy. POMŮCKY: filmařské leccos, pár ucházejících herců, Praha POSTUP: Hlavně rychle, schnell, schnell! ZÁVĚR: Rychlost není vše. Nicméně jako jeden z produktů vzniklo skutečně něco jako film a ne úplně nezajímavý. ()

IvcaSammet odpad!

všechny recenze uživatele

Předpokládám, že byl zřejmě celý filmový štáb zhulený, jinak si nedokážu vysvětlit, jak jinak by dokázali něco takového natočit ... Kdybych se na film nedívala ve společnosti, dávno bych ho vypla a ani se nedodívala, ale bohužel, musela jsem. Každopádně mě nehorázně vytáčela nejen kamera, to příšerné kuželovité světlo a scénář, ale nejhorší na tom byl ten dav zfetovaných uječených demetů v červených barvách ... Už nikdy, NIKDY!!! Tak nehorázně zkazit tak krásné dílo :( Jeden z největších odpadů filmové historie, a to jsem špatných filmů viděla hodně!! ()

Reklama

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Tento film je natočen jako experimentální a jako na takový se na něj musíme také dívat. Zásadní průser je používání téměř divadelního jazyka ve filmu. Jediný komu to prochází je Karel Dobrý, v ostatních rolích to působí prkenně a houf svatebčanů je vyloženě trapnej. 2) je tu naprostá nasmyslnost, a těžká srozumitelnost "děje". Nevím, co se teda vlastně stalo, když všichni uslyšeli Ďáblovo zvonění, a i scény na sebe nenavazujou nijak logicky. V jedné scéně Ágnes odjede autem, v další scéně beží po ulici, její druh ji najde, nabere ji do auta, někam djedou, on všem oznamuje, že se budo brát, načež Ágnes se sebere, odejde, on ji najde, jedou dál, někam přijedou, on zas vykřikuje, tralalá, Ágnes se sebere, odejde, on za ní běží jedou dál, atd... toto je podstatná část děje. Furt se opakuje, že budou svoji, bezdomovec s krysou furt opakuje, že město bude Ďáblovo a Krysař neustále opakuje, že musí do půlnoce stihnout vyčistit město od všech Krys a že bude muset foukat naplno. Pokud film v něčem vyniká, je to audiovizuální forma, tudíž forma opět vítěží nad obsahem. Záběry jsou zajímavé, práce se světlem (pouze jeden reflektor), byť silně divadelní, je zajímavá, a ačkoliv nemám příliš rád Daniela Landu, jako textaře a zpěváka, musím uznat, že ako skladatel je skvělý, a jeho hudba zachraňuje Krysaře od úplného odpadu. Neustále okounějící dav civilistů mě taky dost vytáčel a ani velké Neonové srdce na Pražském Hradě příliš nepomohlo. To jsou detaily, které mě opravdu znemožňovaly jakkoliv se do filmu vcítit. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Viete si predstaviť, že by lekár vykonal náročnú operáciu za hodinu? Viete si predstaviť, že by nakreslil maliar veľký umelecký obraz tiež za hodinu? Viete si predstaviť, že by navrhol architekt výškovú budovu za týždeň? Tak prečo máme akceptovať fakt, že filmár natočí svoj film za jednu noc. Nedá sa nič robiť, takýto prístup musí byť na výsledku poriadne poznať. A to ešte Brabec s bravúrou túto "umeleckú výzvu" zvládol, pretože nemám problém ohodnotiť jeho výtvor dvoma hviezdami. názov Poetický v popiske by mal admin vymeniť za Silno experimentálny. ()

AgnesDee odpad!

všechny recenze uživatele

V tomto filmu snad není nic, co by bylo dobré. Najdeme zde samozřejmě všechny aspekty, které Brabec ve svých filmech používá (vlající hadry, tlemící se dementy, odpornou kameru), ale taky se zde objevilo něco nového: světelná záře reflektoru, která nejen, že pronásleduje každého jako nějaký stalker, ale také ji obsluhuje nějaký krypl, který trpí třesavkou a neumí mířit na lidi, které má asi osvětlovat. Panebože, já musela několik scén přeskočit, abych to mohla dokoukat. Herecké výkony byly příšerné, ale nejhorší byl kupodivu Karel Dobrý jako nějaký psychokněz, nebo co to vlastně byl. Sice se snažil hrát a jeho pokusy o hraní byly na začátku filmu ještě trochu dobré, ale později, kdy se převlékl za žida a za blázna, který utekl z psychiatrické léčebny, který pravděpodobně utloukl své oběti koulí na kuželky, byl ještě víc nesnesitelnější, než opilý Richard Krajčo, kterého nemám ráda ani za střízliva, natož v opilém stavu. Shrnuto a podtrženo, tohle je horší než jakýkoli jiný jeho film, a to jsem brečela žalem i u Máje. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (5)

  • Film se natáčel od 31.12.2002 10:00 do 1.1.2003 9:45. Natáčení tedy trvalo necelých 24 hodin a jde o nejrychleji natočený film na světě, zapsaný v Guinnesově knize rekordů. (zigot7)
  • Film je natočen podle knížky Viktora Dyka. (HappySmile)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v Prahe v časti Staré Mesto. (dyfur)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno