Reklama

Reklama

VOD (1)

Agent W4C je muž s ocelovými nervy a neobyčejným postřehem, který naráz myslí a jedná. Setkáváme se s ním v okamžiku, kdy ho rozkaz Velkého šéfa vytrhuje z vysokohorské idyly, ozvláštněné jen tmavovlasou kráskou a krátkou přestřelkou s nepřátelskými špióny. To vše musí W4C opustit a vydat se do neznámého města Prahy, aby tam „bestiálně krásné“ agentce Alici předal tajný plán na vojenské využití Venuše. Na likvidaci největšího agenta světa, velkého svůdce, sympaťáka a hrdiny však nakonec stačí bezelstně pečlivý obyčejný český účetní Foustka se svým psem Pajdou... Režisér Václav Vorlíček natočil tuto parodii na filmy se špionážní tematikou podle scénáře Oldřicha Daňka v roce 1967. V hlavních rolích diváky potěší Jiří Sovák, Jan Kačer, Květa Fialová, Jan Libíček a další. (Česká televize)

(více)

Recenze (215)

topi 

všechny recenze uživatele

Václav Vorlíček tentokrát vyměnil scénáristu Miloše Macourka za Oldřicha Daňka, který byl specialista nejvíce na historická témata, ale ten se rozhodně nebál pořádně zaexperimentovat. Vznikla tak ohromná parodie na špionážní filmy, které se jen tak něco nevyrovná. S jakou lehkostí a grácií je každá scéna natočena je grandiózní! To samé platí o hudbě, to je dokonalost sama a s dějem neuvěřitelně souzní. Tenhle film je totální klasika ve svém žánru, plná velikých hereckých es, včetně psího zástupce. Nic bych za to nedal, že se tento roztomilý psík objevil o rok později u pánů ze Čtyřky v Bartolomějské, konkrétně u inspektora Mrázka, jako chytrý pejsek Koki. ()

Honzíno 

všechny recenze uživatele

V jednom nejmenovaném městě.. Paradoxně možná nejlepší ve svých méně vtipných momentech (nálada kolem bondsongu v hotelu, vrcholná scéna v bazénu, nájezdy do scén...), které až místy vzdávají hold parodovanému vzoru, ve vtipných pasážích naprosto nadčasové. Zlatý fond a trochu zapomenutý film s velkou vnitřní sílou a jistotou. ()

Reklama

Zagros 

všechny recenze uživatele

Jak se mi Vorlíčkovy filmy povětšinou moc líbí, Konec agenta W4C byl výjimka a moc mi nesedl. Hlavním důvodem je to, že moc nemusím různé komedie a parodie vezoucí se na vlně úspěchu určitého žánru. Vlastní invencí tvůrců je pak už „jenom“ vtip a utahovaní si z vybraných předloh. Navíc nejsou mým oblíbeným žánrem ani bondovky a podobné špionážní filmy. Každopádně Konec agenta C4W byl natočen především s úmyslem pobavit a to se u mě nepovedlo. Pár dobrý replik nezachrání jinak vcelku nudný děj a nevýrazné postavy. Je možné, že dalším z důvodů je i to, že jsem film viděl až jako dospělý a neměl jsem u hodnocení nadhodnocovací sentimentální sklony. Chápu, že se někomu dobrodružství agenta Fouska může líbit, ale já to nejsem. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Jsem pes, pes pana Fouska - Haf......... V onom nejmenovaném městě se začnou dít divy a v kalných vodách je náš W4C jako ryba ve vodě. W4C Ciril Chuan ( Jan Kačer ), Fousek Josef agent 13B ( Jiří Sovák ) a pes Pajda ( Fenka ) tu změří své umění. Fouska má tak tajné poslání, že vlastně neví, co má dělat. Naštěstí se z humorem a českou nadsázkou ke svému úkolu dostane a rozjede špionážní akci podpořenou svým psem, psem Pajdou. Píseň, která zazní ve 28 minutě, je nádherná. Zpívá jí Judita Čeřovská. Agent W4C si v hotelu Savoy objednává pití CITUJI - Gin, čtyři kapky citronu a špetku lékořice.......... A zatím agent 13B.........já jsem vážně špióóón. Určitě každý ocení tu práci nohou pod hladinou. Hromadné davové úmrtí je kruté. Docela mě překvapilo, že ačkoliv se příběh převážně odehrává v Pra...pardon, v jednom nejmenovaném městě, není použito skoro žádné české auto. Je tu vidět Ruská Volha, Italský Fiat, Francouzský Citröen a Německé BMW. Jen v jednom záběru je vidět zadní část České Tatry 603. ....a mezi tím se agent Fouska 13B snaží zničit samotnou existenci špionážních agentů..... CITÁT - My jsme to, holka, neměli brát............. Námět - Oldřich Daněk. Scénář - Václav Vorlíček. Hudba - Svatopluk Havelka. Kamera - František Uldrich. ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Celkem slušná parodie na špionážní detektivky, která s ohledem na tehdejší absolutní neznalost např. příběhů o agentovi 007 překvapuje tím, že se podobně jako u Limonádového Joa dá nahlížet na film jako na regulérního žánrového zástupce, navíc Kačer s Fialovou dokazují, že nemusíte mluvit anglicky, aby z vás vyzařovalo pravé hrdinské charisma. Jiří Sovák byl také dobrý, ale dle mého soudu bylo zapojení obyčejných lidí do akce mnohem povedenější v legendární britské parodii Casino Royale (natočené ve stejném roce). Trochu zamrzí neúčast pana Macourka, kterému parodie na tento druh filmů ve filmografii schází a dle mě by jeho rukopis snímek oživil, nicméně i tak je tato story silným nadprůměrem mezi českými komediemi. 80% ()

Galerie (11)

Zajímavosti (26)

  • Pôvodnú skladbu, ktorá vo filme zaznie z názvom "Konec agenta W4C" v podaní Juditi Čeřovskéj, v roku 2001 zaradila na svoj album "Regeneration" česká kapela Support Lesbiens ako prvú skladbu z českým textom nakoľko kapela dovtedy produkovala skladby výhradne v angličtite. Dôvodom k výberu tejto piesne bolo to, že vtedajší spevák kapely Kryštof Michal je vnukom scenáristu filmu Oldřicha Daněka. (Raccoon.city)
  • Jiří Sovák (pan Foustka) vzpomínal, že pes se "podle scénáře jmenoval Pepa. Produkce nemohla dlouho psa sehnat, nakonec ho přivedli z psího cirkusu. Že je prý cvičený, a že tu roli tedy bude hrát. Mé pozornosti ale neušlo, že pořád kouká vytřeštěně po svém pánovi. Povídám: 'K čemu je mi cirkusový pes? Copak bude dělat kotrmelce nebo chodit po zadních? Pro film potřebuju, aby byl u mě, aby zůstal, když je klapka, aby poslouchal mě.' Majitel psa, cirkusák, se bránil, tušil nepříjemnosti. Do kapes mi trvale cpal syrová játra určená psovi, kterému jsem se tím měl zalíbit. Byl jsem krvavěj, smrděl jsem... Záhy jsem zjistil, proč z produkce naléhají: za toho psa už zaplatili nemalou částku. A celý psí cirkus kvůli téhle roli stál. A pak - prý už je podepsaná smlouva. Překvapeně povídám: 'Kdo ji podepsal? Ten pes? Majitel mě nezajímá, dělám film se psem!' Měl jsem pravdu. Po dnu a půl přišla stopka. Dál to prostě nešlo. Pes nebyl - vyjma kotrmelců - ničeho schopen. Vygumovaná osobnost. Konstruktivně jsem navrhl: 'Podívejte, takhle vybírat psa je blbost. Udělejte psí sympozium, přiveďte na něj nějaký adepty a ať si pejsci vyberou mě. Vždyť i psi mají určitý vkus - a tady jde o hodně, měli bychom proto přistupovat k problému vážně. Pes s osobností přece také inklinuje jen k někomu, ať má tedy možnost výběru.' Udělali, jak jsem řekl, a mezi uchazeči se objevila i malá fenka. Jmenovala se Pajda. Drobná, rozverná, s černým monoklem u oka. (...) Během deseti minut z nás byli kamarádi. Pajda uměla moc věcí. Hned v prvních minutách mi její majitel (byl do ní zamilovaný, koupil ji od jednoho člověka, který ji šel právě utratit, za deset korun) povídá: 'Zašeptejte: Čepička.' Zašeptal jsem: 'Čepička.' V tu ránu Pajda přiběhla, bafla, ňafla a už držela klobouk v zubech. Povídám: 'Zůstaň!' Zůstala. Vybrala si mě sama. Točil jsem s ní a štáb nevěřil svým očím, jak nám to krásně vychází. (...) Nechal jsem Pajdinku hrát, přizpůsoboval jsem se. Nejen v akci, také ve slovech. Text jsem si brumlal jen tak pod vousy, vlastně pod krásný velký knír, který tahle postava měla předepsaný. Domluvil jsem vše zřetelně až při postsynchronech, při natáčení jsem vypadal spíš jako břichomluvec. Pajda poslouchala, a tak vznikl dojem, že jsme ohromně secvičení, zatímco to byla čistá improvizace." (NIRO)

Reklama

Reklama