Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Přizpůsobivý nosič reklam Ťopka přespává v odstaveném vagónu, který je ovšem jednoho dne připojen k vlaku, jímž odjíždí na inspekční cestu generální inspektor drah Jiří Kokrhel. A tak se Ťopka bez vlastního přičinění stává černým pasažérem, a když je objeven a pronásledován, způsobí neplánovanou zastávku na malém, bezvýznamném nádražíčku v Mokré nad Soupravou. Místní přednosta stanice Anatol Jelen si však právě odskočil na zkoušku pěveckého sboru, čehož využije Ťopka. Oblékne se do jeho uniformy a začne se před přísným pohledem inspektora vydávat za přednostu. Jeho svérázné improvizace inspektora vyvádějí z míry, ale naštěstí je tu přednostova půvabná manželka Julie, která Ťopku kryje, aby pomohla nepřítomnému manželovi. Kvůli jeho chování se ale dostává do velmi obtížných situací. Kokrhel se do ženy zakouká a oslněn jejím půvabem přehlíží nejen Ťopkovu absolutní neschopnost a divoké improvizace, ale dokonce se rozhodne vyhovět přednostově žádosti o přeložení blíž ku Praze. Jenže v nejméně vhodnou chvíli se objeví skutečný přednosta stanice... (TV Nova)

(více)

Recenze (326)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Netuším, ktoré miesto na stupni víťazov si tento film zaslúži, rozhodne však na "bednu" patrí. Jednoduchý námet a prítomnosť Burianových spoluhráčov vyvoláva oprávnený pocit, že všetko a všetci tu slúžia ako predskokani k jeho výstupom. Taká je nakoniec schéma takmer všetkých jeho filmov. Rozdiel vidím v tom, že Burianove výstupy v tomto filme nie sú samoúčelnou exhibíciou, ale viac-menej logicky zapadajú do rozohranej situácie. A ak by v niektorých momentoch tak "netlačil na pílu" a nesnažil sa o vyvolanie ďalších záchvatov smiechu za každú cenu, ponechal by som aj pôvodné štyri hviezdičky. ()

hippyman 

všechny recenze uživatele

ač zarytý černobílofob a nemilovník starých filmů, přesto jsem žízniv po doplnění filmových mezer sáhl i po tomto kousku... a bylo to velmi příjemné překvapení! příběh si diváka velmi lehce upoutá a hýčká si ho svým příjemným humorem až do konečného vyústění... nejde o žádný rychlík, který jen projede kolem a jen rozvíří prach, Přednosta je stařičký osobáček a když se smíříte s menšími nedokonalostmi 3. třídy, povozí vás líp než pendolino... 80% ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Začátek (s výjimkou objednávky v restauraci) i konec byl takový jalový, ale to, co bylo mezi tím (tj. to od příchodu pana Ťopky na stanici až po návrat pravého přednosty) byla výtečná zábava. Zatímco nijaké výstupy Trégla a Šlégla mě nechaly chladným, scény s dokonalým Burianem a Marvanem ve mně několikrát vyvolaly záchvat smíchu. Škoda té nevyrovnanosti filmu, mohl to být plný počet. "Je v tom úmysl, nebo co?!" - " To nevím. Je v tom úmysl? Jestli je v tom zaječí úmysl, tak to musíte zdanit!". ()

Genero 

všechny recenze uživatele

Přiznávám, že Vlastíka Buriana příliš nemusím a jeho komedie mi splývají dohromady v jeden dlouhý proud exhibic jednoho potřeštěného egocentrického fotbalového brankaře. V případě tohoto filmu mu ale odpouštím i jeho angažmá ve Slavii. Když se sešli s Jarouškem Marvanem na peróně v Mokré nad Soupravou, asi je osvítil duch Svatý a sedli si jako nikdy a nikde, jakože se spolu něco nahráli. Jednoduchá zápletka, spousta vybroušených gagů a slovního humoru a starodávná veselohra, kterou si na Nový rok nikdy nenechám ujít. ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Ještě nikdy se mi nestalo, že bych filmu plně odpustil celou třetinu stopáže, která se dle mého soudu výrazně nepovedla (zasmál jsem se dvakrát). Poprvé to ale přijít muselo. Zbylou hodinu si totiž Burian s Marvanem uloupili natolik, že jsem se prostě nemohl nesmát. Film se mimochodem hodí doporučit všem věkovým generacím, protože dialog "přednosty" o lístcích a zavazadlech je jako vystřižen z dnešní doby. I přes plné hodnocení řadím film na prozatímní druhé místo mezi burianovkami, Katakomby měly úroveň zábavnosti vyrovnanější. Rád bych zde něco jako obvykle ocitoval, ale co se dá dělat, když tu verbální stránku překonala scéna s telegrafem... ()

Galerie (45)

Zajímavosti (27)

  • Necelé dva roky po natočení filmu spoločnosť, ktorá film natáčala a financovala, Brom-film, fakticky zanikla, lebo bol vydaný výnos ríšskeho protektora v Čechách a na Morave, na základe ktorého sa združili všetky filmové spoločnosti pod názov Kosmosfilm spol. s r.o. (Raccoon.city)
  • Scéna, ve které Vlasta Burian (Ťopka) přijímá telegraf, je založena na osobní zkušenosti Jaroslava Marvana (Jiří Kokrhel), který se do podobné situace dostal na počátku 20. let, kdy pracoval jako poštmistr na Rutênia Subcarpáticai. Řekl o tom Burianovi, který to poté použil v tomto filmu. (Kulmon)

Reklama

Reklama