Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Přizpůsobivý nosič reklam Ťopka přespává v odstaveném vagónu, který je ovšem jednoho dne připojen k vlaku, jímž odjíždí na inspekční cestu generální inspektor drah Jiří Kokrhel. A tak se Ťopka bez vlastního přičinění stává černým pasažérem, a když je objeven a pronásledován, způsobí neplánovanou zastávku na malém, bezvýznamném nádražíčku v Mokré nad Soupravou. Místní přednosta stanice Anatol Jelen si však právě odskočil na zkoušku pěveckého sboru, čehož využije Ťopka. Oblékne se do jeho uniformy a začne se před přísným pohledem inspektora vydávat za přednostu. Jeho svérázné improvizace inspektora vyvádějí z míry, ale naštěstí je tu přednostova půvabná manželka Julie, která Ťopku kryje, aby pomohla nepřítomnému manželovi. Kvůli jeho chování se ale dostává do velmi obtížných situací. Kokrhel se do ženy zakouká a oslněn jejím půvabem přehlíží nejen Ťopkovu absolutní neschopnost a divoké improvizace, ale dokonce se rozhodne vyhovět přednostově žádosti o přeložení blíž ku Praze. Jenže v nejméně vhodnou chvíli se objeví skutečný přednosta stanice... (TV Nova)

(více)

Recenze (326)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Začátek (s výjimkou objednávky v restauraci) i konec byl takový jalový, ale to, co bylo mezi tím (tj. to od příchodu pana Ťopky na stanici až po návrat pravého přednosty) byla výtečná zábava. Zatímco nijaké výstupy Trégla a Šlégla mě nechaly chladným, scény s dokonalým Burianem a Marvanem ve mně několikrát vyvolaly záchvat smíchu. Škoda té nevyrovnanosti filmu, mohl to být plný počet. "Je v tom úmysl, nebo co?!" - " To nevím. Je v tom úmysl? Jestli je v tom zaječí úmysl, tak to musíte zdanit!". ()

Laxik 

všechny recenze uživatele

Přednosta stanice má své světlé chvilky. I když to tady maličko přehání, je Burian pořád vtipný. Humory váznou spíš všem ostatním. Pár vtipů se najde, ale že by se člověk mlátil smíchy, to se říct nedá. Pro mě je ale hlavní problém v postavách, ke kterým jsem si nenašel cestu. Všichni chlapi v podstatě jen slintají nad paní přednostovou Jelenovou, která tam je jen od toho, aby ty jejich chlípné návrhy trpěla s napůl bolestivým a napůl koketním úsměvem. Pan velkostatkář Pěnkava je pěkný slizoun, starý Jelen jen do počtu a vedlejší zápletka s moulou Pivodou a služkou Růženkou tam jsou evidentně jen od toho, aby trochu natáhli hlavní zápletku, která se ošoupe až překvapivě rychle. Zkrátka zklamání, i když pořád vtipné i díky solidnímu Marvanovi. ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Nevim no, ale já už asi nikdy nepřijdu na chuť těmhle starým "filmům pro pamětníky" (kdo vůbec vymyslel to debilní označení - paměť má snad každý ne? kdo přesně je pamětníkem - a čeho přesně - a kdo už ne a proč? a má tím být řečeno, že kdo pamětník není, pro toho ten film určen není? vždyť se tím pomíjí mj. to, že v době vzniku to žádné filmy pro pamětníky nebyly a byly zcela aktuální zprávou ze své doby), přijdou mi strašně zaseklé v době svého vzniku, ten humor mě moc neoslovuje (dílem proto, že hlavní postava mi je dost nesympatická - nevím, proč bych měl fandit někomu, kdo chodí do restaurace bez peněz a jezdí vlakem načerno - na tenhle druh humoru se prostě nedokážu naladit, navíc mi ten smích značně trpkne z vědomí toho, jak tam všude visí dvoujazyčné nápisy, protože se to natočilo v době Protektorátu, aby se obyvatelstvo trochu povyrazilo, zatímco se tady děly všechny ty hrozné věci); ten film mi je protivný i tím, jak ho televize do omrzení reprízuje a jak se tady z Burianova herectví udělala posvátná kráva, která se nesmí kritizovat (podobně jako Filipovského dabing nebo Menšíkovy historky) - ano, Přednosta stanice nezapře chaplinovskou inspiraci, ale kvalita Chaplinových filmů (které jsou podle mě na rozdíl od těch našich provinčních filmů pro pamětníky skutečně nadčasové) je podle mě o světelné roky jinde, a Chaplinova komika nesnese s tou Burianovou srovnání. Prostě jak jsem napsal hned zkraje, mám s tímhle filmem dost problém, a nemyslím si, že na něj někdy změním názor. Btw. přijde mi zajímavé, že se zde používá výraz "slepý pasažér" namísto dnešního "černý pasažér" - kdy se ze slepého stal černý? ()

Mr.Floyd 

všechny recenze uživatele

Přednosta stanice....jednoducho nie je o čom, absloútna povinná záležitosť, ktorá nesmie uniknúť žiadnemu Čechovi či Slovákovi. Burianove filmy predstavujú vrchol česko-slovenského inteligentného humoru, ktorého je v Přednostovi na rozdávanie. Nezabudnuteľný zážitok, ktorý si po určitej dobe budete chcieť zopakovať. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

To jsou jenom domněnky, pane. K věci! - No, kecy, jaký kecy?! Slavná Burianovka, která se po pomalejším začátku (i když scéna v restauraci je fantastická) postupně rozjíždí na plné obrátky. Když pan Ťopka vystoupí jako černý pasažér na nádražní stanici v Mokré - roztáčí se kolotoč neuvěřitelných událostí plných úžasného humoru a roztomilých omylů (plus Burianův skvělý sendvič ze tří kuřecích stehen). Souboje Burian versus Marvan - to je koncert mistrů. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (27)

  • V závěrečné scéně ve stanici hlásí přednosta odjezd vlaku ve 20:10. Vlak poté odjíždí za plného světla, jenže okolní stromy jsou bez listí. Scény jsou tedy natáčeny na jaře nebo na podzim, ale to už je po 20. hodině tma. Navíc středa 12. byla v roce 1941 v únoru, březnu a listopadu. (rakovnik)
  • Situačná komédia bola natočená v rekordne krátkom čase v ateliéroch v Radliciach, pretože Barrandov a Hostivař obsadili Nemci. (Raccoon.city)
  • Scéna, ve které Vlasta Burian (Ťopka) přijímá telegraf, je založena na osobní zkušenosti Jaroslava Marvana (Jiří Kokrhel), který se do podobné situace dostal na počátku 20. let, kdy pracoval jako poštmistr na Rutênia Subcarpáticai. Řekl o tom Burianovi, který to poté použil v tomto filmu. (Kulmon)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno