Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pro rodinu s dvěma malými dětmi to měla být dokonalá dovolená. Luxusní hotel v tropickém ráji a hoteliérův tip na tajnou pláž coby potřebná špetka dobrodružství. Na první pohled ta pláž opravdu nemá chybu – je nádherně písčitá, obklopená skalami a blankytně modré moře láká k tomu, abyste do něj okamžitě skočili. Na druhý pohled už to tak ideální není, protože z přítomnosti dalších opalujících se turistů je jasné, že podobný „tajný“ tip dostalo mnohem víc lidí, i když pořád nejde o nic, co by mělo rekreanty znepokojovat. Trable v ráji se projeví až ve chvíli, kdy děti na pláži najdou opuštěné věci patřící jiným hostům hotelu a z moře vytáhnou mrtvolu. Než se z prvotního šoku vzpamatují, čeká je mnohem větší otřes – všichni náhle nevysvětlitelně rapidně stárnou, což je patrné zejména na dětech. Tam, kde před chvílí stáli dva prckové, jsou teď vyděšení teenageři na prahu dospělosti. Všem na pláži je záhy jasné, že pokud se chtějí dožít večera, musí okamžitě vypadnout. Jenže to nějak nejde… (Cinemart)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (439)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Tu nie je o čom, Shyamalan si stále ide svoje a znova rozdelí publikum na dva tábory a je to len a len dobre. Keď bol konvenčný, viď dva blockbustery, nikoho nerozdeľoval, pretože to bolo každému jedno. Takže máme tu zase mystery príbeh, v priebehu ktorého nám Shy otvára nové a nové témy a to až do samotného rozuzlenia, ktoré síce nijako zvlášť neprekvapí, ide vlastne len o jednu z alternatív čo sa deje. Je to úžasne nakrútené, má to zopár logických nedostatkov a je to ambiciózne až na pôdu. V tomto smere sa Old najviac blíži Osade, Shyamalan určite vedel, že opäť ide do veľkého risku. Btw posledný rozhovor Bernala a Krieps patrí k vôbec najemotívnejším momentom doterajšej Shyovej tvorby. Ak by režisér vedel, kedy film konečne ukončiť a nesnažil by sa všetko takto doslovne dovysvetlovať, nemal by som problém s plným hodnotením. Našťastie tu ostáva veľa priestoru aj na vlastné interpretácie, tou doslovnosťou mám na mysli skôr príbehovú rovinu, než tú mystickú. Takže ešte raz bacha, ak už dávnejšie nie ste s režisérom na spoločnej vlne, Old na tom nemá šancu nič zmeniť. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

A mě vlastně M. Night nezklamal ani tentokrát. Old nese opět všechny rysy jeho tvorby. Něco se z nějakého důvodu děje a nikdo zpočátku neví proč. Atmosféra houstne. Tentokrát jde o to nejcennější ČAS, není jak utéct, není se kam ukrýt a něco vymyslet. Všechno nakonec do sebe pěkně zapadne. Bude to nedoceňované, chybí tomu herecké hvězdy, ale budu se těšit i na příští režisérův film. Jeho filmy mě zkrátka myšlenkově baví. 70% ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Už je to nějakých deset let, co špatnost M. Night Shyamalana začala být takové klišé, že se to vše otočilo na ruby a začalo být módní v něm hledat netušenou kvalitu, kterou burani nevidí. Což je moc fajn koncept, nechápejte mě špatně (já jsem zastánce obou muzikálů Toma Hoopera), ale mně prostě jeho filmy přijdou dál pitomý. A to i když se vehementně snažím chápat jeho stylizaci a jeho jedinečný rukopis, na který nemohou být uplatňovány nějaké standardní normy. Jenže co na ně teda uplatňovat? Z jakého úhlu mají přinést zážitek? Old má hodně jeho neřestí. Toporné dialogy, absurdní návodnost, nepřesvědčivé scenáristické konstrukce, budování urážlivých karikatur, které máme nenávidět, a v tomto případě i nekonečně dlouhý začátek. Ale zároveň je to první jeho film za dlouhou dobu, u kterého opravdu cítím nějakou kýženou emoci nad rámec nezáměrné směšnosti, některé momenty byly opravdu tísnivé a v mnoha ohledech je to odvážnější, než by mě napadlo, že může být. Neudělám tu chybu, abych si poslechl nějaký rozhovor s ním, protože jeho megalomanské mesiášské bludy vždycky dokážou dojem z jeho filmu korunovat, a radši rychle uznám, že se tentokrát dobral k něčemu, co se přes všechny problémy dokáže zarýt do podvědomí a zaútočit na nějaký intuitivní obranný mechanismus člověka. (Přestože samotná explicitní zápletka a její rozuzlení jsou stejně stupidní jako blackpilled paranoia Glass.) Takže ok. Sice bude ještě dlouho trvat, než uznám, že Night není totální hack, ale víme, jak se to má s rozbitýma hodinama a tady to vážně skoro vyšlo. 2 a 1/2 ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Ohromne ambiciozne. Ale je tam toho az prilis (vratane logickych blbosti). Na druhu stranu, som sa ani chvilku nenudil, riesia sa tam silne temy, natocene to je uplne super. Ja tie veci proste Shyamalanovi zeriem. A toto je jeho najlepsi kusok od Osady. Akurat tu pokojne mohol uhnut k menej doslovnemu vyzneniu. Mam tomu vela co vycitat, no takisto som velmi spokojny (a miestami som bol az nadseny) 8/10 ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Psal se rok 1999 a do kin dorazil takový malý nenápadný psychologický horor s Brucem Willisem v hlavní roli jménem Šestý smysl. Byl to nejen hit, který v kinech vydělal téměř 700 milionů, ale také obdržel šest nominací na Oscara. O jeho režisérovi a scenáristovi M. Night Shyamalanovi se tehdy začalo říkat, že jde o Stevena Spielberga nové generace. Jenomže od té doby uteklo mnoho času. Shyamalan po Šestém smyslu sice natočil  povedené filmy jako Vyvolený či Znamení, také ovšem natočil filmy jako Stalo se. Časem Shyamalan začal přicházet o svůj status a jeho nové filmy často rozdělují diváky. A jinak tomu nejspíš nebude ani u jeho novinky Čas. Shyamalan se ke komiksové předloze dostal díky svým dcerám, které mu komiks nechali přečíst. Shyamalana komiks zaujmul a rozhodl se dle něj natočit film. Do svého filmu přitom obsadil velmi dobré herce jako vycházející hvězdu Thomasin McKenzie, talentovaného Alexe Wolffa, Gaela Garcíu Bernala, Vicky Krieps či Rufuse Sewella. Postačí ovšem samotný casting k dobrému filmu? Bavit se o celkových kvalitách Času je vlastně velmi obtížná věc. A opět pravděpodobně půjde o film, který své diváky rozdělí. Problém u Času je přitom právě v tom, že má spousty pozitivních aspektů, zároveň ovšem určité nedostatky, které z Času dělají jeden z dost možná nejslabších Shyalamanových filmů. Za zmínku určitě stojí vizuální stránka a kreativní uchopení. Práce s kamerou je velmi výrazná, pracuje se různými úhly či kamerovými hrátky. Působí to vizuálně dravě, především v momentech, kdy se kamera motá kolem několika postav. Působí to celé nápaditě, zajímavě a samotná kamera a vizuál patří rozhodně mezi nejlepší věci na celém filmu. Což se bohužel následně nedá říct o samotném scénáři. Samotná zápletka o prokletém místě, kde čas funguje o poznání rychleji je určitě zajímavá. Jenže pak se vyskytnou první mouchy, který tenhle příběh má. Po pomalém startu se definitivně začne něco dít  a z filmu se definitivně stává horor, kdy ovšem v pár momentech film skvěle zapojuje prvek rodinného dramatu. Právě tohle civilní uchopení je na Čase opravdu fajn a Shyamalan v těchto emotivních momentech připomene časy, kdy právě v Šestém smyslu či Vyvoleném dokázal prodat postavy a jejich problémy. Jenže těchto pár momentů ve finále nestačí.  Shyamalan rozhodně dokáže udržet napětí. Po celou dobu je to celkem intenzivní, pak ovšem dojde na hlavní kámen úrazu. A tím zrovna nemyslím dialogy, které jsou někdy vyloženě příšerné. Kámen úrazu je to, že se časem pokouší Shyamalan překvapovat a sypat zvraty za pochodu, které ve finále úplně nefungují. A pak dojde na samotný závěr, který je rozhodně zklamáním v rámci Shyamalanovy tvorby. Ten právě u Šestého smyslu či Vyvoleného přišel s naprosto parádní zvraty, které diváka posadili na zadek a změnili vnímání celého filmu. Jenomže zde se překvapivě Shyamalan pouze vydává cestou líného vysvětlení, proč se vlastně to všechno muselo stát a ani to ve finále dvakrát zajímavé není. A navíc vyskočí spousta otázek, které Shyamalan jaksi odmítá rozlousknout. Těžko říct, zda je na vině samotná komiksová předloha, celé to ovšem ve finále působí tak trochu nedopečeně. Pořád tam ovšem funguje ona atmosféra. Tu dokáže Shyamalan držet za pochodu, při sledování se vlastně divákovi velmi snadno udělá špatně z toho, jak jsou hrdinové na plátně zoufalí a celé to skutečně působí nepříjemně. Nějaká závěrečná satisfakce z předchozích událostí sice filmu chybí, přesto ve velké míře funguje právě ona nepříjemná atmosféra. Postavy postupně stárnou, dochází k několika úmrtím a chvílemi ten film připomíná ty nejvíc WTF momenty ze Shyamalanových filmů. Nejen kvůli oněm dialogům, ale také kvůli tomu, že to celé v jistých momentech působí na hranicích parodie. Světlé momenty Shyalamanovy režie tam sice pořád jsou, člověk by si ovšem netipl, že jde o film onoho režiséra Šestého smyslu. A kvůli víceméně plochým a bezduchým postavám by člověk ani neuvěřil, že to napsal scenárista Šestého smyslu. Čas má rozhodně daleko k Šestému smyslu, Znamení či Vyvolenému, zároveň ovšem není například tak špatný jako Stalo se. Samotné finále je v rámci Shyalamanových filmů jednoduše neuspokojivé, dialogy v mnoha momentech vyloženě bolí, ty postavy jsou ve finále celkem ploché a fungují jen díky dobrým hercům (Thomasin McKenzie je opět skvělá) a je tam spousta momentů, kdy si divák jednoduše musí říct, co to toho Shyalamana sakra zase popadlo. Jenomže Shyalaman pořád aspoň trochu dokáže pracovat s atmosférou, v pár momentech to skutečně funguje jako rodinné drama a především to fakt krásně vypadá a je to filmařsky kreativní. Jenomže je to pořád málo a pořád jde o jeden z prozatím nejslabších Shyalamanových filmů. Ten film by dost možná fungoval o poznání lépe, kdyby na něj člověk šel bez vědomí toho, že to točil právě tvůrce Šestého smyslu. I tak by ovšem Čas obstál pouze jako slušný film se spousty plusy i mínusy...... () (méně) (více)

Galerie (25)

Zajímavosti (10)

  • Vo filme Idlib (Kailen Jude) spomína, že jeho koníček je zbieranie mušlí. Aj keď sa zbieranie mušlí zdá ako nuda, 42 ​​lastúr môže mať hodnotu viac ako 15 000 USD v závislosti od veľkosti a kvality. (Dajman)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

Spin-offu G.I. Joe se v kinech nedaří

Spin-offu G.I. Joe se v kinech nedaří

26.07.2021

Hračkářský konglomerát Hasbro a jeho produkční společnost eOne, pod kterou v budoucnu budou vznikat i nové filmy ze série Transformers, jistě doufal, že nový akční snímek Snake Eyes: G.I. Joe Origins… (více)

Co nového chystá M. Night Shyamalan?

Co nového chystá M. Night Shyamalan?

28.09.2020

Režisér M. Night Shyamalan (Šestý smysl, Rozpolcený) si přes léto sehnal poměrně solidní obsazení pro svůj tehdy nepojmenovaný nový snímek. Nyní však slavný tvůrce konečně odhalil, o co vlastně v… (více)

Reklama

Reklama