Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V předvečer druhé světové války je Španělsko plně v zajetí vlastních rozbrojů. Generál Franco tvrdě útočí na opoziční republikány. Rozrušená společnost je vedena již jen zákony zabezpečujícími vlastní přežití. Desetiletý Carlos, sirotek jednoho z padlých republikánů, se dostává do sirotčince, který vede invalidní ředitelka Carmen spolu s profesorem Casaresem, jenž pro umocnění mužnosti popíjí líh z naložených lidských embryí. Záhy po příchodu začíná Carlose navštěvovat přízrak chlapce, který se za záhadných okolností z ústavu ztratil. Pátrání po Santiho stopách přivedou Carlose k nečekanému objevu. V podzemních prostorách strašidelného sirotčince je ukryto zlato střežené frankistickým patolízalem, bezcitným a surovým Jacintem. Carlos stejně jako kdysi Santi, toto tajemství nedopatřením odhalil, a nyní je čas za něj zaplatit. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (397)

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Když pominu příšerný film Blade II, který je jeden z mála, u kterých jsem měl sto chutí utéct z kina, tak mě mexický režisér Guillermo del Toro pokaždé uchvátil především vizuální stránkou svých snímků i umně zpracovaným příběhem. Podobně jako ve Faunově labyrintu zde del Toro mistrně spojuje drama španělské občanské války, tentokrát však s mystériem duchařiny. Do zapadlého sirotčince přijíždí se svým poručníkem malý chlapec Carlos, který zde po svém nedobrovolném přijetí navazuje kontakty nejen s ostatními chovanci, ale také se záhadným stínem, sténajícím duchem se zkrvavenou tváří... Nejde o horor v pravém slova smyslu, jak by se mohlo zdát. Spíše je Princ bez království drama s hororovými prvky, které se v průběhu filmu tu a tam vynoří, aby doplnily tajemnou a napětím prosycenou atmosféru odlehlé usedlosti v době válečných útrap konce třicátých let. Režisér skvěle vytváří napětí mezi dalšími postavami příběhu, zejm. v případě trojúhelníku doktor Casares - ředitelka Carmen - agresivní Jacinto, perfektně zvládá práci s dětskými herci. Udržuje diváka v napětí, jehož intenzita nepolevuje za celou dobu trvání filmu. Škoda jen, že finále celého příběhu postrádá větší dávku překvapení, pointa totiž určitě nevyráží dech.. Už od první třetiny, kdy se divák seznámí se všemi postavami a rozpozná základní souvislosti, dá se docela spolehlivě říct, kterým směrem bude osud obyvatele sirotčince vést. Ovšem i přes tuto slabší stránku jde o výborný snímek. Po Princi bez království a Faunovu labyrintu bych si však příště dal i čistě válečné drama.. Bez příměsi nadpřirozena - zkrátka bych byl zvědavý, jak by del Toro natočil např. Komu zvoní hrana... :) ()

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

V tomto filmu můžeme vidět přesný režijní rukopis Guillerma del Tora, který charakterizuje jeho pozdější tvorbu. Vše co znáte z jeho filmů obsahuje prvky právě z filmu El Espinazo del Diablo. A není divu, že produkoval film El Orfanato. Naprosto dokonalá atmosféra a měl jsem mrazení v zádech i za denního světla (a to je co říct). Sice tam horrové prvky nejsou od začátku do konce, ale jen místama a jedná se spíše o drama z občanské války ve Španělsku. Po celou dobu filmu jsem si říkal, že to je jasných pět hvězdiček, ale film má v sobě jedno hluché místo, které mi tam vadilo a změnilo tempo. Ovšem ke konci už to má pořádný spád a jde to pěkně do finále. ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Těžko to brát jako čistě hororový film, když je to především drama, které je hororovým prvkem jen lehce dokořeněno. Větší hrůzu tu tedy logicky nahánějí někteří lidé, kteří jsou větší bestie než nemrtvá strašidla. Film s působivou atmosférou má mnohé společné filmy s pozdějším del Torovým majstrštykem Faunův labyrint. Osobně těmhle jeho španělským filmům dávám přednost i před Bladem či Hellboyem. ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Pozor komentář obsahuje několik SPOILERŮ, i když pointa není á la Shyamalan, přesto je lepší nechat si pár detailů až na film. ---------------------- Není to špatný film. Trpí však několika šablonovitými postavami (bezskrupulózní hajzl, nevinná dívka,...). Del Toto využívá dobu války, tedy dobu, ke které se ve svých pozdějších filmech ještě několikrát vrátí. Stejný styl pak zopakoval ve Faunově labyrintu. Film ale je parádně propracovaný, vyskytuje se v něm dost dobrých nápadů, výborná atmosféra, hudba a herecké výkony, že mu nelze dát průměrné hodnocení. Těch pár much mu rozhodně rád odpustím. Jako např. (SPOILER!!!) --------------------------------- nepřekvapivého hodného ducha. Myslel jsem si, že tu je jen jako páté kolo od vozu, jen tak, aby se mohli menší diváci čeho leknout. Ale jak se příběh vyvíjel, dostával smysl a na konci byl vyloženě nutný. I když to, že fakt nejde o zabijáka jsem poznal hned. Škoda občasné šablonovitosti, ale i tak je film velmi povedený. DOPORUČUJI VŠEM, KTERÝM SE LÍBIL FAUNŮV LABYRINT. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Spíš než o zlu ze záhrobí je tohle o zlu lidí. V podstatě i přes použití hororových prvků tu nejde o horor, ale o drama lidských povah a alespoň malou spravedlnost. Ze světa válečných sirotků, hamižných lidí a nevybuchlých bomb jde rozhodně větší strach, než z nějakých duchů. S hodnocením jsem trochu na rozpacích, protože na jednu stranu film velmi dobře vykresluje prostředí, do kterého je zasazen (a kterých nám příliš od 30. let 20. století neubylo), na druhou stranu samotný scénář mi přijde trochu nedodělaný nebo chudý na události. Nižší hodnocení je asi dáno tím, že jsem po Faunovu Labyrintu čekal více. Přesto v žádném případě nejde o špatný film a jeho shlédnutí doporučuju. ()

Galerie (64)

Zajímavosti (13)

  • Guillerma del Tora podle jeho slov ovlivnil k natočení filmu jeho strýc, který se po smrti vracel jako duch. (TylerGage)
  • Guillermo del Toro označil tento film za svůj nejoblíbenější počin. (Chatterer)

Reklama

Reklama