Režie:
Michael BayKamera:
Roberto De AngelisHudba:
Lorne BalfeHrají:
Jake Gyllenhaal, Yahya Abdul-Mateen II, Eiza González, Moses Ingram, Garret Dillahunt, Colin Woodell, Keir O'Donnell, A Martinez, Devan Chandler Long (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Danny Sharp (Jake Gyllenhaal) je charismatický gauner, který chystá největší bankovní loupež v dějinách Los Angeles a potřebuje spolehlivé parťáky. Will Sharp (Yahya Abdul-Mateen) je jeho nevlastní bratr a válečný veterán, který potřebuje ranec peněz na náročnou operaci své ženy. I když Will ví, že spolupráce s Dannym smrdí průšvihem, v bezvýchodné situaci se dlouho přemlouvat nedá. Danny má totiž dokonalý plán, který se nemůže zvrtnout. Jenže se zvrtne a lupiči se ocitnou v pasti, v podzemních garážích banky, obklíčení armádou mužů zákona. Jedinou únikovou cestu představuje sanitka, která přijela pro těžce zraněného policistu. Will a Danny ji unesou, společně s postřeleným mužem a záchranářkou Cam Thompsonovou (Eiza González), která i v nelehkých podmínkách dělá všechno pro to, aby pacienta udržela naživu. To je ostatně v zájmu i obou řidičů. Dokud bude převážený muž žít, jeho kolegové si zachovají odstup. Danny ví, že potřebuje náhradní plán. Pokud možno naprosto geniální, což nebude uprostřed největší honičky, jakou kdy Los Angeles zažilo, vůbec jednoduché vymyslet. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (391)
Silne akčné, miestami až chaotické, rasovo super vyvážené a super žena tiež bola. Takže sa nemusíme ničoho báť, aj záporák bol dosť biely, proste hnusný supremacista, akými my belosi nepochybne sme. Inak to ale napriek dvom hodinám rýchlo preletí a na Jakea Gyllenhaala sa veľmi dobre pozerá, ako všetkých zatieňuje svojim spoteným hereckým prejavom. A na Eizu Gonzáles sa pozerá dobre zas z iných dôvodov. ()
Za mě nejlepší Bay, napínavé od začátku až do konce. Tyhle thrillery, kde se nonstop něco děje a na vteřinu se nezastavuje, mám fakt ráda i přes rozkousaný ret. Nelogičnosti neřeším, zrovna těma je Bay známý, ale on točí popcorn a né dokumenty pro atomové inženýry a občas je potřeba si film prostě jenom užít brain off. ()
Zrodila se legenda, ovšem ne na plátně, v což by někdo mohl tajně doufat, ale v kinosále na projekci ČSFD. Pokud budete pročítat první recenze, tak si určitě povšimnete, že se nejedna z nich zmíní o tajemné slečně, která nešla přeslechnout. Musím se přiznat, že i já jsem si říkal „musím si počkat, až se rozsvítí, abych viděl, jak ta slečna s hurónským smíchem vlastně vypadá.“ :-D Seděla hned o řadu za námi. Slečnu jsme pak potkali ještě na nástupišti v metru. Ač se zapojila s námi do rozhovoru, tak jsem se neprozřetelně zapomněl zeptat na její nick. Škoda, při příští její účasti na projekci bychom už věděli, do čeho jdeme :-D K filmu: Klasika ve stylu, vypni mozek a bav se. Byla tam snad všechna hollywoodská klišé posledních let: jedna z hlavních postav musí být černoch, když bude adoptovaný tak o to lépe. Musí se zde objevit alespoň jeden homosexuál. Musí zde být freecoolin policajt, co má domácího mazlíčka. Prostě něco jako Jake a Tlusťoch, ale mladší a akčnější verze. Musí tam bý alespoň jedna docela pohledná slečna, ideálně záchranářka. Musí tam být gang samozřejmě pokud možno hispánský. Musí tam být hodně bouraček, to mají diváci vždycky rádi, občas musí něco vybouchnout a musí se tam hodně střílet. Musí tam být vrtulník, když bude více než jeden, tak jen dobře. Z tohoto výčtu to může vypadat na slaboduchý akčňák. Ano, uvěřitelnosti to moc nepobralo. Některé scény, které v reálném životě jsou docela vážné např. boj o život, vyvolávaly v sále spíše smích, než zatajený dech. Těžko říct jaký byl skutečný záměr tvůrce. Celý film je jedna velká honička ovšem poctivě natočená. Když si odmyslím ty nesmysly, tak jsem se ve finále docela dobře bavil, neb spád tomu nechyběl. . . . . Pozor spoiler:🧍♂️🚶🏿♂️🔫🏦💰🚔👮🔫🏃🏃👮🔫🚑👩⚕️🚓🚓👮🏽🩸💉🚑🚓🚁🌉🚁🚑🚑🚑🚓💥⚰️🚓🔫🚑⚰️⚰️👩⚕️💵🙋🏿 ()
Ambulance je z ranku filmů, které jsou jednou velkou autohoničkou, jako Nebezpečná rychlost nebo Šílený Max: Zběsilá cesta, po jejichž kvalitě ale jen z dálky pokukuje. Nemá totiž ani tak sympatické nebo dokonce zajímavé postavy, ani strhující tempo a děj a ani výraznější akci. Kamera sice bayovsky neustále kolem někoho/něčeho krouží a bláznivě prolétává prostory nebo dírami po střelách, ale jinak je film jen přehlídkou fadních přestřelek (Bayem dlouhodobě fetišizovaných mužů ze speciálních jednotek v neprůstřelných černých vestách se samopaly) a random bourajících aut. V Bayově předchozím opusu 6 Underground přitom byla akce mnohem hravější, nápaditější i brutálnější. Celou dobu mi bylo upřímně jedno, jak to dopadne, a jakkoli freneticky se to tváří, je to pro Baye typicky natahované až uondané. Naštěstí se tu ale netlačí tolik na humor a mezi tradičními přiblblými fóry (poblitý pes) se najde i pár fajn hlášek. Gyllenhaal vyfasoval nejvděčnější postavu a dle očekávání to táhne, ale mj. mu chybí nějaký výraznější protihráč na straně policie. Film tak nejlíp funguje jako Bayův milostný dopis adresovaný Los Angeles (viz. legrační zdůrazňování LA v názvu na plakátech a v trajlerech), protože s jeho ulicemi, mrakodrapy a odvodňovacími kanály se kamera mazlí jako nikde jinde. ()
Bay je přerostlý dítě, který má to štěstí, že si z bezedných zdrojů může kupovat nový techno hračky. Jenom by mu měl někdo sdělit, že natočit dronem půlku vysoko-rozpočtovýho filmu prostě nemůže fungovat. A tak tu půlku filmu sledujeme kameru ulítávat jaksi zcela mimo dění, kde se všichni snaží vydat ze sebe maximum, ale všichni se bojí Bayovi říct, že je kokot. Mít to klasickej vizuál i střih, vytřískala by se z toho skvělá drsná kriminálka. ()
Galerie (39)
Zajímavosti (14)
- Pôvodne si mala hlavnú ženskú rolu zahrať herečka Amber Heard. (MikaelSVK)
- Skladba, která zní na konci filmu, pochází z jiného snímku Michaela Baye, ke kterému napsal hudbu Lorne Balfe. Jedná se o skladbu „Forgotten“ z filmu 13 hodin: Tajní vojáci z Benghází (2016). (radik92)
- Úvodní titulky a část závěrečných titulků bliká červenými a modrými světly sanitky. (DJMaroko)
Reklama