Režie:
William Brent BellScénář:
David CoggeshallKamera:
Karim HussainHudba:
Brett DetarHrají:
Isabelle Fuhrman, Julia Stiles, Rossif Sutherland, Hiro Kanagawa, Jade Michael, Stephanie Sy, Lauren Cochrane, Erik Athavale, Matthew Finlan (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Příběh zlovolné dívky Esther z hororu Sirotek dostává novou kapitolu. Vyšinutá žena Leena Klammer je pro dobro světa zavřená v ústavu pro duševně choré kdesi v Estonsku. Vysoce inteligentní, promiskuitní Leena je zlo v lidské podobě, trpí řadou psychických poruch a ve svých třiceti letech vypadá jako dítě. Jednoho dne se jí brilantním způsobem povede z blázince utéct a rozhodne se naplnit svůj neméně perfektní plán. Vydává se do Ameriky, kde se vydává za ztracené dítě Esther ze zámožné rodiny. To se jí podaří, ale její zmanipulovaný a vysoce spokojený život obyčejného děvčete se nečekaně zvrtne. Esther je následně vhozena do nervy drásajícího souboje se svou novou matkou, která je připravená udělat cokoliv a svou rodinu před vražedným dítětem ochránit. (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (204)
Jednotka bola viac psychologická dráma než horor. Dvojka, respektíve prequel, je už len jednoduchý béčkový slasher. Vo všetkých smeroch tak ideme o triedu-dve nižšie, čo poznať už z úvodu, kde skrátka nedáva nič zmysel a vidíme explicitne tri krvavé vraždy. Ak sa ale dokážete ihneď prepnúť do patričného guilty pleasure a antilogického módu, tak vás príjemne prekvapí aj zvrat v polovici a istým spôsobom sa budete baviť až do konca. Ak by nešlo o životnú úlohu dokonale obsadenej Isabelle Fuhrman a Julia Stiles by nebola taká pragmatická bitch, až neviete koho skôr by ste sami najradšej zabili, na tri hviezdy by to určite nebolo. 50% ()
první Orphan se mi svého času hodně líbil. Měl výbornou pointu a skvělou Isabelle Fuhrman, která ve svých dvanácti letech - spoiler - zvládla výborně zahrát dospělou ženu hrající si na dítě. Teď tu máme dospělou Isabelle Fuhrman, o které víme že je dospělá a vidíme proč si začala hrát na dítě. Problémem je, že to nefunguje až tak dobře, protože prostě Isabelle už je velká holka a věřit jí "dvanáctku" je mnohem složitější než jí ve dvanácti věřit třicítku. Rozjezd je navíc dost vlažný a Estheřin únik z léčebny až moc jednoduchý. Naštěstí pak kolem poloviny přijde zvrat, který není úplně špatný a paradoxně donutí diváka fandit spíš Esther. Závěr plný digiplamenů už je pak zase spíš vlažný a na výš než plus mínus průměr to nestačí. Nejsem si navíc úplně jistý protože si jedničku moc nepamatuji, ale přišlo mi, že tenhle prequel jí v určitých věcech protiřečí (minimálně co se týká historie "Esther")...60% ()
První Orphan je pro mě jeden z nejlepších hororů vůbec, takže jsem se těšil. Tedy jen do doby, než jsem zjistil, že to má být prequel. A co k tomu teď říct. Jako samostatný film by to bylo docela dobré. Ale je tu velké ALE: ten film měl být natočen maximálně rok po prvním filmu. Teď už je to tak pozdě, že to mírou opožděnosti překonává i Saxanu a lexikon kouzel. I když je Isabelle Fuhrman moc pěkná, vypadá na svých 25 (nebo i víc), ale rozhodně ne na 12. Konkurs na film "V síti" by určitě nevyhrála. No a teď s takovou herečkou natočíte film, kde ji vydáváte za 12letou holčičku, a všechny postavy ve filmu jí to bez mrknutí oka věří (dokonce i rodiče té opravdové ztracené holčičky, za kterou se vydává - to nepoznají vlastní dítě?). Uděláte jí culíky, oblečete dětské šatičky a optickými triky (ve stylu scén s hobity v LOTR) ji uděláte o polovinu menší. Výsledek je fakt creepy._______ Twist v polovině filmu je sice originální, ale už tak hloupá zápletka se stane ještě hloupější._______ Viděno v Sintře (do 46. minuty) a v Lisabonu. ()
Věřím, že po Orphan (2009) klesl počet adopcí. Od pokračování jsem si toho ale už moc nesliboval. Jelikož moment překvapení (alespoň pro diváka) je už nenávratně v prdeli. Čekal jsem ale přinejmenším průměrnou nervydrásající podívanou která pojede v x krát viděných kolejích. K mému překvapení ale po necelé hodině přichází zvrat, kterej se mi zdál být ale hodně přitaženej za vlasy. Tahle dějová klička je hodně nešťastná a sráží (v mých očích)film do kolen. Co se dělo dál už mi tak bylo úplně fu(c)k. Za mě naprosto zbytečný pokračování/prequel. Případné další trampoty téhle 31leté siroty už raději vynechám. Hodně slabý 2 hvězdy. ()
Jednička byla ve své době docela zjevením a to jednak co do atmosféry, ale hlavně díky skvělému hereckému výkonu tehdy dvanáctileté Isabelle Fuhrman. Ale už jen ten nápad, natočit pokračování po 13 (!) letech, které je navíc k původnímu filmu prequelem, je poněkud debi... umm, řekněme ambiciózní. No, samozřejmě to nemohlo skončit jinak, než naprostým bizárem. Různými filmovými triky zmenšená Isabelle v retro šatičkách a s culíčkama, jakkoli herecky stále s přehledem zvládá štěněčí kukuč a roztomilé "daddy," má kostnatý obličej a pevnou mimiku dospělé ženy, které pomalu táhne na 30, a cokoli, co předstíraným šišlavým hláskem pronese, působí... minimálně hrozně nevěrohodně. Přijde mi ale, že si toho tvůrci byli vědomi a nesnažili se o žádný velký psychothriller. Oproti jedničce na to nejdou příliš vážně a přizpůsobili tomu i zápletku, která mě... no, vlastně ve finále svým průběhem dost překvapila a díky tomu i bavila. ()
Galerie (14)
Zajímavosti (9)
- Ve filmu zazní také úryvek z „op. 37 (Roční období)“ od Petra Iljiče Čajkovského v podání Esther Albright (Isabelle Fuhrman). (noelcoward73)
- Herečka Julia Stilesová (matka) musela v niektorých scénach nosiť topánky na vysokých opätkoch, aby bola vyššia než Isabelle Fuhrman, predstaviteľka Esther. (Kozy9)
- Začátek filmu se odehrává v Estonsku v psychiatrickém ústavu v roce 2007, pak krátce v Rusku a zbytek v nejmenované vesnici v Connecticutu na východě USA. (noelcoward73)
Reklama