Režie:
Paul Thomas AndersonScénář:
Paul Thomas AndersonHudba:
Jonny GreenwoodHrají:
Alana Haim, Cooper Hoffman, Sean Penn, Bradley Cooper, Tom Waits, Benny Safdie, Skyler Gisondo, John C. Reilly, Joseph Cross, Maya Rudolph (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Lékořicová pizza je nadčasový příběh Alany Kaneové a Garyho Valentina, kteří vyrůstají, dospívají a zamilovávají se v údolí San Fernando v roce 1973. (Magic Box)
Videa (1)
Recenze (174)
Zdlouhavá výprava do sedmdesátek. Můj největší problém spočíval v tom, že jsem měl problém uvěřit Garymu jeho věk, na 15 tedy nevypadal a věkový rozdíl mezi hlavní dvojicí (i když ten tam je i ve skutečnosti). Takže jsem se nedokázal přenést přes to, co všechno dělá patnáctiletý kluk, i když scéná s náklaďákem byla zajímavá. Příběh jinak nebyl z těch nejsilnějších a celé to drželo pohromadě jen díky podivnému (ne)vztahu hlavních hrdinů. Neznámá hlavní dvojice jinak byla v pohodě a hvězdy si navíc užily svoje role, Bradley Cooper či Sean Penn si zahráli výstřední postavičky. ()
V podstatě taková teenagerovská verze Tenkrát v Hollywoodu. Akorát skromnější a bez plamenometu. Lékořicová pizza je především netradiční love story, která zároveň vzdává hold 70. letům ve Spojných státech. Hlavní protagonistické duo výborné, navíc se mi tím i potvrdilo, že Anderson umí zdatně psát i filmy komediálnějšího ražení. Ale i přestože jsou veškeré dialogy dobré a postavy zajímavé, docela mi vadila ona určitá bezdějovost. Dokážu pochopit Andersonovu touhu spíše se zaměřit na pocity a atmosféru, však přesně o tom jsou i některé jeho předešlé snímky, nicméně u tohoto typu filmů bych přeci jenom ocenil nějakou pořádnou dějovou strukturu. Člověk pak má pocit, jakoby by se ve filmovém vyprávění ztrácel, i přestože si vlastně moc dobře uvědomuje, co se děje. Celkově ale fajn podívaná s parádním hereckým obsazením, příjemnou atmoškou a vynikající hudbou. Stejně si ale myslím, že to je snímek, jenž ocení spíše američtí čtyřicátníci. Taky je hrozně divný vidět od režiséra filmů Magnolia a Až na krev příjemnou komediální love story. Je to skoro na stejném levelu, když jsem zjistil, že Craig Mazin, tvůrce Superhrdiny a Scary Movie, napsal Černobyl. Slabší 4* ()
PTA vytvořil nenápadně geniální fresku okraje světa šoubyznysu v L.A. sedmdesátých let, kam už jen vzdáleně dopadá zář opravdových velkých jmen, ale o to víc k sobě vábí všemožné bizarní figurky vyžilých hvězd, příštipkářů, odrostlých dětských aktérů, padlých šoumenů a přestárlých hledačů talentů. Každá postava, i když se mihne jen v jedné scéně či záběru, díky bravurní režii a pečlivému castingu sálá celým odžitým životem. Ale především je to dokonale odpozorovaná óda na ambivalentní vztahy a přísliby mladé lásky. ()
Příjemně odpočinkový a hezky natočený film o ničem. PTA se opět vrací do dob svého dětství... a já po Inherent Vice opět dumám jak moc u toho vlastně chci být. 70s v Americe byly zjevně fajn, bylo permanentně léto, holky nenosily podprsenky, a příležitosti byly na každém rohu... ale asi to byla doba i dost povrchní, když nic co z ní Anderson ukazuje nedokáže a ani nechce tnout trochu víc do živého. Dokonce i když nakousne bolestivý život gayů v té ještě nepříliš woke době, tak i to jen jako z půlky komediální intermezzo na pár minut. Prý pro něj bylo velkou inspirací American Graffiti, a přiblížit se tomuto filmu se mu povedlo tedy na výbornou... jenže to není moc velká výhra, když i onen Lucasův poslední film před Star Wars mě docela nudil. PTA film ušil na míru zpěvačce pro kterou roky točí videoklipy a synovi svého dvorního herce Philip Seymoura Hoffmana, vedle nich dal skvělé role Bradley Cooperovi a Seanu Pennovi, a je to od něj hrozně sympatické... no ale stejně doufám že příště nebude jen hladit, ale zase natočí něco co bude nekompromisně rvát koule jako Phantom Thread a Až na krev. 7/10 ()
Dvojhodinové vyšperkované rozjímanie nad sedemdesiatkami, ktoré bude mnoho ľudí milovať až na smrť. Bezchybne obsadené (Cooper Hoffman po tatkovi hrdo prevzal štafetu), bezchybne odohrané, excelentne natočené. A Anderson vybrakoval knižnicu tej lepšej dobovej hudby. Tam ale zábava končí. Vzťahovka o 15-ročnom trpaslíkovi, ktorý túži prefiknúť jeho o 10 rokov staršiu kamošku. Našťastie, nie je úplne vyšľahaný a toto nie sú jeho jediné ambície. Počas výpravy položiť svoju vlajku na jej telo rozbieha niekoľko biznisov – s vodnými posteľami, herňami a japonskými reštauráciami – ktoré mu potom komplikuje ropná kríza roku 1973. Pocitovo jedna, max dve hviezdy, pod tri ale jednoducho ísť nemôžem. Jedná sa totiž o remeselne precízne odvedenú prácu. --- #1 Filmy, ktorými sa PTA pri tvorbe inšpiroval, sú iná liga. --- #2 Ázijským "aktivistom" zase j*blo :D --- #3 Excuse me. What the fuck? / You don't bring this idiot to Shabbat dinner here ()
Galerie (25)
Zajímavosti (8)
- Otec Leonarda DiCapria George DiCaprio vo filme stvárnil muža, ktorý predáva Garymu vodnú posteľ. George DiCaprio bol totiž počas éry zobrazenej vo filme dosť známym v undergroundovej umeleckej scéne v južnej Kalifornii. (Muel)
- Název filmu Lékořicová Pizza (Licorice Pizza) odkazuje na slangový název pro vinylové (gramofonové) desky. (UhLee)
- Pri písaní scenára sa Paul Thomas Anderson inšpiroval filmami: Americké graffiti (1973), Bitka na Ridgemont High (1982), Repo Man (1984), Harold a Maude (1971), Absolvent (1967) a Omámení a zmatení (1993). (simonK)
Reklama