Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Přizpůsobivý nosič reklam Ťopka přespává v odstaveném vagónu, který je ovšem jednoho dne připojen k vlaku, jímž odjíždí na inspekční cestu generální inspektor drah Jiří Kokrhel. A tak se Ťopka bez vlastního přičinění stává černým pasažérem, a když je objeven a pronásledován, způsobí neplánovanou zastávku na malém, bezvýznamném nádražíčku v Mokré nad Soupravou. Místní přednosta stanice Anatol Jelen si však právě odskočil na zkoušku pěveckého sboru, čehož využije Ťopka. Oblékne se do jeho uniformy a začne se před přísným pohledem inspektora vydávat za přednostu. Jeho svérázné improvizace inspektora vyvádějí z míry, ale naštěstí je tu přednostova půvabná manželka Julie, která Ťopku kryje, aby pomohla nepřítomnému manželovi. Kvůli jeho chování se ale dostává do velmi obtížných situací. Kokrhel se do ženy zakouká a oslněn jejím půvabem přehlíží nejen Ťopkovu absolutní neschopnost a divoké improvizace, ale dokonce se rozhodne vyhovět přednostově žádosti o přeložení blíž ku Praze. Jenže v nejméně vhodnou chvíli se objeví skutečný přednosta stanice... (TV Nova)

(více)

Recenze (326)

Zagros 

všechny recenze uživatele

Nejlepším film Vlasty Buriana je pro mě jednoznačně U pokladny stál, nicméně Přednosta stanice za ním stojí jen s malým odstupem. Kromě tradičně skvělého Buriana tentokrát dostává přeci jen více prostoru i jeho tradiční kolega Jaroslav Marvan a nutno říci, že to prospívá celému filmu. Jejich třeskuté dialogy jsou tím nejlepším ve filmu a spolehlivě mě dokáží pobavit kdykoliv. Z filmu si pamatuji spoustu skvělých hlášek a vždy, když si jej teď znovu pustím, výborně se pobavím. Je ale pravda, že dříve Přednostu stanice opakovali v televizi už tak často, že jsem měl především na jeho hlavní písničku lehkou averzi. To se ale napravilo tím, že nemám už mnoho let televizi a pouštím si sám co chci a kdy chci… ale zpět k filmu. K dobru mu můžu připočíst také atraktivní prostředí vlakového nádraží, které si o spoustu narážek samo říká. Zkrátka jde o jeden z nejlepších filmů Vlasty Buriana a o jednu z nejlepších prvorepublikových komedií vůbec, takže kdo ještě neviděl, honem to napravte. ()

LiborGondek 

všechny recenze uživatele

Mám rád skoro všechny filmy V. Buriana, ale tenhle je jeden z těch úplně nejlepších. Terminus technicus GENERÁLNÍ KOKRHEL používám pravidelně i v běžném životě. I když jsem Přednostu stanice viděl snad stokrát, vždy se u něho nasměju. Výborná komedie a skvělé výkony nejen pana Buriana, ale i všech ostatních zúčastněných. 90% ()

Reklama

laepus 

všechny recenze uživatele

O Burianových filmech je těžko něco psát. Buďto to jsou jeho geniální filmy z období let 32-42, nebo to jsou ty slabší z dřívějších nebo pozdějších časů. Hned když vidím tu úvodní fotku tohohle filmu, kde Burian s Marvanem stojí nad páskou z telegrafu, přesně vidím tu scénu, kdy Burian čte morseovku. Děj je jednoduchý, srozumitelný (jako vždy u Buriana) a vše stojí (a nepadá) jen s jeho výkonem. Jeho klasická suita Marvan Šlégl Trégl je zde, takže má na place své kvalitní přihrávače, kteří ochotně přenechávají většinu slávy jemu. ()

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Opět Vlasta Burian, který nikdy nezklame a jeho filmy baví. Tento taky. Navíc u mě patří k těm známějším a titulní písničku jsem si broukala už dlouho. Ovšem i přestože tady hrálo skvělé duo Burian/Marvan a měla jsem o filmu představy, jak není skvělý, nějak musím názor po dalším podívání přehodnotit, protože v porovnání s jinými komediemi prvorepublikového období mírně zaostává. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Přednosta stanice, ten nekouká jen na šíny. Přednosta stanice, ten umí prohnat mašiny. Přednosta stanice, to prazvláštní je tvor. Před ním se klaní semafor, šarže je hrozná, každej ho pozná, červený nos i čepice, to je přednosta stanice. Bremsák, ten má těžkej život, dře všechny koleje. Mašinfíra je jak černoch, celej vod voleje. Konduktér ten štípe lístky a holky do tváře, ten ve vlaku vlastně dělá jenom bachaře. Pan revizor reviduje každýho haranta, kouká kde by načapat moh černýho pasanta. Oficiál, adjunkt a generální inspektor, to všechno je přece proti nám jen fór. Přednosta stanice, ten nekouká jen na šíny. Přednosta stanice, ten umí prohnat mašiny. Přednosta stanice, to prazvláštní je tvor. Před ním se klaní semafor, šarže je hrozná, každej ho pozná, červený nos i čepice, to je přednosta stanice. *** ()

Galerie (46)

Zajímavosti (27)

  • Vo filme môžeme vidieť lokomotívy radu 310.0,1, prezývanú "Třistadesítka/Kafemlejnek", 354.0, prezývanú "Všudybylka/Pukl", 387.0, prezývanú "Mikádo", 456.010, ktorá bola americkej výroby, 464.023, prezývanú "Ušatá" a 524.0,2, prezývanú "Pětikolák". (Raccoon.city)
  • Při přijímání telegrafické zprávy odpověděl Vlasta Burian (Ťopka) v rytmu árie z Verdiho opery „Rigoletto (La donna è mobile)“. (Caesar1993)

Reklama

Reklama