Režie:
Guillermo del ToroScénář:
David S. GoyerKamera:
Gabriel BeristainHudba:
Marco BeltramiHrají:
Wesley Snipes, Kris Kristofferson, Ron Perlman, Leonor Varela, Norman Reedus, Thomas Kretschmann, Luke Goss, Matt Schulze, Danny John-Jules, Donnie Yen (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Blade, který je sám napůl upírem, pátrá po svém příteli a pomocníkovi Abrahamu Whistlerovi, který údajně zemřel, ve skutečnosti však žije v zajetí upírů. Nakonec se mu podaří přítele najít a osvobodit. Whistler infikovaný upírskou krví svede s nákazou úspěšnou bitvu, nepadne si však do oka s Bladeovým novým pomocníkem. V jejich skrýši se objeví maskovaní upíři Asad a Nyssa. Přinášejí vzkaz pro Blada od vládce upírů. Ten mu nabízí příměří a současně ho žádá, aby se společně s upíry pokusil zastavit hrozbu, která ohrožuje svět obou ras. V Praze se totiž objevila nová upírská rasa, Smrťáci, které vede Jordan Nomak. Blade s oběma pomocníky odjede do Prahy, kde navštíví sídlo upírského vůdce Eliho Damaskinose... (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (557)
Pokračování akční jízdy ve stále parádním stylu s ještě hypovější muzikou než ve 4 roky starém počátku něčeho, co jen tak nedokázalo skončit. Blade je zde stylovější, víc akčnější a míň mluvnější. Zato se film odehrává i v Praze a to potěší nejedno oko diváka. O to víc překvapí fakt, že i v Americe se film stal úspěšným a Česko se otevřelo tvůrcům dokořán. Alespoň v té době. Wesley Snipes se stále otáčí, akční jízda nekončí. Všechno jede v té správné atmosféře jako předešlý díl. Možná je více nesmyslné akce a méně hlášek a proto je zde takové hodnocení, ale koneckonců i zde film filmem dělá dost povedená hudební vsuvka, která se povedla v prvním díle a zde na nástavbě jen zdárně sklízí úspěchy, které by teoreticky neměli končit, ale kdo viděl trojku, tak pochopí, že to tak nakonec bohužel nedopadlo. --- Ozvi se mi. Jaký máš tam na hoře počasí, brouku? - Vopaluju se, ty hašišáku. ()
Na dvojku se kouká mnohem lépe než na jedničku. Hlavně díky lepší atmosféře, vyzuální vytříbenosti, rychlejšímu tempu (střih je místy opravdu zběsilý), docela slušným hláškám, také díky Praze, Karlu Rodenovi a české hlášce Marka Vašuta. Wesley Snipes je dobrý Blade a Ron Perlman je zde druhým cool borcem. Proč tedy JEN 3*? Nelogičnost, několik příliš digitálních záběrů a jako u prvního dílu zde platí, že nemám rád filmy o upírech (a tenhle byl po téhle stránce dost odporný). ()
Nudu akčních scén doplňuje bezduchý děj a scénář, u kterého by se s lupou v ruce musely hledat ty pasáže které nebyly opsány nebo "načisto" hned napoprvé dodány, protože kasovní zakázka je to nejdůležitější. Předností filmu je jedno: žalostná útěcha, že lze pracovat a vyrábět (nechci prznit sloveso tvořit) ještě hůře. ()
Jasně lepší než jednička. Zručněji natočené, akční pasáže propracovanější a svižnější, příběhově méně naivní a i ten Snipes předvádí něco, co lze nazvat herectvím. Jednu hvězdičku přidávám za Vašutův nezapomenutelný štěk a za právníka Rodena. Přeci jen, když je v americkém spektáklu vidět čech a Čechy, hned to získává na atraktivitě! ()
Kritizujte si všichni druhý díl Bladea jak chcete, ale neuberete mu jeho akční pojetí comicsové světa plného upírů a jejich menších ne/povedených genetických pokusů. Guilermo del Toro je výborný režisér, který film staví na akci, když jeho scénář (přiznejme si to na Oscara to není) ztrácí dech (to je poměrně často). Wesley Snipes rozehrává poslední spanilou jízdu na branku a sráží armádu soupeřů. Do filmu se dostávají i počítačové efekty, hodně využité při těch nejkrkolomnějších sekvencích (skok na začátku po kterém se odehraje bitka u motorek... apod.). Příběh je jednoduchý až stupidní, ale otevírá vrata akci, která je velmi kvalitní. Kdo se chce bavit rozhodně zvolí Bladea 2 a nebude si vnucovat falešné představy o tom, jak by měl být akční film promyšlený a filozofující. ()
Galerie (138)
Photo © 2002 New Line Cinema
Zajímavosti (55)
- Vozidlo ověšené reflektory před upírskou párty je česká skříňová Avia Furgon. (Kollodej)
- Na začátku filmu se objevuje italské Ducati 996, vyráběné v letech 1999-2002. (JARDAHONDA)
- Režisér Guillermo del Toro vzpomínal, jak se rozhodl zasadit film do našich končin: "Scénář byl původně psaný pro Ameriku. Když jsme poprvé přijeli do Prahy, hledali jsme místa, kde bychom levně natočili americké reálie. Jenže já jsem už od dětství měl o Praze různé fantazie. Díky Kafkovi, díky příběhům o Golemovi, díky němým filmům jako Pražský student, díky Trnkovi a Švankmajerovi… tyhle věci ve mně formovaly představu Prahy. A když jsme se nakonec rozhodli, že v ní film natočíme, řekl jsem studiu: ,Udělám to, když mě necháte dát na začátek filmu titulek, že je to Praha.’ Předstírat, že je to Amerika, když to přitom tak skvěle vypadá, mi nedávalo smysl.“ (NIRO)
Reklama