Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Fotbalové mužstvo tvoří jedenáct hráčů. A majitel autodílny Kryštof Klapzuba má přesně tolik sportovně nadaných synů. Není divu, že ho jednou bývalý internacionál Hájek přemluví, aby ze svých synů postavil fotbalové mužstvo. Nadšení synové pilně trénují a po několika drobných zádrhelech se začínají dostavovat první výsledky v podobě vyhraných zápasů. Kromě sportovních výsledků dostaví se ovšem také láska, když dva ze synů, Pepík s Jardou, při zkušební jízdě opraveného auta bankéře Šlejhara pomohou Evě Bínové, dceři předsedy S. K. Meteor, a její kamarádce Heleně, které nabouraly auto cestou na chatu. Pepík se totiž při opravování jejich auta do Evy zakouká. Situaci však poněkud zkomplikuje omyl dívek, které se domnívají, že Pepík je synem bankéře Šlejhara. Když se totiž Helenin přítel rozhodne této známosti využít, Helena usoudí dodatečně podle čísla auta, že Pepík je synem bankéře. Helenin kamarád chce tuto známost využít a za skutečným bankéřovým synem zajde, ten však pochopitelně popře, že by Evu znal. To dívku natolik rozlobí, že známost ukončí. Čas však mnohé vyřeší. Klapzubáci odjedou na úspěšné turné plné vítězných utkání doma i v zahraničí, a když se vrátí, nabídne stavitel Bína Pepíkovi profesionální smlouvu. Eva pochopí svůj omyl a s Pepíkem se udobří. A protože se Klapzubova jedenáctka stává novým národním mužstvem, zdá se, že lásku i fotbal čeká mnoho dobrého. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (70)

velkyvezir 

všechny recenze uživatele

Vzhledem ke knižní předloze velmi nepovedené. Předlohy se to příliš nedrží, samotní fotbalisti nevýrazní, přitom tehdy byl potenciál party z filmů Škola základ života apod. Ve filmu zůstal nevyužitý potenciál vzniku týmu, jeho budování, cesty vzhůru i cesty po světě, zvláště památný zápas v Austrálii. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Nepovedená adaptace slavné klukovské knížky Eduarda Basse, ve které hraje prim fotbal...narozdíl od tohoto filmu! Režisér Ladislav Brom natočil dobově oblíbenou konverzační komedii, která si ovšem s fotbalem vůbec nerozumí...a to ani ideově, ani řemeslně - fotbalové záběry jsou otřesné technické kvality a bolí z nich nejen oči, ale i srdce... ()

Reklama

Faramir 

všechny recenze uživatele

V dětství jedna z mých nejoblíbenějších knížek, rozhodně nejvícekrát přečtená (byla poměrně krátká). Film mě zklamal hlavně úpravami děje a výpravou (obojí nic moc). Možná, že to objektivně není horší než jiné pamětnické komedie, které jsem ohodnotil výš, ale právě kvůli perfektní znalosti předlohy - za 3* ()

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Film si vzal z knih jen titul a jinak si vytvořil vlstní příběh.***""S vámi nehrajeme, protože my jsme amatéři, hrajeme fotbal pro radost, a vy profesionálové, a hrajete pro peníze!", takhle a ostře k tomu, odsoudí profesionalismus klučina jménem party fotbalistů,. když si s nimi chtěli Klabzubáci čutnout. A tahle věta je i v knize, ale v knize to vede k dalekosáhlým úvahám o lásce k fotbalu, zda je možná i za peníze či jen bez nich, a ve filmu se jen Klabzubáci zarazí, jdou do sebe, a mažou do další scény...***Dojemné scény v knize se ve filmu vůbec neobjevují, blbých, těch je tam dost...***(18.10.2010) ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Redakce Lidových novin seskupila ve dvacátých a třicátých letech do svého středu plejádu významných person české literatury, v jejichž čele stála především jména Karla Čapka, Karla Poláčka, Františka Langera a Eduarda Basse. Asi nejblíže k sobě měli Poláček s Bassem. Oba vytvořili řadu humoristických děl různé úrovně a kvality, ale jen dva romány z fotbalového prostředí se dočkaly nebývalé popularity u malých i velkých čtenářů. Bassova Klapzubova jedenáctka se stala ve své době dokonce určitým fenoménem a do jisté míry i prvním odkazem budoucí slávy české kopané tak, jak ji o několik let později zvěčnil také Poláček v Mužích v offsidu (romány dělí necelých deset let). Filmoví tvůrci nakonec sáhli po obou předlohách, ale zatímco Muži v offsidu našli svého trojského koně v zde excelujícím Haasovi, příběh otce Klapzuby a jeho jedenácti synů byl doveden k nevyhovujícím a de facto deformujícím kompromisům, nemilosrdně určených producenty a režisérem. Tomu také odpovídal výběr hereckých představitelů, přičemž volba Theodora Pištěka a Antonie Nedošinské do hlavních rolí nemusela nutně znamenat neúspěch. Na hraně se zde pohybuje především výběr chlapeckých dorostenců, vesměs neherců a profesionálních sportovců, motivovaný režisérovou snahou o získání nových, mladých lidí pro filmovou kameru. Z komerčního hlediska se jako nadmíru vhodná jeví účast Hany Vítové, svou bezpečnou polohu tu nacházejí také Marvan, herec mimořádných kvalit, Kohout, Neumann i Filipovský. Onen vlastenecký tón, implementovaný do filmu pod tíhou soudobé politické situace, jen stěží nalezne porozumění u současného diváka, přesto není od věci připomenout, že tehdy, v osmatřicátém roce, fungovala kopaná na zcela jiných morálních pravidlech, než dnes. To především. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (6)

  • Film měl premiéru pouhé čtyři týdny před podpisem Mnichovské dohody. Snímek tak nezaujal jen populárním tématem, ale i vlasteneckým vyzněním. (Zdroj: NFA)
  • Ve filmu jsou špatně sestříhány některé fotbalové zápasy. Hráči například na sobě mají v první půli tmavé dresy a ve druhé pruhované anebo je zápas sestříhaný z různých stadionů. (M.B)
  • Ve filmu jsou použity záběry z utkání mistrovství světa Československo-Brazílie v Bordeaux a dále pak zápasů: Československo-Bulharsko (1938), Wolverhamptn Wanders (Anglie)-Československo (kombinovaná Sparta a Slávie), Slávie-Janov (1938). (Karlos80)

Reklama

Reklama