Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Byl naprogramován tak, aby sloužil veřejnosti, udržoval pořádek, chránil nevinné, zneškodňoval zločince, kteří ovládli ulici. Napůl člověk, napůl stroj, ale celý policista - říkají mu RoboCop. Obří průmyslová společnost OCP převzala kontrolu nad policejním útvarem ve městě a od té chvíle přišlo o život 31 policistů. S rostoucí zločinností je třeba něco udělat. Vědcům a technikům se ale první pokus nezdaří - jejich robot zabije omylem nevinného člověka. Potřebují něco tak dokonalého, jako byl policista Murphy - než ho gangsteři rozstříleli na kousky - ale nezranitelného. Mladému vědci Mortonovi se podaří úžasná věc - spojí to, co zbylo z Murphyho s nejmodernější technikou a na světě je RoboCop - sen každého policejního náčelníka. RoboCop předčí ve své výkonnosti všechna očekávání - při jeho neuvěřitelných akcích se tají dech a naskakuje husí kůže. Jeho dokonalost má malou chybičku, která se stane osudnou těm, kdož pod záminkou ochrany veřejné bezpečnosti doufali, že totálně ovládnou město... (INTERAMA a.s.)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (668)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

RoboCop je film pro příznivce akčního žánru a krvavé podívané bez většího přesahu pro ostatní diváky. Řemeslně slušně zpracované, na to je Paul Verhoeven dostatečně zkušený a zručný. V některých momentech je to lehce fašounsky nahnědlé, ale to u Verhoevena není opět žádným překvapením. Celkový dojem: 40 %. Film, který těží z nostalgie a z teenegerského diváckého úhlu pohledu. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Nejlepším filmem o zmrtvýchvstání Ježíše Krista je původní RoboCop! Tedy pokud se do úvahy berou i alegorie. Kultovní RoboCop Paula Verhoevena patří mezi nejlepší akčňáky 80. let, který s odstupem času zcela odpovídá době svého vzniku, přesto i po letech má velmi výraznou pozici.   Samotný Verhoeven chtěl do filmu skutečně zapojit podobu se zmrtvýchvstáním Ježíše Krista, především chtěl ovšem natočit takový klasický western v dystopickém prostředí. Původní RoboCop poté nejen víceméně dokázal předpovědět budoucnost města Detroit a též budoucnost, pod povrchem akčního béčka se ovšem navíc skrývá i parádní satira, která si utahuje z americké okázalosti i oslavy násilí. Toho je v samotném RoboCopovi ostatně požehnaně.   RoboCop je zároveň příběhem o souboji člověka se strojem, v tomto případě i v rámci psychologické roviny, kdy se kyborg musí vyrovnávat se svou minulostí člověka a snažit se přitom alespoň částečně nepřijít o své lidství. Prohnilost korporátních společností, korupce, boj s identitou i lidskostí. S odstupem času RoboCopovi na kráse ubírají především pořád tak trochu zastaralé digitální efekty (i když má souboj s ED-209 pořád své kouzlo) a přesto je to i po 35 letech solidní akční podívaná, která je pod povrchem přeci jen víc než pouhou akční podívanou.   RoboCopem se sice mohli stát Arnold Schwarzenegger nebo Rutger Hauer, volba nakonec ovšem padla na Petera Wellera. Především i proto, že mě dle Verhoevena ideální čelist, což je i u RoboCopa tak trochu klíčové. Weller se následně projevil jako skvělá volba, která v rámci možností z této role vymačkala maximum a i pod vrstvou make-upu a většinu času především masky, ze které šlo skutečně vidět pouze čelist Weller vymačkal maximum a skutečně dokázal dát duši ochránci Detroitu, kterému by člověk nechtěl zkřížit cestu.   Skvělý soundtrack Basila Poledourise, především ústřední hudební motiv, který patří mezi ty nejlepší hudební motivy 80. let. Tenhle hudební motiv dokáže přesně prodat atmosféru téhle brutální, zábavné a především chytré akční podívané, která s odstupem přesně definuje Verhoevena jako výjimečného tvůrce, kterému by dneska dost možná dveře do Hollywoodu už nikdo neotevřel......... ()

Reklama

Nin 

všechny recenze uživatele

Robcop je klasika - nesmrtelná stejně jako samotný hlavní hrdina. Viděl jsem ho zhruba dvacet let po uvedení do kin a teď znovu po dalších dvaceti let a je to pořád skvělý biják. Nijak zvlášť nezestárnul ani navenek, protože kostým s maskou i bez vypadá stále zatraceně stylově. Robocop má béčkový, ale přesto poutavý příběh obalený brutalitami a stylovými akčními scénami,  a zároveň je to vyvedená přehnaná satira Ameriky, ve které se černým humorem nešetří. Super. (8/10) ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $13miliónovTržby USA $53,424,681Tržby Celosvetovo $62,500,000Tržby za predaj Blu-ray v USA $453,438 //počet predaných kusov 33,864Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ Film zdobí výborná technická stránka, kde triky a masky hrajú hlavnú úlohu, taktiež príbeh ma fajn momentky, občas príde aj na nejaké to odľahčenie, nechýbajú krvavé scény a brutalita, vydarená akcia, skvelá hudba od Basila Poledourisa. Nuž keď sa to pekne všetko zhrnie dá sa povedať, že režisér Paul Verhoeven bol pri chuti a ponúkol týmto filmom mix všetkého možného, vrátane jemu neodpustiteľnej štipky erotiky. /85%/ ()

Shit 

všechny recenze uživatele

První a taky nejlepší film ze série o Robocopovi, hlavně proto že zaujme svým originálním nápadem a v dalších dílech už se jen opakuje totéž, takže to je už míň zaživný. Nedá se říct že tenhle první díl má nějaký skvělý efekty nebo herecký výkony či úchvatnou hudbu, ale jako celek to dá skvělej film s obstojnou akcí a slušným příběhem, kterej je sice docela předvídatelnej, ale u podobnýho filmu zaměřenýho na akci ani neni potřeba nějakej promyšlenej scénář. Na svojí dobu určitě super film, ale dneska už jsou takových filmů spousty, ale za ten originální nápad přidávám hvězdičku ()

Galerie (122)

Zajímavosti (111)

  • Ústřední téma v RoboCopovi se týká korporátní moci. Scenárista Michael Miner věřil, že Detroit je město zničené americkými korporacemi. Miner, samozvaný hippie, který vyrůstal v době skandálu Watergate a války ve Vietnamu, byl kritický k pro-obchodní politice prezidenta Ronalda Reagana. Novinářka Rita Kempley uvedla, že Detroit vytvořený scenáristy Neumeierem a Minerem je sužován znásilňováním a zločinem a „Reaganomika“ (Reaganova politika) se v něm zvrtla. Novinář Drew Taylor popisuje film jako vyobrazení nespoutaného kapitalismu politiky Reaganovy éry, která byla tzv. „brutálně realizována“. Korporace tu vedou doslova válku a policie se stává entitou řízenou ziskem. Miner řekl, že nekontrolovatelná kriminalita je zvláště obavou republikánů a pravice. Film RoboCop však svádí vinu na drogy a privatizaci veřejných služeb, jako jsou nemocnice, věznice a policie. Dave Kehr napsal, že film zobrazuje gentrifikaci a kriminalitu jako ekvivalenty. Kritika politiky Reaganovy éry byla ve scénáři, ale Verhoeven osobně nerozuměl městské politice, jako je privatizace věznic. "Starého muže" (Dan O'Herlihy) považoval za člověka morálně správného, ale ignorujícího chyby, které se kolem něj děly, což z něj dělalo spoluviníka. Přesto mu dal spásné rysy, aby si zachoval pocit naděje. Peter Weller (RoboCop) prohlásil, že tzv. "trickle-down economics" (obhajující snížení daní velkým a bohatým firmám a jednotlivcům), kterou zastával Reagan, byla pouze snůška "keců" a nefungovala dostatečně rychle pro ty, kteří ji potřebovali. (Jan.Kanak)
  • Ve scéně, kdy se Clarence Boddicker (Kurtwood Smith) na policejní stanici dožaduje práva na telefonní hovor, měl říci větu: "Just give me my phone call." Herec se zeptal Paula Verhoevena, jestli by nemohl říct "Just give me my fucking phone call" a k tomu plivnout na stůl krev. Verhoeven nadšeně souhlasil. (Šindy)
  • Scenáristi a producenti se obávali, že by policajty mohl urazit způsob, jakým jsou ve filmu vyobrazení. Výsledek byl však přesně opačný, policajti tenhle film milovali. (Jan.Kanak)

Související novinky

10. ročník Future Gate sci-fi film festivalu

10. ročník Future Gate sci-fi film festivalu

13.09.2023

Největší středoevropský filmový festival sci-fi filmů a kultury Future Gate odstartuje svůj jubilejní desátý ročník 26. září v pražském kině Lucerna a následně se přesune do Brna. Kromě hlavní… (více)

Seriálové rebooty na cestě

Seriálové rebooty na cestě

16.04.2023

Milovali jste v dětství Pobřežní hlídku, Hvězdnou bránu, RoboCopa nebo snad Pravou blondýnku? Pak vás možná bude zajímat, že se všechny tyto značky a pár dalších dočkají v budoucnu seriálových… (více)

RoboCop našel režiséra

RoboCop našel režiséra

21.11.2019

Vycházející australský filmař Abe Forsythe (Little Monsters) byl čerstvě najat k režii chystaného filmu RoboCop Returns pro MGM a Atlas Entertainment. Forsythe tak nahrazuje Neilla Blomkampa, který… (více)

RoboCop přišel o režiséra

RoboCop přišel o režiséra

16.08.2019

Režisér filmů Elysium a především chváleného District 9 Neill Blomkamp se té smůly nezbaví. Jeho pokračování Vetřelce se Sigourney Weaver bylo zaříznuto poté, co se Ridley Scott rozhodl pokračovat ve… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno