Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dávná pověst o muži s píšťalou nemá začátku ani konce. Krysař po staletí putuje od města k městu a jeho tvář má nesčetně podob. V tajemných ulicích starobylé Prahy ožil jeho příběh jen na jediný den a možná jen proto, aby se stal filmem. Objevil se na přelomu jednoho roku jako přízrak a stejně tak i zmizel. Hned při prvních krocích městem spatřil Agnes, Kristiána a budoucí svědky jejich manželského slibu, jak v otevřeném červeném kabrioletu objíždí kostely a prosí o svatební obřad. Dívka s věnečkem ve vlasech, nosí pod srdcem nový život. Ale všude jsou odmítáni. Muž s fujarou a v dlouhém plášti, nadaný podivuhodnou schopností přinést lidem očistu, až dosud lásku nepoznal. Pro něj i pro Agnes je jejich setkání jako blesk z čistého nebe. Marně Kristián volá jméno své milé, marně jim ďábel nastražuje léčky. V té zběsilé silvestrovské noci se zrodilo pouto, které je ale třeba vykoupit. Každý tu něco ztrácí, každý se musí něčeho vzdát

Krysař, který nalezl inspiraci ve stejnojmenné předloze Viktora Dyka i v muzikálu Daniela Landy, je osobitou a originální filmařskou reflexí staré legendy. Na otázku, proč byl film točen vlastně "v přímém přenosu", v průběhu 24 hodin, F. A. Brabec - spoluscenárista, kameraman a režisér v jedné osobě - odpověděl. "Snažil jsem se najít klíč na zpracování Krysaře tak, aby zůstal silný emotivní příběh o lásce a zároveň abychom nevytvořili 'jen' klasickou 'dobovku'. Extrémní podmínky natáčení, kde musí všichni ze sebe dostat opravdu všechno, pomohly umocnit emotivní proniknutí pod kůži všech hrdinů. Faleš nebyla možná, nebyl na ní čas. Zahráli jsme si s přirozeným vyčerpáním, se zimou i s povinností něco dokončit.Věřím, že jsme v hraných scénách dosáhli větší autentičnosti a expresivnosti,.a že divák bude vtažen do děje se stejným nasazením jako celý filmový štáb." (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (192)

honajz 

všechny recenze uživatele

"Agnéés! Agnééés!" Uff, to mne bude pronásledovat dlouho. Jeden dlouhý videoklip, který stojí na Landově hudbě a písničce. Pomíjím, že šlo o experiment, natočit to za 24 hodin. Ale přece jen i při přimhouření všech očí, včetně toho kuřího na noze, je to takové pobíhání odnikud nikam a postava Krysaře je velmi, ale velmi nevyužitá a zbytečná, ač impozantní. --- F. A. Brabec by konečně měl zanechat experimentů a natočit normální film – pokud na to má. Jeho pokusy jsou vizuálně zajímavé, nabité – ale nedá se na ně, mezi námi, dívat. Například tenhleten Krysař. Když už jste natočili dva nezfilmovatelné romány, Krále Ubu a Kytici, do čeho byste se ještě pustili? Navíc končí století, blíží se Silvestr, co takhle natočit něco za 24 hodin a rovnou s tím do Guinessovy knihy rekordů? Nějaký jednoduchý příběh se také najde – třeba právě ten o krysaři, když tu máme vynikající hudbu Daniela Landy. Teď jen najít ztepilého představitele a v zimní Praze natočit efektně hezké a barevné záběry. A tak vznikla spíše obrazová vizualizace než film, děj není podstatný (krysař uzavře smlouvu s ďáblem, ale zamiluje se a prohraje, ale ta prohra možná tak jistá nebude), mnohé jízdy Chryslerem po Praze budou v tomto hodinovém dílku brzy nudit, divadelní přehrávání ďábla a amatérské herectví krysaře také znudí, a Ester jsou vidět dvě brady... Ale stejně, když to celé skončí, má v sobě člověk zvláštní pocit – atmosféra místa, času, barev i hudby zafungovala. ()

katasta 

všechny recenze uživatele

S klasickým Krysařem to nemá opravdu pranic společného, ale dle mého názoru to vůbec neni na škodu, naopak jsem ráda, že postavu krysaře někdo použil i v jiném příběhu. Přestože koukám, že tento film většina lidí dost zdrbla, mě to nepřijde jako zas až tak špatný experiment, přijde mi to docela zajímavé. Nebýt sice hudby Daniela Landy, mělo by to nejspíš hned o hvězdu, možná i dvě míň, ale hudba k filmu patří, a tak dávám hvězdy tři. ()

Reklama

Strike 

všechny recenze uživatele

WTF? Něco jako divadelní představení (hlavně divadelní herectví Karla Dobrého je šílenost - znovu sem se přesvědčil, že divadlo - až na výjimky- mi nemá co nabídnout )natočené venku, ale film to není určitě. Jediná pozitiva - Landova hudba (Krysař je podle mě nejlepší muzikál co byl u nás uveden), Ester Geslerová a trochu překvapivě i trochu Krajčo, kterýho jinak fakt nemusim. ()

Brasi 

všechny recenze uživatele

Heh, v devítce jsme na to koukali zkalený s kámošem kolem čtvrtý ráno. Moc jsem si z toho filmu nepamatoval ani na druhej den, natož teď. Vybavuje se mi snad akorát úvodní scéna z Karlova mostu a to, že se mi to nelíbilo. Za to si jsem celkem obstojně schopnej vzpomenout na úpornou bolest hlavy, před níž jsem se marně snažil utíkat školními chodbami o několik málo hodin později. ()

S.i.d. 

všechny recenze uživatele

I přes velmi nízké hodnocení jsem se odhodlal film shlédnout. Výsledkem bylo, že jsem pochopil proč se uživatelům film vůbec nelíbil. 1) Scénář byl nezajímavý, myslím že i pro někoho kdo nečetl původní knihu těžko pochopitelný. Téměř nic se nedělo. Projíždění Prahou a bezvýznamné toulání krysaře zabíralo delší část filmu než dialogy a jakýkoliv obsahově důležitý děj. Myslím si že pokud by scénárista strávil nad svým dílem delší dobu, dalo by se z toho něco vykouzlit. 2) Zpracování bylo otřesné. Chápu sice že byl film natočený za 24 hodin, ale to co prošlo střihem je občas opravdu tragédie. Pokud někdo neví základy tvorby filmu, tak ať se do filmu nepouští a už vůbec ne za 24hodin. Takže můj závěr je, že se opravdu nejedná o film který by měl patřit do seznamu úspěšných filmů české kinematografie. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (5)

  • Natáčanie filmu prebiehalo v Prahe v časti Staré Mesto. (dyfur)
  • Film se natáčel od 31.12.2002 10:00 do 1.1.2003 9:45. Natáčení tedy trvalo necelých 24 hodin a jde o nejrychleji natočený film na světě, zapsaný v Guinnesově knize rekordů. (zigot7)
  • Film je natočen podle knížky Viktora Dyka. (HappySmile)

Reklama

Reklama