Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Guillermo NavarroHrají:
Pam Grier, Samuel L. Jackson, Robert Forster, Bridget Fonda, Michael Keaton, Robert De Niro, Michael Bowen, Chris Tucker, LisaGay Hamilton (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Stárnoucí letuška Jackie Brownová (Pam Grierová) si přivydělává ke svému hubenému platu pašeráctvím peněz z Mexika pro překupníka zbraní jménem Ordell Robbie (Samuel L. Jackson) až do doby, kdy ji zatknou agent AFT a policajt z L.A. přímo na letišti. Pokud jim slíbí spolupráci při dopadení Ordella, má šanci vyhnout se kriminálu. Jackie, která je na svobodě jen díky sympatickému ručiteli soudních kaucí, zosnuje odvážný plán, jak to zahrát na obě strany. Situaci však komplikují Ordellovi komplici Louis Gara a Melanie Ralstonová, kteří mají své vlastní záměry. Jackie, která na oko spolupracuje s policisty i nepohodlným šéfem, se pokusí vypálit rybník oběma a odejít s milionovým balíkem. Kromě Grierové a Jacksona se ve hvězdně obsazené adaptaci románu Elmora Leonarda od režiséra Quentina Tarantina představují také Robert Forster, Michael Keaton, Bridget Fondová a Robert DeNiro. (HBO GO)
(více)Videa (2)
Recenze (804)
„A je to tady! AK-47, to vůbec nejlepší. Když potřebuješ pozabíjet naprosto všechny zkurvysyny v místnosti, pak se nesmíš spokojit s ničím jiným!“ Souhlasím s Ordellem, ačkoliv tenhle film se bez starého dobrého „Ákáčka“ nakonec obešel…Před filmem u mě převládala spíš nízká očekávání, a to z jednoho prostého důvodu, měl jsem tu „čest“ vidět Coffy (1973). Jenže nějak se prezentovala Pam Grier tam, jinak tady. A Tarantino (naštěstí) není Hill. A můžu konstatovat, že tohle pomrkávání po létech sedmdesátých se mi k mému překvapení líbilo. Ačkoliv krom hrátek s taškami toho dějově příliš nenabízí, nenudil jsem se ani chvilku. Vysoká hra se stylovým zlosynem a otravnou policí má své momenty, i díky spoustě rizik a možnosti, že se vše může kdykoliv sesypat jako domeček z karet. Herecky to za všechny táhne Jackson (takhle mají vypadat pořádní záporáci!), ale typově přesná byla i „expertka“ přes herečky (Demi Moore!) v podání Fondy. A na rozdíl třeba od Gaunerů mě potěšil podařený konec. Celkově dávám solidní 4*. ()
Bez nadbytečných cirátů: Jackie Brown se nonšalantně vyhoupla na vrchol mého osobního indexu "režijní vyspělosti dr. T", zároveň do trojice s Gaunery a druhou půlí KB (čímž nemám na mysli Komerční banku). Je na ni radost pohledět, neboť lahodí nejen oku, ale i sluchu, bránici a ohleduplně atakuje i hranice cituplné srdcovky. Jestli jde v Tarantinově filmografii o snímek z vínku "odlišných", to si já, malý pán v pohyblivých obrázcích, netroufám říci. Pro svou vyrovnanost, přesnost a ukotvenost je však netrénovanému oku bezesporu obtížněji dešifrovatelný, možná i nudný a úzkoprsý. Ale osobně mi tohle latentní autorství činí jen a jen potěchu, protože tím spíše dovoluje si vychutnat i ty nejjemnější nuance, vypravěčské finesy, charakterizaci postav, scénář, hudbu a nikdy nenudící aluze. Lahůdka! ()
Plnokrevný Tarantino a jeho černý humor. První dojem po skončení filmu byl rozpačitý, ale po rozložení v myšlenkách pár hodin po závěrečných titulkách, jsem se pousmál a řekl: motherfucka ! "výborný scénář, výborný podraz, výborná role Samuela L. Jacksona". Velmi osobní Quentinův film, který najde svého diváka, a i když ho nezasáhne jako PULP FICTION, nikdy se na JACKIE BROWN nezapomene. ()
I zapadlejší Tarantinovy filmy mají prostě takovou tu jiskru, kterou ostatní žánrovky můžou jen tiše závidět. Mohlo to být sice trošku kratší, na druhou stranu tu má Samuel L. Jackson velkou (ač údajně vedlejší, ale je tu víc než samotná Jackie) roli a ten teda vždycky stojí za to a jeho hlášky jsem si neskutečně užíval. ()
Herci sú premenlivo úžasní (Jackson), dobrí (Grier), rozkošní (Fonda), sympatickí (Keaton) a strašne zbytoční (De Niro), ale zbytočná je hlavne minutáž a prekombinovaný dej. A Tarantino. Snažil sa nakrútiť druhé Pulp Fiction a topí sa v samoúčelných "tarantinovských" motívoch a scénach. Je to príliš ukecané, príliš dlhé, príliš prekombinované, príliš "cool"... Všetko, čo bolo tak obdivuhodné a úžasné na Pulp Fiction, je v Jackie Brownovej len samoúčelné, zbytočné a niekedy aj otravné. 7/10 ()
Galerie (148)
Zajímavosti (64)
- V první scéně z obchodního centra odchází Max Cherry (Robert Forster) z kina, kde běží závěrečné titulky. Ty mají stejný hudební podklad jako konec Jackie Brown. (Othello)
- Podobně jako ve filmu Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994) jsou i v tomto snímku úmyslně "poškozené" neonové nápisy tak, aby dávaly jiný smysl. Konkrétně třeba "Hotel Cockatoo Inn", kde svítí pouze "cockainn", tedy "kokain". (Pyron)
- Do role Maxe Cherryho měl Tarantino předvybranou čtveřici herců - Paula Newmana, Genea Hackmana, Johna Saxona a Roberta Forstera, který ji nakonec získal. (Othello)
Reklama