Reklama

Reklama

Maso a krev

  • Česko Krev a maso (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Na začátku šestnáctého století zuří kdesi v západní Evropě jedna z mnoha šarvátek podporovaných dosud ještě stále netuchající morovou nákazou. Italský šlechtic Arnolfini (Fernando Hilbeck) se snaží za každou cenu dostat zpátky svůj hrad a slíbí bandě žoldáků několik hodin plenění, pokud se jim podaří ho dobýt. Jenže žoldnéři jsou horší jak smečka vlků a tak se rozhodne svůj slib změnit. Odebere jim zbraně i kořist a pár jich pro výstrahu nechá pověsit. Malá skupina z nich vedená Martinem (Rutger Hauer) se ale rozhodne svou křivdu napravit loupením. A jaké je jejich překvapení, když se jim do kořisti připlete i sličná nastávající choť Arnolfiniho syna Stevena (Tom Burlinson) Agnes (Jennifer Jason Leigh). A netrvá dlouho a Martin se zamiluje... (monolog)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (205)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Název skutečně nelže - Verhoeven se ve středověku cítí jako doma, resp. je to středověk á la Paul V. Fascinovalo mě, jak se úspěšně vyhýbá prakticky jakémukoliv klišé žánru. Proč řešit dobro a zlo, kdo je hrdina a kdo padouch? Tady není nikdo lepší než ten druhý, jsou jen živí a mrtví. Brutální násilí a sex, rozhodně žádná romantika (nabízí se srovnání s Jestřábí ženou ze stejného roku, kde Rutger Hauer taky hrál). Skvělý film. **** 1/2 ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Syrová a drsná doba to byla a takový je i tento film. Bylo by ale mylné si myslet, že je přeplněný brutálními scénami a krutostmi a každý, kdo to od něj bude čekat se zklame. Syrovost a drsnost je tu někde jinde, v lidech. Nechovají se však jako namakaní drsoni v akčňácích, ale spíš jako dravé šelmy, jako hladoví lvi v aréně. Jde tu o boj o život a o přežití, o to se mít co nejlíp a dokud to jde, tak si nacpat břicho k prasknutí. A když už nic nezbylo, tak co, jinde se zase budeme mít dobře. Jde tu taky o přístup k životu, kde hlavní slovo má Bůh a různá znamení. Kde pozemský život je jen přechodná stanice mezi ničím a rájem, a nebo naopak peklem. Kde nikdo není bez chyby, kde čestné slovo neznamená vůbec nic. Kde člověk daleko nedojde, pokud nemá oči i na prdeli a pokud možno nůž tamtéž. Kde obyčejní lidé jsou jen posluhovači a nástroje těch mocných a bohatých a obdařených "šlechetným" původem. Pravda, pár výhrad bych ale měl. Převážně se však týkají té vědecké části scénáře, kdy má mladý Arnolfini už v roce 1501 plnou pusu DaVinciho (1452-1516) a na základě jeho studií vytváří tank ze dřeva s jakousi výsuvnou plošinou. Kdyby na tom dělal pár let, tak neřeknu, ale jeden den i se stavbou, kterou navíc provedli jeho vojáci, to je trochu moc. Jinak Rutger je jako zhýralej a pohádkou moci posedlej žoldák ideální. Ty jeho světlý oči se přesně hodí k typu bojovníka, jakýho hraje. Myslím, že Maso a krev (mám raději alternativní název Růže a meč) je jeden z nejlepších představitelů pseudohistorickýho filmu vůbec. Atmosféra středověku, jak si ji představuju, se povedla dokonale. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tak předně, děj filmu se má odehrávat v roce 1501.Těžko tedy hovořit o středověku jak zde řada komentujících dělá... (..já vím, byl tam hrad, princezna, kralevic, král a bojovníci s mečema - tak to krapet mate..:-). Film měl na začátku slušný potenciál a úvodní bitva vypadala docela solidně, ještě i panovníkovo povolení k jednodennímu plenění se plně krylo s tehdejšími zvyklostmi vítězného vojska. Jakmila však na scénu vstupuje Jennifer s alabastrovou pletí začíná se nám historický film solidně se rozjíždějící díky nedodržení panovníkova slova mělnit. Nic mu nepomáhá naturální zobrazování drsných a sexuálních scén (mrtvé novorozeně, znásilnění, románek pod oběšenci atd..). Předesílám že nejsem citlivka. Když koukám na film z těchto dob, nečekám žádné vymydlené herce. Naopak pokud nemají řádně mastné vlasy, ubírám hodnocení. To platí i o krvi a násilí vůbec. Psal jsem to už u Ironcladu (2011). Tohle byla drsná doba. A očekávám, že ji tvůrci tak podají. Kdo to má rád s dezertním příborem, ubrouskem a jemně pocukrované ať kouká na papundeklového Prvního rytíře (1995) nebo rovnou Angeliku.. Jenže tady mi připadalo, že to násilí jaksi dominovalo chabému ději. Uznávám, že na rok 1985 to asi muselo působit dost kontroverzně a MGM docela překvapili. Jenže jenom drsnost některých scén, nedržících navzájem moc pohromadě nestačí. Mně tedy ne. Od poloviny se film mění v jakousi podivnou, těžko uvěřitelnou báchorku, kdy unesená a znásilněná šlechtična se zamiluje do svého únosce (Stockholmský syndrom?), mor se šíří rychlostí nákazy v zombie filmech posledních let a závěrečné útěkové eskapády ať už Arnolfinihu juniora pomocí blesku s celou řadou silvestrovských pyrotechnických efektů či zázračný únik Rutgera mi nadzvedly obočí...Závěr se zachráněnou princeznou s kulisou hořícícho hradu a Rutgerem lezoucím z komína mi už spíše připomínal pohádku O létajícícm ševci.... Škoda. Mělo to ten feeling, bylo to správně, mastné, špinavé, surové, krvavé a páchnoucí... Bohužel to nemělo solidnější děj. Takže zbyla jen špinavá páchnoucí pachuť. Tři ukradené zlaté kalichy. * * * ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Opravdu úsměvná variace středověku s nevídaně kreténským mysteriózním (?) "feelingem" a rádoby krvavými akčními scénami. Celé poselství tohoto filmu opravdu nechápu, jelikož občas má divák tzv. WTF pocit a říká si jestli měli tvůrci všech pět pohromadě. A věřte tomu nebo ne, to dvouhodinové hašteření herců působí všelijak jen ne filmově. Očividně byly časy, kdy byl Verhoeven ještě v plenkách a do šokujícna a mraziva měl ještě ke zdolání velký kus cesty. Alespoň se na tomto paskvilu nacvičil. Bohužel však způsobil i v podstatě konec Rutgera Hauera, který se postupem času začal objevovat stále více a více ve vedlejších rolích, což je relativně podivné, neboť i jako úchylný žoldák s kolečkem navíc má poměrně dost charizmatu. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Až na dobrou atmosféru a výpravu je ten film hrozná ptákovina. Z tvrdého žoldáka a lupiče je najednou trapák, kterému bych měl fandit? Verhoeven staví na nekorektnosti, která, jak je u něj obvyklé, sklouzává do úchylnosti, až mám pocit, že při natáčení držel v ruce i něco jiného než kameru. Nezbývá než citovat kolegyni Rozum i cit, jež ve svém komentáři pro změnu cituje svého přednášejícího: ,,Dnešní výklad se vám bezpochyby bude líbit. Obsahuje totiž sex, násilí a ničení cizího majetku." ()

Galerie (53)

Zajímavosti (14)

  • Film je částečně založen na nevyužítých scénách a materiálu ze seriálu Floris (1969), ve kterém debutoval režisér Paul Verhoeven a ve kterém také hrál Rutger Hauer. (Terva)
  • Film inspiroval tvůrce Berserka Kentaró Miuru, který v rozhovoru v roce 2003, kdy získal cenu Tezuka Osamu Cultural Prize for Excellence (2002), uvedl, že design hlavního hrdiny Berserka Gutse vytvořil podle postavy Martina v podání herce Rutgera Hauera. (classic)
  • Poté, co Verhoevenovi přestaly stačit pokusy o získání vládních dotací na jeho kontroverzní nizozemské filmy, hledal pro tento film finanční prostředky jinde a nakonec získal většinu rozpočtu od hollywoodského studia Orion Pictures. Orion si však brzy vyžádal změny, protože měl pocit, že film potřebuje milostnou zápletku; místo vztahu mezi Hawkwoodem (Jack Thompson) a Martinem (Rutger Hauer) tak byla představena Agnes (Jennifer Jason Leigh) a pozornost se obrátila k jejímu milostnému propletení s Martinem i Stevenem (Tom Burlinson). Verhoeven později řekl: „Zpětně si ale myslím, že jsme měli zůstat u Hawkwooda a Martina. Trojúhelníkový vztah Martin-Agnes-Steven je nyní hlavní dějovou linií. Neúspěch filmu byl pro mě lekcí – už nikdy nedělat kompromisy ohledně hlavní dějové linie scénáře.“ (classic)

Reklama

Reklama