Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Učitel Majer (Tomáš Magnusek) je propuštěn z vězení na amnestii. K sobě do domu si ho bere jeho spolužák ze základní školy Ivan (Zdeněk Godla), jenž žije v romském ghettě. Majer nemá nikoho z rodiny. Nikdo mu nezbyl, a tak nabídku Ivana vítá. Ivan Majerovi sdělí, že se mu rozhodl pomoci především z důvodu, že potřebuje znovu otevřít školu, na které dříve Majer učil a chvíli ji vedl. Ivan žijící v ghettě zná problémy své komunity a ví, že zrušení jejich oblíbené školy jim neprospělo. Majer začíná oslovovat své bývalé kolegy a především žáky, aby mu pomohli. Řada jeho žáků má také svoje děti. S nimi zažívá řadu komických situací. Netuší ovšem, že ho stále sleduje Dostál (Jiří Krampol), nejstarší z mafiánské rodiny, který ví, že Majer byl propuštěn a rozhodne se pomstít svého syna i vnuka. (Tomáš Magnusek s.r.o.)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (144)

NiWi odpad!

všechny recenze uživatele

Původní trilogie je sice extrémně amatérská, nelogická, většinově i trapná, ale alespoň první díl má něco malinko do sebe. Tohle pokračování je už jen vrchol tragédie, která nemá jediné opodstatnění. Místy se to snaží hrát na jakousi nostalgii, která ale vůbec nefunguje protože ani první Bastardi nejsou žádná kultovka, kterou by bylo záhodno si připomínat. Je to celý absolutně ponurý, šedivý, trapný, herecky mdlý až strašný, a Magnusek ukazuje téměř nulovou sebereflexi. Těžko říct, proč do tohohle někdo dal prachy, ale rozhodně si jich neváží. ()

hrumsrt 

všechny recenze uživatele

Kdysi jsem jeden víkend se škaredým počasím a prázdným programem věnoval nakouknutí do špíny českého filmu a dal jsem si práci s tím podívat se na celou trilogii Bastardů.. Která po tolika letech vypadala jak amatérská práce z filmové školy kam někdo prostříhal scény z nějakého béčkového českého pokusu o mafiánskou žánrovku, akorát že ono to k sobě patřit má.. Údajně společensky kritický Magnusek se naopak chtěl otevřít té sociálně znevýhodněné straně, akorát že z ní měli všichni úplnou prdel.. Bastardi byli jednu dobu bohužel téměř kultovní a jedna generace se bavila tím, že považovala spodní hlášky romských fakanů za truhlu české komedie.. I když v každém dalším pokračování Magnusek dokazoval, že větší peníze mu zamotali hlavu a kadence výskytu trošku serióznějších českých herců se zhušťovala, trapnost a absurdnost příběhu současně rostla exponenciálně až do skoro kanálních nížin, pořád se našel někdo s plnou peněženkou a něco mu nasypal.. Návrat Bastardů by někomu nemusel dávat smysl, ale to nedával žádný navazující díl z téhle rádoby série. S avizovaným příchodem Zdeňka Godly a pokusem o daleko skromnější příběhové ambice jde sice o film, který už mě neuráží a nekrade divákův čas, ale to nic nemění na to, že jde pořád o hodně nízkou zábavu.. Sazí se na nostalgii, něčeho co mě sralo, tady se to nebere tak vážně, i proto jsem neměl problém dojet to až dokonce. Ale přiznejme si, že to nemá prakticky žádný příběh a jde jen o sebeuspokojující frajeřinu, která nějak nemá směr ani soudnost. A paradoxně velkou část stopáže tvoří neustálé reprízující flashbacky, které s nostalgickým pokusem selhávají a jen natahují prázdný scénář.. Naštěstí závěr už je tak doslovný, že pátý film snad nehrozí, ale ještě bych úplně nedoufal, tahle série nemá smysl v žádném pokračování, když všechno byl uzavřeno již tehdy před 13 lety.. Ale jsem aspoň rád, že se drží mimo i v rovině výkladu amnestie. 20% ()

Reklama

soukyd33 

všechny recenze uživatele

No, začátek zajímavý, a tak to pokračuje až do závěru. Dialogy jsou velmi dobré. Mají i svou váhu ve filmu. Sprostá slova samozřejmě nemyslím. Některé scény jsou odstrašující. Poznámka: Věřím že v kině ty sprostá slova museli dělat zajímavou atmosféru. Poznámka: Řekněte sami, která ze stran je tedy lepší. Poznámka: Po skončení filmu následuje sekce vzpomínkových fotografií. Hvězdiček 4 ()

-bad-mad-wolf- odpad!

všechny recenze uživatele

Magnusek byl adekvátní v jediném filmu - ve Shokym & Morthym, protože tam hrál debila. Čtvrtí Bastardi mají ovšem potenciál zkultovnět po vzoru Wiseauova The Room. Oba filmy mají lecos společného: otřesnou technickou stránku, herce, jež by vyhodili i od ochotníků, těžkopádně předříkávané bláboly místo dialogů, řádku nepopsatelně bizarních scén (ať už provedením nebo naprostou nesmyslností) a v neposlední řadě ufňukané tvůrce. Na druhou stranu, u The Room jsem se díky afektovanosti a tvůrčí panovačnosti nasmál víc - Magnusek je ve své ukřivděnosti směšně melodramatický a při tlučení prázdné slámy tupě kouká do nostalgického blba. ()

Alden_Larson 

všechny recenze uživatele

Z celé série filmů se mi tento líbil nejvíc. I přesto je to ale hodně špatný film. Oproti originální trilogii se několik aspektů zlepšilo, ale v ostatních dělá Magnusek pořád ty samé chyby. Děj byl z velké části nezajímavý a několik jeho částí mi vůbec nedávalo smysl. V celém filmu je taky několik momentů, které se tváří, že jsou vážné, ale ve skutečnosti mi přišly spíše směšné. Postavy jsou pořád stejně jednostranné jako před deseti lety, spousta postav z originální trilogie se v tomto filmu vrátí, což fanoušci určitě ocení, i mně se to docela líbilo, ale štvalo mně, jak hrozně vnucené tam ty postavy byly. Herecké výkony byly většinou slabé, Magnusek se snažil, ale taky mu to spíš nešlo, nejlepší ze všech byl Zdeněk Godla, on je podle mě velmi talentovaný člověk, který si zaslouží mnohem lepší role. Prezentace byla mnohem lepší, což se dalo očekávat, nemluvím ale jen o kvalitě obrazu, film je po všech stránkách mnohem lépe natočený než celá původní trilogie. Hudba taky nebyla špatná, i když je jí ve filmu hrozně moc. 3/10 ()

Galerie (112)

Zajímavosti (20)

  • Ota Jirák neměl dobrý pocit z natáčení ve věznici v Plzni na Borech. Když mu navíc kostymérky přidělily vězeňský mundúr a mříž se zaklapla, nebylo mu právě dobře. Byl to pro něj nejhorší natáčecí den. (TomasSlach)
  • Vedení školy v České Skalici, kde se příběh Bastardů odehrává, si odněkud z internetu vytisklo sadu informačních štítků na dveře, které označovaly učebny a místnosti. Kabinet uklízečky měl fotografii Jaroslavy Obermaierové z filmu Bastardi (2010) a tato škola je tak jediná, ke které se štítek autenticky váže. Jaroslava Obermaierová se při natáčení s nápisem vyfotila. Tato fotografie je v galerii filmu. (ugugege)

Reklama

Reklama