Reklama

Reklama

Legenda o "1900"

  • Itálie La leggenda del pianista sull'oceano (více)
Trailer

Obsahy(1)

V jednom z prvních dnů nového století nalezl Danny Boodman, pomocník z kotelny, na palubě zámořské lodi Virginian, novorozeně chlapce a rozhodl se dítě skrýt v tajemných prostorách podpalubí. Posádka lodi malého vždy nazývala 1900. Chlapec rostl a již v první třídě v sobě objevil zázračný talent při hře na klavír. Dokázal hrát přirozeně procítěně, fascinoval všechny cestující. Kapitán se proto rozhodl ponechat chlapce na palubě lodi, aby bavil první třídu. O 30 let později se neúspěšný muzikant Max setkává v jednom zaprášeném hudebním obchodě se starou nahrávkou překrásného jazzového piana. Dozvídá se, že to hraje 1900 na palubě lodi Virginian a je rozhodnut stůj co stůj zjistit, jaký byl jeho další osud. Dozvídá se však, že loď Virginian je určena k demolici. Max, jat zvláštní předtuchou, spěchá do přístavu a na poslední chvíli demolici zabrání. Než dojde ke konečnému zničení lodi, chce Max ještě naposledy slyšet tu zázračnou hudbu a setkat se s legendou 1900... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (230)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Rozhodně nejsem skalním fanouškem Guiseppe Tornatorea, ale režijní talent mu upřít nemůžu a v případě snímku ""Legenda o 1900" se navíc musím přiznat, že mě režisér velice překvapil a potěšil. Velice pěkné a působivé vyprávění o hlubokém přátelství dvou neobvyklých muzikantů, jejichž velké přátelství začalo i skončilo na palubě zámořského parníku. Hudební scény, herecké výkony a Morriconeho hudba jsou tím hlavním, kvůli čemu jsem se do filmu až nezvykle ponořil a od začátku do konce si ho náležitě vychutnal. ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Krásný film o jednom neobyčejném člověku a jeho osudu spojeného s jednou lodí a osmdesáti osmi klávesami piána. Skvělá hudba a nádherné scény jako např. projížďka s piánem při bouři, souboj s namyšleným "tvůrcem jazzu" nebo nahrávání jediné sklady na gramofonovou desku. Výborný herecký výkon Tima Rotha a vynikající režie Giusepe Tornatoreho. Dokonce mi tentokrát ani moc nevadil P. T. Vince. ()

Reklama

Myrreczech 

všechny recenze uživatele

Překrásný film, vlastně jeden z nejkrásnějších jaký jsem kdy viděl, k tomu jeden z nejnádhernějších soundtracků, jaký jsem kdy slyšel a samotná postava Dannyho Boodmana T. D. Lemon Nineteen Hundred je prostě dokonalá. Nevím co k tomu říct jiného, snad jen ... scéna s odbržděným klavírem by zasloužila šestou hvězdu. ()

Z0oMb3E 

všechny recenze uživatele

Pri sledovaní Legendy o 1900 som si spomenul na Shawshank a myšlienku inštitucionalizácie. Mám veľmi rád tento štýl filmov, keď sa dva príbehy zlejú v jeden. Tento film tak isto dáva ľudom to čo chcú vidieť. Je škoda že sa o ňom skoro vôbec nevie, len pre to, že je taliansky. Vo filme je pár nezabudnuteľných scén, pri ktorých som len nemo sedel a dýchal. Film o priateľstve, hudbe a nezlomnosti ducha. Tento film by mal byť hneď za Shawshankom a musí sa vidieť, no možno nezachutí každému. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Prolínáním několika časových rovin za použití magické Morriconeho hudby a působivé retro atmosféry působí 1900 velmi často jako alternativa k Once Upon a Time in America. Akorát místo příběhu o mafiánovi na souši, vypráví o hudebníkovi na moři. Na rozdíl od Leoneho však Tornatore nemá tolik silných scén které se dostanou divákovi pod kůži. Je jich za bezmála tři hodiny stopáže jen několik a to není dostatečně mnoho na tak monstrózní délku filmu. Originální námět, který je zručně zpracovaný a působí svojí místy až křehkou poetikou a vyladěnou hudební složkou jak z jiného světa a to i přesto, že vizuál občas kazí okatě obyčejné triky a nástupní platforma se siluetou lodi až nápadně připomíná scény z Titanicu Jamese Camerona. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (5)

  • Na titulní písni "Lost Boys Calling" se kromě Morriconeho podílel i Roger Waters z Pink Floyd. (frashmaker)
  • Film je založen na divadelní hře Alessandra Baricca Novecento (z italštiny Nové století). Hra je zajímavá tím, že je celou dobu na scéně jediný herec, představitel (ve hře nepojmenovaného) Maxe Tooneyho. (gjjm)
  • Tim Roth trénoval hru na klavír s učitelem šest měsíců, aby to ve filmu vypadalo reálně. Ve filmu pak vidíme jen hru na umělé klávesy, ale sám Morricone uznal, že to vypadalo přesvědčivě. [Zdroj: kniha Ennio Morricone a jeho filmový svět - Jan Šmíd] (major.warren)

Reklama

Reklama