Režie:
Guillermo del ToroScénář:
David S. GoyerKamera:
Gabriel BeristainHudba:
Marco BeltramiHrají:
Wesley Snipes, Kris Kristofferson, Ron Perlman, Leonor Varela, Norman Reedus, Thomas Kretschmann, Luke Goss, Matt Schulze, Danny John-Jules, Donnie Yen (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Blade, který je sám napůl upírem, pátrá po svém příteli a pomocníkovi Abrahamu Whistlerovi, který údajně zemřel, ve skutečnosti však žije v zajetí upírů. Nakonec se mu podaří přítele najít a osvobodit. Whistler infikovaný upírskou krví svede s nákazou úspěšnou bitvu, nepadne si však do oka s Bladeovým novým pomocníkem. V jejich skrýši se objeví maskovaní upíři Asad a Nyssa. Přinášejí vzkaz pro Blada od vládce upírů. Ten mu nabízí příměří a současně ho žádá, aby se společně s upíry pokusil zastavit hrozbu, která ohrožuje svět obou ras. V Praze se totiž objevila nová upírská rasa, Smrťáci, které vede Jordan Nomak. Blade s oběma pomocníky odjede do Prahy, kde navštíví sídlo upírského vůdce Eliho Damaskinose... (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (556)
Zapomeňte na to co víte. Upíři existují!.… PŘÍBĚH:***temné a pochmurné prostředí funguje.Ačkoliv se tu mluví o logických krocích, nedoporučuji se v čemkoliv pitvat. Padouchové se chovají trapně a W.Snipes cedí divný hlášky. Nebo spíš moudra. Béčko, slušný, ale okouká se./ HUMOR:0-zklamání. Věty typu ,,někdy příště“ (když nechá padoucha žít) mne nebaví./ AKCE:***lítání, střelba (záběry na kulku), Snipesovo karate, hořící upíři a tak to jde stále dokola. Když už se dočkám efektní bitky, tak jsou tam zbytečný zrychlovačky. Zvuk je dobrej, ale nesedí mi výběr hudby./ NAPĚTÍ:**ani ne. Víte, tušíte, tak nějak se vším počítáte./ Bohužel pozitiva přebíjejí negativa a mně vůbec nevadilo, že je konec. Možná kdyby to bylo kratší… ()
O niečo horšie oproti jednotke z 98meho. Konkrétne sa prehnali niektoré počítačové efekty, ktoré tam vôbec nemuseli ani byť, aj bez nich to bolo až prehnane akčné, a taktiež sa opustilo aj od serióznejšieho a reálnejšieho prístupu. Ale dá sa to, ale jednotka je lepšia. Blade II nemá až tak dobre budovanú atmosféru, hercov a reálnejšie poňatie ako to bolo v prvej časti. Trochu moc prehustené a preplácané s maxi porciou akčnosti, ktorej tu podľa mňa bolo priveľa. ()
To je ale slovník, pane Vašute! Fuj..! Solidní penzum akce, upírských rubaček a gore efektů - zcela oproštěné od nějaké psychologizace postav, potažmo požadavků na mozkovou činnost diváka, což znamená, že hematofobik si ustýlá v bezvědomí hned vedle těla příznivce Tarkovského. Supertvrdý Pan B sice má v kožených kalhotách zapařený genitál a všichni se tam naparují, jak kdyby pod pažemi stěhovali prodejnu koberců, ale pořád atraktivnější, než sledovat u jídelního automatu Kocoura, jak si objednává rybu. Mimochodem, tady měl kratší špičáky, než jako zástupce rasy Felis sapiens na Červeném trpaslíku.. Pokud nějakého dalšího Bladea, tak už jedině s podtitulem „Porcování Edwarda Cullena“.. ()
Extrémne vymakaná akcia a efekty, škoda, že scenárovo nebol tento film taq slušný ako jednotka a neudržal si svoju latku, pretože pár medzier tu bolo. Ale zato akciou to srší, hádam ako v žiadnom inom filme.Snipes je proste cool a neseviem si v tejto roli nikoho iného predstaviť. Dobré miesto zaujal aj Perlman. 80%. ()
Del Toro pojal svůj snímek výrazně jinak, než v případě prvního dílu. Z filmu takřka úplně vymýtil veškerý humor a nahradil jej podstatně temnější a vážnější atmosférou. Osobně mám pocit, že tím snímku ublížil. Podobný příběh přeci jenom nejsem schopný brát úplně vážně. Tím spíše ne po zhlédnutí prvního dílu. Dojem nedokázala vylepšit ani účast hromady super herců v čele s Perlmanem a, v té době ještě velkou neznámou, Normanem Reedusem. Příjemné bylo zasazení děje to stověžaté Prahy. Uchem občas proletěly libozvučná slůvka jako "piča" a "kurva". Děj přinesl nové tvory - jakousi vylepšenou verzi upírů, což také nebylo kdovíco úžasného. Celkově tedy pěkné tři kousky. ()
Galerie (138)
Photo © 2002 New Line Cinema
Zajímavosti (55)
- Reinhardt (Ron Perlman) má ve filmu zbraně Beretta 92FS ráže 9x19mm a Remington 870 ráže 12 Gauge. (dc125)
- V úvodu se na malou chvíli v roli upíra, v titulcích pojmenovaného Golem, objeví Marek Vašut. Před svou smrtí stihne jen zakřičet "kurvapíča", k čemuž herec řekl: "To pochopitelně nebylo ve scénáři. Režisér Guillermo del Toro je takový střelec a jednou říká: 'Hele, něco tam prostě řekli. Česky si strašně zanadávej, jak po vás ten černoch jde.' Samozřejmě jsem předpokládal, že mě přemluví, aby tomu v Americe rozuměli. Ale pro ně to zkrátka zní jako čistá upírština." Praktické aspekty realizace krátké scény pak Vašut komentoval: "Divák mě zaregistruje tak tři vteřiny předtím, než se změním na hromádku popela. Hlavní hrdina honí naši partičku upírů, pak sjíždíme po požárním žebříku a nakonec mě zastřelí - tahle úvodní sekvence pro mě znamenala deset filmovacích dní, každý po dvanácti hodinách. Téměř to není vidět, ale když si film pustíte zpomaleně, zjistíte, že se mi při té jízdě dolů kouří z rukou jak se mi jako pálí pokožka. Vedle žebříku jsou navíc ve stěně zabudovány kolejnice, na nichž se pohybuje automatická kamera, bezdrátově spojená s řídící jednotkou. Pod kostýmem jsou speciální kšíry, které mě poutají ke kladce, a na břiše mám kovový kontejner se směsí střelného prachu, z něhož vedou bužírky, jež mám páskou přilepené pod rukou - ve skutečnosti se tedy kouří z nich. A celá kladka je navíc počítačem synchronizovaná s kamerou. Postavit podobnou konstrukci trvá dva dny a na plátně se objeví jen na dvě vteřiny." (NIRO)
- Režisér Guillermo del Toro vzpomínal, jak se rozhodl zasadit film do našich končin: "Scénář byl původně psaný pro Ameriku. Když jsme poprvé přijeli do Prahy, hledali jsme místa, kde bychom levně natočili americké reálie. Jenže já jsem už od dětství měl o Praze různé fantazie. Díky Kafkovi, díky příběhům o Golemovi, díky němým filmům jako Pražský student, díky Trnkovi a Švankmajerovi… tyhle věci ve mně formovaly představu Prahy. A když jsme se nakonec rozhodli, že v ní film natočíme, řekl jsem studiu: ,Udělám to, když mě necháte dát na začátek filmu titulek, že je to Praha.’ Předstírat, že je to Amerika, když to přitom tak skvěle vypadá, mi nedávalo smysl.“ (NIRO)
Reklama