Reklama

Reklama

Agent W4C je muž s ocelovými nervy a neobyčejným postřehem, který naráz myslí a jedná. Setkáváme se s ním v okamžiku, kdy ho rozkaz Velkého šéfa vytrhuje z vysokohorské idyly, ozvláštněné jen tmavovlasou kráskou a krátkou přestřelkou s nepřátelskými špióny. To vše musí W4C opustit a vydat se do neznámého města Prahy, aby tam „bestiálně krásné“ agentce Alici předal tajný plán na vojenské využití Venuše. Na likvidaci největšího agenta světa, velkého svůdce, sympaťáka a hrdiny však nakonec stačí bezelstně pečlivý obyčejný český účetní Foustka se svým psem Pajdou... Režisér Václav Vorlíček natočil tuto parodii na filmy se špionážní tematikou podle scénáře Oldřicha Daňka v roce 1967. V hlavních rolích diváky potěší Jiří Sovák, Jan Kačer, Květa Fialová, Jan Libíček a další. (Česká televize)

(více)

Recenze (216)

higuain 

všechny recenze uživatele

V předvečer návštěvy pražského Cinema City kvůli projekci nové Bondovky s názvem Spectre jsem uvažoval, čím se na tento mnou dlouho očekávaný film naladit. Jelikož jsem už viděl nejen všechny předešlé oficiální Bondovky, ale i tu jednu neoficiální s Connerym a na film s Petrem Sellersem jsem zapomněl, přišla řada na tuto českou parodii z dílny Václava Vorlíčka. Očekávání jsem měl docela vysoká a Vorlíček je ze začátku také plnil. První třetina filmu je prošpikovaná hláškami a trefným parodováním. Jenže agentovi W4C postupně dojde šťáva a vecpání účetního Foustky (a jeho psa) do hlavní role tomu také moc nepomůže. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Tenhle film mi nikdy nepřirostl k srdci. Herecké výkony Sováka ani Kačera nic moc, příběh je takový nedotažený, špatně rozjetý a špatně gradovaný, nedorozumění příliš strojená, a vtipu mi přijde to rovněž moc nepobralo. Chtít parodovat špionážní film chce znát pravidla žánru, nikoliv jen vnější atributy. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Zřetelně nejslabší zástupce klasické parodické školy českého filmu, Václav Vorlíček prostě není Oldřich Lipský. Stát totiž rozkročen nad dvěma různorodými pevninami a nerozejít se nakonec ani jedním směrem, to není při rychlém pohybu zemských desek ve stínítku televizoru právě ta nejlepší volba. Vorlíček chce jednak parodovat západní vlnu agentských filmů (a nebudeme daleko od pravdy, když gró téhle vlny bude tvořit hlavně agent Jejího Veličenstva James Bond), což se mu ještě jakžtakž daří, druhak chce Vorlíček ale natočit svůj osobitý klon později tak úspěšných crazy komedií (Pane, vy jste vdova, Což takhle dát si špenát...), což je ovšem zatím bolestná Achillova pata nadějného režiséra, byť jeho hrdinové jsou exponováni více než sympaticky, brzo se sympatie vytrácí. Scénář Oldřicha Daňka totiž nenabízí tolik světlých míst a geniálních dialogů a pohříchu černého humoru a ani Vorlíčkova režijní imaginace či stylizace filmu ještě nepřináší dostatek kvalitních a nezapomenutelných gagů. Celý projekt pak ve výsledku působí příliš chladně a po příletu agenta W4C do Prahy vypadá spíš jak dobová česká detektivka, přepsaná ovšem v duchu absurdního divadla. Navíc Jiří Sovák se do konceptu celého filmu příliš nehodí, jeho zamýšlená obyčejnost nepůsobí kontrastně oproti světu agentů, ale spíše fádně a nudně. Jasné je jedno, totiž že režim toleroval českou parodickou školu právě kvůli tomu, že si tvůrci brali na paškál úpadkové západní žánry, jak jimi byly chápány nejen špionážní thrillery o superagentech, ale i komiks, western, rodokapsy a konec konců i dobrodružný román...což umožnilo tvůrcům v čele s fenomenálním Oldřichem Lipským natočit skutečné klenoty filmové parodie. Václav Vorlíček se prostřednictvím psa pana Foustky ale teprve hledal... ,,Říkal jsem vám, milý Sterne, že nasazujete svůj tlumič příliš pomalu!" ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Jsem pes, pes pana Fouska - Haf......... V onom nejmenovaném městě se začnou dít divy a v kalných vodách je náš W4C jako ryba ve vodě. W4C Ciril Chuan ( Jan Kačer ), Fousek Josef agent 13B ( Jiří Sovák ) a pes Pajda ( Fenka ) tu změří své umění. Fouska má tak tajné poslání, že vlastně neví, co má dělat. Naštěstí se z humorem a českou nadsázkou ke svému úkolu dostane a rozjede špionážní akci podpořenou svým psem, psem Pajdou. Píseň, která zazní ve 28 minutě, je nádherná. Zpívá jí Judita Čeřovská. Agent W4C si v hotelu Savoy objednává pití CITUJI - Gin, čtyři kapky citronu a špetku lékořice.......... A zatím agent 13B.........já jsem vážně špióóón. Určitě každý ocení tu práci nohou pod hladinou. Hromadné davové úmrtí je kruté. Docela mě překvapilo, že ačkoliv se příběh převážně odehrává v Pra...pardon, v jednom nejmenovaném městě, není použito skoro žádné české auto. Je tu vidět Ruská Volha, Italský Fiat, Francouzský Citröen a Německé BMW. Jen v jednom záběru je vidět zadní část České Tatry 603. ....a mezi tím se agent Fouska 13B snaží zničit samotnou existenci špionážních agentů..... CITÁT - My jsme to, holka, neměli brát............. Námět - Oldřich Daněk. Scénář - Václav Vorlíček. Hudba - Svatopluk Havelka. Kamera - František Uldrich. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Ani včerajší, už x-tý pokus o omilostenie toaletného agenta v mojich očiach sa nevydaril. Asi to nebude tým, že Sováka a Kačera nemusím, skôr tým, že v iných Vorlíčkových filmoch komično prichádza prirodzene, vyplývajúc z deja. A tu ako keby zasvietil semafor: "Pozor, prichádza niečo smiešne. Nezabudnite sa smiať". Trochu mi to pripomenulo iba o málo lepšiu paródiu Kdo chce zabít Jessie? Nič sa nedeje. Vorlíček má aj lepšie filmy a tento film má aj vďačnejších divákov, než som ja. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (26)

  • Jiří Sovák (pan Foustka) vzpomínal, že pes se "podle scénáře jmenoval Pepa. Produkce nemohla dlouho psa sehnat, nakonec ho přivedli z psího cirkusu. Že je prý cvičený, a že tu roli tedy bude hrát. Mé pozornosti ale neušlo, že pořád kouká vytřeštěně po svém pánovi. Povídám: 'K čemu je mi cirkusový pes? Copak bude dělat kotrmelce nebo chodit po zadních? Pro film potřebuju, aby byl u mě, aby zůstal, když je klapka, aby poslouchal mě.' Majitel psa, cirkusák, se bránil, tušil nepříjemnosti. Do kapes mi trvale cpal syrová játra určená psovi, kterému jsem se tím měl zalíbit. Byl jsem krvavěj, smrděl jsem... Záhy jsem zjistil, proč z produkce naléhají: za toho psa už zaplatili nemalou částku. A celý psí cirkus kvůli téhle roli stál. A pak - prý už je podepsaná smlouva. Překvapeně povídám: 'Kdo ji podepsal? Ten pes? Majitel mě nezajímá, dělám film se psem!' Měl jsem pravdu. Po dnu a půl přišla stopka. Dál to prostě nešlo. Pes nebyl - vyjma kotrmelců - ničeho schopen. Vygumovaná osobnost. Konstruktivně jsem navrhl: 'Podívejte, takhle vybírat psa je blbost. Udělejte psí sympozium, přiveďte na něj nějaký adepty a ať si pejsci vyberou mě. Vždyť i psi mají určitý vkus - a tady jde o hodně, měli bychom proto přistupovat k problému vážně. Pes s osobností přece také inklinuje jen k někomu, ať má tedy možnost výběru.' Udělali, jak jsem řekl, a mezi uchazeči se objevila i malá fenka. Jmenovala se Pajda. Drobná, rozverná, s černým monoklem u oka. (...) Během deseti minut z nás byli kamarádi. Pajda uměla moc věcí. Hned v prvních minutách mi její majitel (byl do ní zamilovaný, koupil ji od jednoho člověka, který ji šel právě utratit, za deset korun) povídá: 'Zašeptejte: Čepička.' Zašeptal jsem: 'Čepička.' V tu ránu Pajda přiběhla, bafla, ňafla a už držela klobouk v zubech. Povídám: 'Zůstaň!' Zůstala. Vybrala si mě sama. Točil jsem s ní a štáb nevěřil svým očím, jak nám to krásně vychází. (...) Nechal jsem Pajdinku hrát, přizpůsoboval jsem se. Nejen v akci, také ve slovech. Text jsem si brumlal jen tak pod vousy, vlastně pod krásný velký knír, který tahle postava měla předepsaný. Domluvil jsem vše zřetelně až při postsynchronech, při natáčení jsem vypadal spíš jako břichomluvec. Pajda poslouchala, a tak vznikl dojem, že jsme ohromně secvičení, zatímco to byla čistá improvizace." (NIRO)
  • Jan Kačer (agent) v pořadu Úsměvy (od r. 1997) řekl: „Ve filmu měla být lyžařská scéna se mnou a tehdejší hvězdou Olgou Schoberovou, která si podle svých slov pilovala své lyžařské dovednosti ve Švýcarsku. Pět dní se kvůli špatnému počasí čekalo na natáčecí den. Když se konečně objevilo slunce, režisér záhy zjistil, že Schoberová na lyžích nikdy nestála a po domluvě s producentem a díky zpoždění natáčení celou scénu škrtli.“ Kačerovi spadl kámen ze srdce, protože jeho lyžařské dovednosti byly, jak uvedl, mizivé. (sator)
  • Pôvodnú skladbu, ktorá vo filme zaznie z názvom "Konec agenta W4C" v podaní Juditi Čeřovskéj, v roku 2001 zaradila na svoj album "Regeneration" česká kapela Support Lesbiens ako prvú skladbu z českým textom nakoľko kapela dovtedy produkovala skladby výhradne v angličtite. Dôvodom k výberu tejto piesne bolo to, že vtedajší spevák kapely Kryštof Michal je vnukom scenáristu filmu Oldřicha Daněka. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama