Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když přijíždí podplukovník Frank Slade (Al Pacino) do New Yorku, je právě víkend Díkůvzdání. Chce si v tyto dny opět užít života na vysoké noze - vybraná jídla, nádherné ženy, vozy se šoférem a apartmá v hotelu Waldorf - Astoria. Slade je skutečně originální drsný chlapík, který má v sobě něco z básníka. Těžko se ale vyrovnává s tím, že nedávno oslepl. Na jeho cestě ho proto doprovází student Charlie Simms (Chris O'Donnell). Je to slušný mladík, který se však ocitl na svízelné životní křižovatce. S Frankem projde školou života a zažije něco, co se dá prožít jen jednou. Jejich drsná, objevná a často až přemrštěná dobrodružství, je oba navždy změní. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (526)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Existuje kategorie filmů, která v první řadě člověka donutí vrátit se ke dříve hodnoceným titulům, změnit na ně pohled a opravit počet hvězdiček jim přisouzených. V případě Vůně ženy jsem nejdřív shlédl italský originál a přisoudil mu čtyři silné hvězdičky, po nynějším shlédnutí amerického remaku musím přidat pátou hvězdičku a u Brestova filmu nemůžu jít víc než na tři. Což o to, snímek je to pořád dobrý, jenže v té konfrontaci člověk pochopí, co to znamená umytý, vyžehlený a navoněný komerční titul proti syrovému uměleckému dílu, které se neohlíží na úspěch u nejširší divácké obce a podřizuje se především tvůrčím záměrům scénáristy a režiséra. Al Pacino svého plukovníka hraje skvěle, jenže Vittorio Gassman v italské verzi svého kapitána Fausta nehraje, on jím prostě je. A je jím proto, že mu scénář nepředepisuje patetické kecy, předvídatelné sentimentální chování a žvásty. Gassmanův důstojník autenticky nenávidí, závidí, ponižuje, touží a miluje, jeho americký protějšek se pohybuje v rámci přeslazeného scénáře, který se mění v závěrečné půlhodině v typicky hollywoodský kýč. Pistole v americké verzi je jen rekvizita, která slouží k efektní scéně, kde divák spolu s Al Pacinovým společníkem počítá, za jak dlouho rozebranou zbraň dá slepý důstojník dohromady, k několika dialogům a ke zdánlivě vyhrocené scéně, kde už divák dopředu ví, že musí v duchu očekávání publika dopadnout dobře. V italské verzi je to skutečná zbraň, která může kdykoliv ublížit a zabít. Italský kapitán chlastá a kupuje si děvky, jeho americký protějšek o tom maximálně mluví a zmůže se na pár vulgarismů. U amerického filmu se vlastně divák nemusí bát ani o plukovníka, ani o studenta Charlieho, protože je jasné, že vše se nakonec musí v dobré obrátit. Ten rozdíl mezi evropským a americkým pojetím dramatu je zkrátka drastický. Celkový dojem: 65 %. ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Pokud by u tohoto filmu platila okřídlená fráze, že samotný hrdina je tak dobrý jako jeho protihráč, tak si to Martin Brest prokoučoval na celé čáře. Proti natolik matnému Chrisu O´Donnellovi neměl šanci ani výborný Al Pacino, a to i kdyby se rozkrájel. Plukovník očividně neměl vůči komu hrát a jeho spoluhráči byli natolik neviditelní, že ani svým óbrtalentem si nemohl vymodlit lepší film. ()

Reklama

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Bo Goldman .. Je mi jedno jestli se někomu zdá (nebo dokonce je) příběh (ne)věrohodný a konec slabý nebo kdovíjaký.. Pro mně rozhodně není. ___ Působivý snímek, na němž mne poutalo něco nepopsatelného už od začátku a okamžitě po prvním zhlédnutí jsem si jej zamiloval! Výborný scénář, režie a herecké výkony jsou už jen třešnička na celkově výtečně silném a propracovaném dramatu. ()

Ducharme 

všechny recenze uživatele

Fantastický Al Pacino, který vytáhl průměrný a místy i vyloženě podprůměrný film s přepálnou stopáží až na 83%. Nejspíš mi muselo něco uniknout, protože tohle byl podle mě jen další americký potleskový patos. Brest vsadil na vždy přitažlivé téma točící se kolem sebevraždy a jako pojistku použil ještě postiženou postavu. A ty lidi mu to sežrali. Asi taky nakonec zatleskám, bujaře zavýsknu a zatlačím slzu radosti. 2 za Ala. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Bohužel opět až moc přímočarý příběh, kterému jednoduše nemohu věřit. V podstatě jde o střet dvou různých povah, spíše snad životních postojů i systémů. Ten Charlieho je obyčejný, známý a vůbec nijak zvlášť zajímavý. Zato svět plukovníka Franka Sladea nás musí od začátku ohromit svou rozlehlostí, obsahem i hloubkem, neboť tento slepý veterán je vskutku kultivovanou, šarmantní a značně tajemnou osobou, která se však těžko vzdá toho, čemu ráda navykla. Brzy nás napadne, o co tady asi tak půjde a jakpak to všechno hezky dopadne. Obě tyto osobnosti se navzájem doplní, pomohou si vyřešit své problémy (V případě školních problémů Charlieho je to obsahově hodně ubohé. Neříkám, že Al Pacinův výstup v aule školy nebyl efektní, avšak to, co následovalo, reakce přítomných a celé vyústění sráží film alespoň o dvě kategorie dolů.) a rozejdou se obohaceny a vyrovnány. Proč? Proč z tak zajímavého tématu udělat až takhle sentimentální kousek? Proč musí být absolutně skvělý herecký výkon Al Pacina zasazen do tak nevěrohodného prostředí? Teď jsem opravdu zvědav na originál! - Po zhlédnutí absolutně odzbrojující italské verze mám chuť ještě jednu hvězdičku odebrat. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (26)

  • Všechny scény v hotelu, kde se ubytovali Frank (Al Pacino) a Charlie (Chris O'Donnell) při návštěvě New Yorku, se točily v noci, aby mohl hotel během dne normálně fungovat. (casyy)
  • Scéna, ve které Frank (Al Pacino) upadne přes popelnici, nebyla ve scénáři ani plánovaná. (don corleone)

Reklama

Reklama