Reklama

Reklama

Svět zítřka

  • USA Sky Captain and the World of Tomorrow (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Gotham City, 30. léta 20. století. Životem kypící metropoli nečekaně napadne armáda obřích robotů. Ve městě vypukne panika. Kdo stojí za vražedným útokem? A proč v poslední době záhadně zmizelo hned několik světově proslulých vědců? Prvotřídní stíhací pilot Sky Captain (Jude Law), ambiciózní reportérka deníku Chronicle, Polly Perkins (Gwyneth Paltrow) a krásná mariňačka Franky Cook (Angelina Jolie) spojí své síly, aby zjistili, kdo má zdrcující útoky na svědomí. Zdá se, že za vším stojí tajemný doktor Totenkopf. Útok jeho robotických monster je jen první bitvou války o nadvládu nad světem. Sky Captain a jeho odvážné společnice podniknou dobrodružnou výpravu řadou exotických míst až do Nepálu, kde má Totenkopf svou tajnou základnu. Dokáží šíleného vědce a jeho roboty zastavit? Film, jehož vědeckofantastická zápletka je originálně situována do vizuálně atraktivního retra 30. let, nabídne divákům dosud nevídanou podívanou. Díky průkopnické trikové technice a originalitě filmařského pojetí je snímek již od prvních zkušebních projekcí považován za přelomový v rámci žánru, podobně jako kdysi původní Hvězdné války George Lucase. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (593)

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavý nápad - pomocí nejnovějších technologií natočit film, který by vypadal jako starý... Ovšem tahle nostalgická pocta starým sci-fi filmům se vážně povedla. Nejen po úchvatné, či spíše kouzelné, vizuální stránce, ale i co se týká příběhu, který je milou variací/ citací/ parodií na filmy, nejen ty již zmiňované starší. Plus několik opravdu povedených malých žertíků a vtipných situací. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Proč se tvářit, že dělám něco nového, když se tak tváří všichni kolem? Proč nepřiznat barvu, že všechno podstatné tu už bylo a nenatočit zábavné a naivní retro s futuristickými triky, roztomile příšernými hereckými výkony, atmosférou starých komiksových taškařic a dějem těch najbrakovitějších braků? Conranovi se to podařilo na velmi dobrou... Jeho Svět zítřka je dobře vyváženou směsicí retra (vše výše vyjmenované) a moderních technických postupů se zvláštní atmosférou kolorovaných filmů, starých fotografií a komiksů. Být tam ještě více humoru a nadhledu, byl by Svět zítřka takřka bezchybný, blízce příbuzný s podobně pojatou trilogií Indiana Jonese. Takhle jej občas kazí až přílišná zakoukanost do vlastní vizuální dokonalosti a nedostatečný odstup od triviality příběhu. Jenže stále funguje jako podívaná až parodicky schematická, nakažlivě zábavná, dobrodružně divoká i vesele pitoreskní. Hra na retro Conranovi a spol. vychází takřka na všech frontách (střih, herecké výkony, režie, soundtrack, výtvarná stylizace) a pokud ji přijmete, čeká vás jeden z nejzábavnějších filmů letošní sezóny. Při vší naivitě mnohem inteligentnější než 99% dobrodružné produkce made in Hollywood. Mimochodem, není symbolické, že vstup do nové vizuální epochy filmu se děje právě designerským návratem k nesmrtelný létům 20. a 30.? ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Vizuálne spracovanie je proste úžasné, vďaka nemu (a hlavne vďaka nemu) sa na tento film tak rýchlo nezabudne. Všetko čo uvidíte okrem hercov bolo vytvorené na počítači. Nebolo to nič nové, CGI technológia sa používala už roky, ale nikto dovtedy takto nevytvoril celý celovečerný hraný film. Napriek všetkým nedostatkom sa na tento film dá pozerať. A čo viac, je to príjemné sledovanie. Nie je to film pre každého, ale ak máte takéto žánre radi, treba si to pozrieť. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Ale jo, není to špatnej film. Možná trochu příliš jednoduchej a semtam vyumělkovanej, ale o to tvůrcům šlo. Jediný větší problém (kromě opravdu hloupoučkého děje) mi tu přišlo tvrzení tvůrců, že je to točeno jako staré filmy. A to je BLBOST! Žádnej starej film nebyl takhle točenej. Nikdy (a to i když pomineme celopočítačovou výpravu) nebyly filmy točený takhle. Třeba kamera bývala statická. Tak statická, že se vám zdálo, že by se nepohnula i kdyby začalo zemětřesení. Žádné nálety nebo pohybová akčnost. Kamera se prostě skoro nehnula. Za další dialogy. Dialogy bývaly trošku jiné. Ne stříhané jako dnes, kdy herec pronáší svůj proslov a na odpověď druhého herce si počkáme obvykle až po střihu. Kdepak. Dřív byly rozhovory třeba jeden dlouhej záběr, kdy herci pořád hráli. A skončil rozhovor a skončil záběr. Jen tak maně mě napadá scéna o rozhovoru ve filmu 451 stupňů Fahrenheita, která trvá aspoň tři čtyři minuty a herci celou dobu mluví a jdou a kamera se před nimi veze na vozíčku. Takže tolik k té starobě filmu. Jo, vizuální stránka je zestaršena, rozmazána a okolorována, aby to vypadalo staře, ale to je všecko. Jinak to s filmy zlatého věku scifi nemá nic společnýho, možná kromě té megalomanie a potrhlýho vědce. Koukat se na to dá, ale kdyby tenhle film nikdy nenatočili, přežil bych to bez újmy. Ale za nevyplněnou snahu o velký spektákl ty tři dám. ()

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Uhh toľká škoda. S obrovského potenciálu čo tento film ponúkal využiť len 80%. Ja som totiž trochu rozmaznany z The Incredibles, kde boli akčné scény dokonalé a tento film mi ich trochu pripominal. Ono je to taký mix medzi Bondom, Incredibles, Indiana Jonesom, a neviem čím ešte. Každopádne je to prijemné primonenutie naivity sci-fi 40-tych rokov. Retro skoro dokonalé. ()

Galerie (181)

Zajímavosti (23)

  • Celý film bol najprv načrtnutý pomocou ručne kresleného obrázkového scenára a až potom bol vytvorený ako počítačovo generovaná 3D animácia, na ktorej pracovala 100 členná skupina digitálnych animátorov. (Greenpeacak)
  • Retro sci-fi se podařilo debutantovi Kerrymu Conranovi natočit za 40 mil. dolarů (některé zdroje uvádějí sumu 70 mil.) a za první víkend (17. - 19. 9. 2004) v amerických kinech si Sky Captain vylétal 15,5 milionů. Do konce roku stihl vydělat necelých 38 mil. dolarů. (imro)

Související novinky

Wachowští jsou zelení

Wachowští jsou zelení

27.11.2007

Na tuzemská kina právě útočí Beowulf a i v této souvislosti není pochyb o tom, že stojíme u zrodu čistě digitální kinematografie. Jistě, pořád má za sebou jen první krůčky (vyvíjejí se technologie a… (více)

Reklama

Reklama