Jak utopit Dr. Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách
- Ako utopiť dr. Mráčka alebo Koniec vodníkov v Čechách (více)
Režie:
Václav VorlíčekKamera:
Vladimír NovotnýHudba:
Vítězslav HádlHrají:
Libuše Šafránková, Jaromír Hanzlík, František Filipovský, Miloš Kopecký, Vladimír Menšík, Zdeněk Řehoř, Stella Zázvorková, Eva Hudečková (více)Obsahy(2)
Fantastickou komedii o lásce mladé vodnice Jany k nesmělému právníkovi a o tom, jakými možnými způsoby se z vodníka stane člověk, natočil V. Vorlíček v roce 1974. Dr. Mráček chce Janinu rodinu, nic netušíc o jejím původu, vystěhovat z mokrého domku na Kampě a ten nechat zbourat. Pro poslední dynastii vodníků v Čechách by to ovšem znamenalo jistou záhubu. Musejí proto všemi prostředky zabránit asanaci domu - i kdyby měli dr. Mráčka utopit... (Bontonfilm)
(více)Recenze (451)
Další z klasických českých komedií, které si jsou schopny najít své příznivce. Nepopírám, že je to dobrá komedie, ale mě prostě tolik nezaujala. Viděla sem jí hodněkrát, ale nikdy jsem nedokázala najít k tomuhle příběhu cestu. Herecké výkony jsou dobré a jen zpracování je poměrně zastaralé, ale to se dá vzhledem ke stáří pominout. Pro mě to ale už asi navždy zůstane lehce nadprůměrná česká komedie. ()
nostalgických -5* další moderní pohádková klasika jako Dívka na koštěti, která i po letech stále baví. Zábavný příběh, skvělé herecké obsazení a spoustu kouzel a triků. Co si víc přát a ty občasné rádoby socialistické kecy mi nevadí. Tak proto nechávám i tomuto dílku svých 5 hvězdiček. [ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 2 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 2+ /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 3 (3*MAX) ] ()
Macourek a Vorlíček jsou takovej Shakespeare naruby, on svými "typickými scénami plných mrtvol" ( (c) náš učitel češtiny) svá dramata končil, pánové těmito scénami svoje díla začínají. Což ovšem neznamená, že by jejich filmy automaticky končily šťastně, např. v tomto došlo ke zbourání historického skvostu na Kampě. Škoda, že se Hanzlíka nepodařilo včas utopit! Zatímco v jiných případech touhu nadpřirozených bytostí po tom, stát se člověkem, absolutně nechápu, tady v případě Šafránkové mi přijde zcela odůvodnitelná. Neboť mezi vodníky neměla žádný výběr, pokud byli všichni mladí stejní klouzci jako Hrzán s Masopustem. Čímž teda rozhodně nechci říct, že by Hanzlík byl nějakou výhrou v loterii. Zato moc nechápu takovýho Řehoře, ten si coby člověk rozhodně pohoršil, jako vodník totiž musel mít strašnou sílu, když dokázal kosou jedním máchnutím čistě amputovat Hrzánovi nohu. No, jinak je škoda, že už vymřeli, zvídavý člověk se už tak nemá šanci dozvědět odpovědi na všelijaké otázky, např. když jsou nesmrtelní, od jakýho bodu přestávali stárnout? ()
Scénáristicky kouzelně prokomponovaná taškařice v poctivém tempu z nejlepších let všech zúčastněných filmařů i herců s ♫ napadnutým hudebním kontrapunktem. Navrch pražské nábřeží z let, kdy tudy jezdily míchačky s betonem, a Žluté lázně s Cindou na okraji Prahy v jejích letech maloměstských s nevyhovujícími byty IV.kategorie, vodnictvem a poctivou paroplavbou. ()
Vorlíčkova klasika nezestárne pravděpodobně nikdy a to zcela zaslouženě, protože to množství originálních nápadů a nezapomenutelných scén na jeden metr pásky je skutečně obrovské, vše navíc za přispění skvělých speciálních efektů, kde obzvlášť vynikaly zlaté ručičky a vynalézavost. Jaromír Hanzlík a Libuše Šafránková jsou skvělý pár, o hvězdném složení vedlejších rolí není třeba hovořit, každý kdo se narodil v této zemi to musí vědět dobře sám! ()
Galerie (19)
Photo © Filmové studio Barrandov / Alena Červená
Zajímavosti (63)
- Vltava v čase natáčania mala asi 9 stupňov, a preto režisér Václav Vorlíček v scéne, kde Libuše Šafránková (Eva Vodičková) skočí z lodičky do vody a následne sa objaví vo dverách domu, použil neherečku, závodníčku v plávaní podobnej postavy ako herečka. Obliekli ju do rovnakých šiat, rovnako ju učesali a jedinou jej podmienkou bolo, že sa nesmela pozrieť do kamery. (Raccoon.city)
- Bazén který v ateliérech postavili pro podvodní scény, měl na konci volný prostor s přepadem vody a architekt postavil dekoraci sklepení tak, aby Jaromír Hanzlík (dr. Mráček) šel do vody a Miloš Kopecký (Wassermann) do sucha. Kamera vše snímala v rovině hladiny, čímž se ztratil při správném nasvícení rozdíl mezi suchou a mokrou polovinou schodiště. (Redyx1)
- Špunt v lodi, po jehož vytažení má dojít k zaplavení loďky, je navrtán nad hladinou vody. (sator)
Reklama