Režie:
Hark TsuiScénář:
Cheung TanKamera:
Arthur WongHrají:
Donnie Yen, Jet Li, Xinxin Xiong, Rosamund Kwan, Shi-Kwan Yen, William Ka-Kui Ho, Paul Fonoroff, David Chiang, Max Mok, Ernest Mauser, Tai-wo Tang (více)Obsahy(1)
V pokračovaní Hark Tsuiovej klasiky hlavný hrdina Wong Fei-Hung čelí fanatickej skupine Biely Lotos, ktorá sa snaží vyhnať Európanov z Číny aj za pomoci násilia, nedbajúc ani na krajanov, ktorí nasledujú západné zvyky. Wong musí pred armádou taktiež chrániť revolucionárku Dr. Sun Yat Sen. V stávke je budúcnosť Číny, preto musí Wong znovu použiť svoje bojové umenie, aby mohol zachrániť nevinných. (Jevo)
(více)Recenze (39)
Jet Li zde není jen ultimátní bojovník a respektovaný mistr, ale také znalý lékař, přesto má v praktickém a sociálním životě co dohánět. Film je o malinko chudší na akční scény a snaží se to nahradit dramatickými prvky a špetkou humoru, což se ovšem moc nedaří. Scénář je velice primitivní a děj nezáživný. Nejdřív jsem chtěl dát slabší 4*, ale protože k nim by film horko těžko vytahovaly jen bojové scény, které jsou i tak o něco horší, než v prvním díle (fyzikální zákony jsou zde popírány o poznání méně citlivě), rozhodl jsem se nakonec, že ne. Místy je to opravdu nudné a basta. 7/10 ()
Wong Fei hung ji Yi : Naam yi dong ji keung /v nasich koncinach prelozene ako Tenkrat v Cine 2/ je druhym dielom uspesneho filmu z roku 1991. Oproti kvalitnej jednicke vsak pribudlo nudy, dementnych dialogov a reziser Tsui Hark tiez nema na povedzme Akira Kurosawu/viem, jeden je z Vietnamu, druhy Japonec/ - a to ani talentom, ani nadsenim. Kung fu bitka na zaver vsak film zachranila, ale stale je to len sedivy, sivy, matny a nevyrazny priemer. Nic viac. 60 % ()
Pokračovanie výborného prvého dielu stratilo trocha na dynamickosti a komplexnosti. Čo v konečnom dôsledku nepovažujem za chybu. Stále sa jedná o vysoko kvalitnú akčnú rezanicu, ktorá nešetrí humorom, pôsobivými lokáciami a hlavnou postavou stvárnenou Jet Lim. Ten tu podáva opäť svoj štandard, ktorý ho ruka v ruke stavia do pozície medzi rovnako šikovného a zábavného Jackie Chana. Aj keď ich humor je úplne iný. Film znova ponúka nahliadnutie do histórie Číny, ktorá si pohráva s tým čo je skutočné a čo je fikcia. Tým umocňuje a mystifikuje hlavnú postavu Wong Fei- Hunga a dodáva mu nový rozmer. Tsui Hark je zručný režisér. Akčné scény sú priehľadné a nápadité, jeho snaha vypovedať o politickej a morálnej situácií v Číne na začiatku 20 storočia je takmer bezchybná. Celkovo vizuálna a príbehová zložka je na veľmi vysokej úrovni. Vtip tu má tiež svoje pevné miesto a aj napriek bláznivosti pôsobí inteligentnejšie ako eskapády Jackie Chana. Ale tá komplexnosť, ktorá robila prvý diel tak významovo hodnotný sa tu už tentokrát nenachádza. Je to solídne pokračovanie, ktorému chýba k dokonalosti naozaj málo. ()
Tsui Hark je jednou z nejvýraznějších osobností hongkongské nové vlny, který dokázal (a stále dokáže) natáčet jak zběsilé akční filmy s tepajícím rytmem a nízkou kontinuitou mezi záběry, tak i krásné - barevně i pohybově uchvacující - filmy se stínohrami a rozpustile romantickými motivy. Snímek Once Upon a Time in China 2 patří do druhé kategorie a dal by se označit za historický film s prvky kung-fu. Lékař Wong Fei-hong v podání Jeta Li přijíždí na lékařskou konferenci do malého města se svou vzdálenou příbuznou a učedníkem Foonem, ale stává se svědkem vojenské represe, revolučních aktů a terorizování sektou Bílého lotosu. Ale protože Wong je nejen lékař, ale i skvělý bojovník kung-fu, s nepřáteli si umí poradit (ne tolik už se ženou). Tsui Hark celý film koncipuje především jako střet starého s novým a tradičního s moderním, přičemž bezezbytku neschvaluje ani jedno. Měšťáky odsuzuje za jejich hloupý strach ze všeho západního (a ďábelského), a moderní lékaře ukazuje jako hlupáky, pokud opovrhují tradičním čínským lékařstvím (nakonec ho docení). Moderní je i choreografie Yuen Woo-pinga a koncepce bojových scén (boj na vratké skulptuře složené ze stolu; boj na bambusovém lešení), zasazená do tradičního prostředí kláštera... Střety mezi dvěma různými kulturami jsou ve filmu i zdrojem humoru, když Wong a Foon nevědí, jak jíst západní jídlo příborem, zvracejí v autobuse a západním zvykům navyklá tetička nesnese pomyšlení, že právě jedla psa. ()
Původně sem to chtěl docela zkritizovat, protože příběh je fakt dost špatnej a ze začátku nejsou dokonce ani souboje, jenže jak to mam teď kritizovat, když na mě film na konci vybalil naprosto úžasnej duel Donnieho Yena a Jeta Li, kterej mě úplně odrovnal, on už jejich první střet je skvělá akce na tyče, ale ta závěrečná mega bitka je ještě o třídu lepší, a hlavně Donnie to tam neskutečně rozjíždí s tim mokrým hadroprovazem, kterým drtí zdi a láme všechno do čeho udeří, navíc tomuhle super finále ještě předchází další Jetův choreograficky skvěle promakanej souboj s šéfíkem klanu, takže držim hubu a dávám zasloužený 4 ()
Galerie (1)
Photo © Golden Harvest Company
Zajímavosti (4)
- Závěrečnou píseň nazpíval Jackie Chan. (CrypzzXD)
- Kultovní ústřední melodii „A Man Should Better Himself“ nazpíval v čínské mandarínštině Jackie Chan. Kantonskou verzi pak nazpíval George Lam. (Rominator)
- Počas natáčania poslednej scény zasiahla Donnieho Yena do oblasti oka tyč. Rana musela byť zašitá, a preto je väčšina detailov jeho tváre snímaná iba z jednej strany. (m.a.t.o.)
Reklama