Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dávná pověst o muži s píšťalou nemá začátku ani konce. Krysař po staletí putuje od města k městu a jeho tvář má nesčetně podob. V tajemných ulicích starobylé Prahy ožil jeho příběh jen na jediný den a možná jen proto, aby se stal filmem. Objevil se na přelomu jednoho roku jako přízrak a stejně tak i zmizel. Hned při prvních krocích městem spatřil Agnes, Kristiána a budoucí svědky jejich manželského slibu, jak v otevřeném červeném kabrioletu objíždí kostely a prosí o svatební obřad. Dívka s věnečkem ve vlasech, nosí pod srdcem nový život. Ale všude jsou odmítáni. Muž s fujarou a v dlouhém plášti, nadaný podivuhodnou schopností přinést lidem očistu, až dosud lásku nepoznal. Pro něj i pro Agnes je jejich setkání jako blesk z čistého nebe. Marně Kristián volá jméno své milé, marně jim ďábel nastražuje léčky. V té zběsilé silvestrovské noci se zrodilo pouto, které je ale třeba vykoupit. Každý tu něco ztrácí, každý se musí něčeho vzdát

Krysař, který nalezl inspiraci ve stejnojmenné předloze Viktora Dyka i v muzikálu Daniela Landy, je osobitou a originální filmařskou reflexí staré legendy. Na otázku, proč byl film točen vlastně "v přímém přenosu", v průběhu 24 hodin, F. A. Brabec - spoluscenárista, kameraman a režisér v jedné osobě - odpověděl. "Snažil jsem se najít klíč na zpracování Krysaře tak, aby zůstal silný emotivní příběh o lásce a zároveň abychom nevytvořili 'jen' klasickou 'dobovku'. Extrémní podmínky natáčení, kde musí všichni ze sebe dostat opravdu všechno, pomohly umocnit emotivní proniknutí pod kůži všech hrdinů. Faleš nebyla možná, nebyl na ní čas. Zahráli jsme si s přirozeným vyčerpáním, se zimou i s povinností něco dokončit.Věřím, že jsme v hraných scénách dosáhli větší autentičnosti a expresivnosti,.a že divák bude vtažen do děje se stejným nasazením jako celý filmový štáb." (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (192)

codeas 

všechny recenze uživatele

Tento film byl jakýsi pokus o nejrychlejší natočený film v historii. Za pouhých 24 hodin (to zní jako název nějakého seriálu :) musí stačit natočit film. Film stihli natočit, však jako rekord se jim to nevyplatilo jelikož byl i natočen film za kratší dobu. Celkový film je zmatený a přijde mi jako skoro zbytečný. Největší a vlastně jedinné(plus) je hudba Daniela Landy. ()

bohemia_regent 

všechny recenze uživatele

Klady: Výtvarně zajímavá pseudodokumentární kamera je velmi dynamická, stejně jako střih. Její kouzlo přestává působit ve chvíli, kdy padne tma: pak začne být ve své volnosti často omezována divadelním svícením prostoru, ve kterém se odehrává jádro akce. Obě složky, kamera i střih, pomáhají i Landově hudbě: díky nim tolik neční její nepřílišná invenčnost, jak tomu bylo u divadelní muzikálové předlohy, kde byla hudba více v popředí a kde se tudíž ukázalo, že její kvalita není taková, aby tuto roli utáhla. Z herců obstojí Karel Dobrý, který je víc než dobrý, v odstínění variací na různé podoby zla je místy výborný. Richard Krajčo je oproti němu jednorozměrný, ale pořád ještě uvěřitelný. - Zápory: Rádoby aktualizovaný výklad legendy je velmi povrchní. Infantilní dialogy a monology, které mají přispívat k atmosféře tajemna, jako by vypadly z nějaké parodie na mystično (Agnes: „Kdo jsi?“ Krysař: „Nikdo. Jsem víc než nikdo. Jsem Krysař.“). Petr Jákl v roli Krysaře měl být nejspíš charismatický, ve výsledku je ale především toporný. S výkladem postavy Agnes (Ester Geislerová) si asi tvůrci nevěděli rady, tak jí pro jistotu předepsali repliku, v níž sama za sebe ozřejmuje nesoulad mezi chápáním svého vnitřního a reálného času (všechno jí dochází o den později), ale ani tato berlička nepomáhá ospravedlnit chaotičnost.hereckého pojetí. - Shrnutí: Celkový výsledek si vzhledem k uloženému omezení a adrenalinovému způsobu realizace zaslouží uznání. V divákovi, který o pozadí vzniku filmu nic neví (a proč by taky měl?), ale zůstane pocit, že místo s Krysařem strávil hodinu času s jakž takž vydrezurovaným pražským krysaříkem. ()

Reklama

tereza.s 

všechny recenze uživatele

Tak zde si tvurci dali orisek, ktery se jim nepodarilo rozlousknout, natocit kvalitni film za 24 hodin, podle literarni predlohy. Krysare jsem samozrejme cetla a scenar je hodne daleko od predlohy. Podarilo se vytvorit jakousi podivnou slataninu. Videla jsem i animovany film, ktery sice taky uplne nesedel, ale nebyly tam tak razantni zasahy do pribehu. Brabcuv krysar je slaby i herecky. Petr Jakl svym sislavym hlasem temer nepromluvi,Richard Krajco jen stale kvili to sve: "Agnes Agnes" a pokud jsem pochopila, ze krysy ma predstavovat skupinka mimu, nepochopila jsem souvislost. Jako filmovy pribeh na motivy krysare prumerne, jako zfilmovany krysar hodne spatne. ()

Strike 

všechny recenze uživatele

WTF? Něco jako divadelní představení (hlavně divadelní herectví Karla Dobrého je šílenost - znovu sem se přesvědčil, že divadlo - až na výjimky- mi nemá co nabídnout )natočené venku, ale film to není určitě. Jediná pozitiva - Landova hudba (Krysař je podle mě nejlepší muzikál co byl u nás uveden), Ester Geslerová a trochu překvapivě i trochu Krajčo, kterýho jinak fakt nemusim. ()

Tessie 

všechny recenze uživatele

Naprostá ostuda pro tak báječný a romantický příběh. Sice si to vysloužilo zápis do knihy rekordů v rychlosti natáčení, ovšem kvalita šla velmi výrazně stranou. Což je obrovská škoda. Co by se tak asi dalo čekat, když si zpěvák hraje na herce a ještě k tomu dostane hlavní roli, přičemž režisér celou dobu určuje jedním reflektorem kam se má divák koukat celkem agresivním tahem kamery. Velké zklamání ... ()

Galerie (8)

Zajímavosti (5)

  • Snímek produkovala matka Petra Jákla ml. (LEGACY)
  • Film je natočen podle knížky Viktora Dyka. (HappySmile)
  • Film se natáčel od 31.12.2002 10:00 do 1.1.2003 9:45. Natáčení tedy trvalo necelých 24 hodin a jde o nejrychleji natočený film na světě, zapsaný v Guinnesově knize rekordů. (zigot7)

Reklama

Reklama