Režie:
Gus Van SantScénář:
Joseph StefanoKamera:
Christopher DoyleHrají:
Vince Vaughn, Anne Heche, Julianne Moore, Viggo Mortensen, William H. Macy, Robert Forster, Philip Baker Hall, Anne Haney, Chad Everett, Rita Wilson (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Zlodějka na útěku, Marion Crane (Anne Heche), najde útočiště v motelu spravovaném Normanem Batesem (Vince Vaughn) - mužem, jehož oběti se utkávájí s jeho tajemnou "matkou". Marion se brzy stane další obětí a její zmizení podnítí její sestru (Julianne Moore) a soukromého detektiva (William H. Macy) k okamžitému vyšetřování. Brzy oba objeví morbidní závazek Normana k jeho záhadné "matce" v Bates Motel. Režisér Gus Van Sant´s přispěl ke všem novým napínavým verzím filmu Alfréda Hitchcocka - PSYCHO. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (250)
S tímhle filmem je to jako s obrazem. Jakou uměleckou hodnotu má sebelepší kopie? Nulovou. Nejvýš můžeme uznat plagiátorovu řemeslnou dovednost. A ta nestojí nikdy za víc než za jednu mizernou hvězdičku. (V postatě nechápu smysl "přetáčení" starých filmů novějšími verzemi téhož. Dalo by se ještě pobrat, když báječní muži s americkou klikou dělají remaky evropských nebo asijských filmů. Jejich publikum není zvyklé číst titulky, tak to jednoduše natočej znovu, aby jim lidi v kinech nebrblali. Ale něco jiného je udělat remake a něco jiného je natočit tentýž film. Největší rozdíl mezi původním a novým psychem tkví v neskutečně inovátorském přístupu "že to bude v barvě". Když navíc Perkinse nahradil (ve své době populární) Vaughn (po kterém už dnes zaslouženě neštěkne ani pučálkovic Amina), odebrala se výsledná atmosféra do věčných lovišť.Tento film původní Psycho nikam neposouvá, je to pouhý sprostý plagiát, který ani zdaleka nedosahuje kvalit originálu. 5% ze sta. Bez slitování.) ()
Nesledovatelné. Vaughn se sice snaží a nemám problém mu Batese uvěřit, ale když byla konečně odpravena zoufalá Anne Heche a nastoupila přidrsnělá Julianne Moore s walkmanem, začal jsem vidět rudě a vzdal to. Mistra Alfreda nijak bezhlavě neuctívám, ale Psycho je nezapomenutelné a proto tohle zkrátka vyjít nemohlo. ()
Psycho bylo v mnoha ohledech podvratný a kontroverzní experiment filmaře, který celý život točil "pravé hollywoodské filmy". Van Santovo Psycho je ošuntělý ustrašený film. Gus nemá zrovna pod čepicí, to prostě z rozhovorů s ním a z jeho vystupování vyciťuju, a funguje tehdy, když točí instinktivně a impulzivně. Natočit remake Psycha, to chce hodně přemýšlení a koncentrace... Asi je jasné, kam tím mířím. Ten film je ve výsledku směšný nejen tím, že se skoro neliší od originálu, ale ještě víc tím, když se zrovna rozhodne udělat krůček vedle. Proč třeba začne hrát slavná hudba ve sprchové scéně o tři vteřiny později? Protože van Santa nenapadlo jiné ozvláštnění - opravdu až roztomilá ukázka bezradnosti. Drž se holt artu, Gusi, tam to vždycky okecáš uměleckým záměrem. Překopírovat přesně konstruovaný film s tím, že několik scén nesmyslně rozplizneš, není dobrý nápad. ()
::::::::::::::::::::::: Mě se to líbilo. Viděl jsem dříve tenhle remake, než originál. Je pravda, že tento film může fandy originálu pobouřit a taky, že je naprosto zybytečný, ale byl to Santův ( ne Clausův ,-) ) sen, tak mu ho neberme, vlastně už to ani nejde, on si ho splnil. Tak mu poblahopřejme za IMHO skvěle odvedenou práci a nechme to být :-) Anne Heche je velmi nesympatická herečka a ve filmu se mi přímo hnusila. Nevím proč. Vince byl výtečný, jako vždy !!! ::::::::::::::::::::::::::::: ()
Ak by som tak ako Gus van Sant získal dôveru nejakého veľkého štúdia a teda i peniaze na ďalší projekt, rozhodne by som ich nevyplytval na tento postmoderný (?) experimentálny (?) počin, či už je extrémne naivnou alebo extrémne sofistikovanou (vložené masturbačné intermezzo nie je nič extrémne sofistikované) poctou originálu. Táto redefinícia remaku (reamake sa rovná kópia originálu) mi pripadá úchylná rovnako ako Norman Bates. Alebo že by tu šlo o výsmech remaku ako žánru, ktorého prítomnosť je znakom úpadku? Pokiaľ áno, tak potom stačilo napísať esej do novín - vyšlo by to trochu lacnejšie. Van Sant chcel možno nakrútiť najkontroverznejší možný film v dejinách kinematografie. Možno sa mu to podarilo. Možno za cenu toho, že zároveň nakrútil film najhlúpejší. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (23)
- Pre rolu Marion sa uvažovalo aj o Nicole Kidman a Drew Barrymore. (rador)
- V poslednej scéne je matkin monológ zmesou 3 hlasov: matky z tejto verzie, matky z verzie z roku 1960 a Normanov hlas. (rador)
- Kuchyňský nůž použitý ve slavné scéně patří dle titulků Johnovi Woo. (duklak2)
Reklama