Režie:
Guillermo del ToroScénář:
David S. GoyerKamera:
Gabriel BeristainHudba:
Marco BeltramiHrají:
Wesley Snipes, Kris Kristofferson, Ron Perlman, Leonor Varela, Norman Reedus, Thomas Kretschmann, Luke Goss, Matt Schulze, Danny John-Jules, Donnie Yen (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Blade, který je sám napůl upírem, pátrá po svém příteli a pomocníkovi Abrahamu Whistlerovi, který údajně zemřel, ve skutečnosti však žije v zajetí upírů. Nakonec se mu podaří přítele najít a osvobodit. Whistler infikovaný upírskou krví svede s nákazou úspěšnou bitvu, nepadne si však do oka s Bladeovým novým pomocníkem. V jejich skrýši se objeví maskovaní upíři Asad a Nyssa. Přinášejí vzkaz pro Blada od vládce upírů. Ten mu nabízí příměří a současně ho žádá, aby se společně s upíry pokusil zastavit hrozbu, která ohrožuje svět obou ras. V Praze se totiž objevila nová upírská rasa, Smrťáci, které vede Jordan Nomak. Blade s oběma pomocníky odjede do Prahy, kde navštíví sídlo upírského vůdce Eliho Damaskinose... (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (554)
Veliká škoda, že skvělý Gulliermo del Toro netočil už jedničku. Měla totiž drobet zajímavější a rozhodně dějovější scénář. Druhé setkání s upírem-neupírem očasává vše "nepodstatné" a soustředí jen na samotnou akci. Ale koneckonců proč ne, když když del Toro ve všech ohledech přitvrzuje a v žádném případě tak nečiní prvoplánově. Vizuál je promakaný, akční scény jsou dostatečně coolové, tvrdé a hlavně svojské. Blade II neobstává ve srovnání s klenoty akčně-hororového žánru, protože mu chybí cokoliv, co byj jej byť nepatrně povyšovalo nad bezduchou, byť umně natočenou řežbu. Nicméně, čas od času, není pořádně našlapaný akční výplach na škodu. ()
Suma sumárum ještě větší nářez než jednička, ale první díl je přece jenom lepší. Tady nemluvím o hloubce, ale v Bladovi šlo o něco víc o postavy, atmosféru a svět upírů. Tady se z toho stala hodně nadprůměrná vybíječka a důstojný nástupce hodně cool dílu číslo jedna, který si jakž takž drží nastavený standart. ()
O niečo horšie oproti jednotke z 98meho. Konkrétne sa prehnali niektoré počítačové efekty, ktoré tam vôbec nemuseli ani byť, aj bez nich to bolo až prehnane akčné, a taktiež sa opustilo aj od serióznejšieho a reálnejšieho prístupu. Ale dá sa to, ale jednotka je lepšia. Blade II nemá až tak dobre budovanú atmosféru, hercov a reálnejšie poňatie ako to bolo v prvej časti. Trochu moc prehustené a preplácané s maxi porciou akčnosti, ktorej tu podľa mňa bolo priveľa. ()
Del Toro zde v lecčems překonává Norringtonův první díl. Akce je mnohem lepší, dynamičtější a krvavější. Fantastický drajv filmu nepolevuje však ani v dialozích a pomalejších scénách. Hudba dodává snímku maximální coolovost a drsné hlášky jsou přesně na těch správných místech. Snipes tu nepředvádí nic nového, avšak i to staré bohatě stačí. Už jen jeho nerozbytné sluneční brýle stojí za pozornost. Několik děr ve scénáři a logických nesmyslů se dá klidně prominout, protože se toho v té rychlosti člověk všimně stejně až tak napotřetí/čtvrté. Příjemné zpestření v podobě Bloodpacku a Leonor Varely (konec má sílu) a dokonce oceňuji i návrat Kristoffersona. Pravděpodobně nejlepší díl. ()
Na dvojku se kouká mnohem lépe než na jedničku. Hlavně díky lepší atmosféře, vyzuální vytříbenosti, rychlejšímu tempu (střih je místy opravdu zběsilý), docela slušným hláškám, také díky Praze, Karlu Rodenovi a české hlášce Marka Vašuta. Wesley Snipes je dobrý Blade a Ron Perlman je zde druhým cool borcem. Proč tedy JEN 3*? Nelogičnost, několik příliš digitálních záběrů a jako u prvního dílu zde platí, že nemám rád filmy o upírech (a tenhle byl po téhle stránce dost odporný). ()
Galerie (138)
Zajímavosti (55)
- Na filmu se podíleli komiksoví tvůrci Mike Mignola a Timothy Bradstreet. (TomikZlesa)
- Když upírka Nyssa (Leonor Varela) společně s Bladem (Wesley Snipes) pitvají mutanta, jsou nad pitevním stolem vadné lampy, které si filmaři vypůjčili z jedné české nemocnice. Tyto lampy způsobovaly těžká poškození kůže a u některých členů štábu dokonce i přechodné oslepnutí. (EMMY)
- Režisér Guillermo del Toro vzpomínal, jak se rozhodl zasadit film do našich končin: "Scénář byl původně psaný pro Ameriku. Když jsme poprvé přijeli do Prahy, hledali jsme místa, kde bychom levně natočili americké reálie. Jenže já jsem už od dětství měl o Praze různé fantazie. Díky Kafkovi, díky příběhům o Golemovi, díky němým filmům jako Pražský student, díky Trnkovi a Švankmajerovi… tyhle věci ve mně formovaly představu Prahy. A když jsme se nakonec rozhodli, že v ní film natočíme, řekl jsem studiu: ,Udělám to, když mě necháte dát na začátek filmu titulek, že je to Praha.’ Předstírat, že je to Amerika, když to přitom tak skvěle vypadá, mi nedávalo smysl.“ (NIRO)
Reklama