Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Situační komedie Václava Vorlíčka vychází z životní reality roku 1985, ozvláštněné klíčovým pohádkovým motivem. Námět Václava Nývlta těží z častého nesplnitelného přání mnoha lidí, kteří by v nejrůznějších situacích ze všeho nejraději byli někým jiným. Dvěma hrdinům filmového příběhu - slušnému, leč sucharskému inženýru Zárubovi, a sňatkovému podvodníkovi Majerovi - se působením tajemných sil Měsíce toto přání splní. Oba muži si vymění podobu, což ovšem ostře kontrastuje s jejich nezměněnými charaktery a hlasy. Nepochopitelná záměna se přirozeně stává zdrojem mnoha komických zápletek a situací. Happy end pak ústí do typicky pohádkového spravedlivého potrestání darebáka a zadostiučinění, kterého se dostane poctivému člověku. Nenáročná komedie s morálním podtextem se opírá především o herecké výkony dvou odlišných komiků Petra Nárožného a Oldřicha Kaisera. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (101)

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Ač to mnohým bude připadat neuvěřitelné, prosba k úplňku skutečně funguje. Kdysi jsem se pod vlivem tohoto filmu snažil čenžnout svůj starý trabant za něco reprezentativnějšího. Upřímně jsem se k Měsíci modlil, a hle, když jsem ráno přišel na parkoviště, výměna skutečně proběhla. Bohužel s někým, kdo žádné auto neměl... Jinak k nezapomenutelným scénám snímku patří určitě ta s esenbákem Potměšilem, který se v reakci na Kaiserovo vysvětlování, že si s Nárožným nevyměnili fotku v občance, ale rovnou celé obličeje, zeptá: Schválně?; Švandové konstatování, že dobrácké oči na muži nikoho nezajímají; perfektní Kaisrova mimika, když hrál Nárožného; rvačka hlavních postav. ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Taková běžná normalizační komedie. Sice skvělí herci, ale v jejich podání vidíme tu komunální satiru (někteří používají synonymní přívlastek nicnekritizující, to mě přijde stejně logické jako sníh v létě), která mě nikdy pořádně nezaujala. Rozmýšlel jsem se mezi jednou a dvěma hvězdami, přikláním se k lepšímu hodnocení díky hlavním protagonistům, kteří jen stěží někdy zklamou. ()

Reklama

claudel 

všechny recenze uživatele

Pro mě zcela neznámá komedie, jež potvrzuje, že i v komunistickém Československu uměli tvůrci natočit povedený film s vděčnou látkou záměny osobnosti. Takové téma vyžaduje naprosto špičkové herce, což pánové Nárožný s Kaiserem, ne na sto, ale na dvě stě procent splňují. Velmi dobře jsem se bavil a vůbec nechápu, že je ohodnocen padesáti procenty. To je teda dost nezasloužené. ()

fabecc1222 

všechny recenze uživatele

Globálně vzato má tenhle film výborný námět a potenciál se zařadit k osmdesátkovým klasickám. Bohužel, jediná co stojí za povšimnutí je snadno rozpoznatelná Svobodova hudba, jinak si scénárista, klíčový to prvek komedie, vybral slabší chvilku, a z nějakého důvodu nedokázal z výměny těl vytvořit ani jeden povedený fórek, a naopak většina dialogů upadá do marastu tragického dobového-vztahového tlachání. ()

Zagros 

všechny recenze uživatele

Václav Vorlíček natočil hodně praštěných komedií a některé z nich se mu velmi povedly, sám se na ně s chutí občas znovu podívám, ale tohle tedy ne. Film Já nejsem já jsem viděl jednou a už se na něj nikdy dívat nebudu. Občas je s podivem, jak se povede vytvořit něco tak nevtipného v rámci žánru komedie. Pokud bych neznal herectví Nárožného a Kaisera, také o nich bych si po tomhle filmu myslel, že jsou to nějací slabí ochotníci. No dost bylo vzpomínek na nepovedený film, jedna hvězda a sbohem. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (14)

  • Vzhľadom k tomu, že Oldřich Kaiser (Oskar Majer) s Petrom Nárožným (Kamil Záruba) hrali časť filmu jeden druhého, asi pol roka pred natáčaním sa začali pravidelne stretávať, aby sa lepšie spoznali. Nikdy predtým sa spolu nestretli. Schádzali sa v kaviarni, kde si Kaiser objednával fľašu bieleho vína a Nárožný popíjal čaj. Stali sa dokonca terčom posmechu kolegov, že spolu chodia na rande a trávia viac času ako so svojimi vlastnými rodinami. (Raccoon.city)
  • Režisér Václav Vorlíček sa nezhodol s autorom námetu Václavom Nývltom. Keď mu ten ponúkol scenár, mal režisér niekoľko nápadov, ako ho prišiť sebe na telo. Lenže autor mal inú predstavu, chcel menej komediálnych situácií ako by si režisér prial. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama